سئو موبایل چیست و چه اهمیتی دارد؟ معرفی کامل

زمان مطالعه : 2 دقیقه
سئو موبایل

سئو موبایل چیست؟

همه ما می دانیم که سئو تنها توجه به الگوریتم های گوگل نیست و رضایت کاربر از طراحی نیز بسیار مهم است. و اینکه معمولا بین 50 الی 70 درصد کاربران با دستگاه موبایل وارد سایت ما می شوند.

بنابراین سایت ما باید به شیوه ای معماری و طراحی شود که کاربران موبایل تجربه شگفت انگیزی از وب سایت ما داشته باشند و مجددا به وب سایت ما بازگردند. به این نوع بهینه سازی سئو موبایل می گوییم.

اهمیت سئو موبایل

با توجه به آمار که نشان می دهد درصد زیادی از کاربران هر وب سایت با تلفن همراه وارد می شوند ؛ متوجه می شویم که سئو موبایل بسیار مهم است. بنابراین شما با رعایت سئو موبایل و جذب کاربران موبایلی می توانید فروش بیشتری داشته باشید و همینطور تعداد کاربران زیادی را که از طریق موبایل وارد وب سایت شما می شوند ارضا کنید.

منظور از موبایل فرست ایندکس چیست؟

در سال 2016 گوگل الگوریتمی را به نام mobile first index معرفی کرد. این الگوریتم به این منظور است که اولویت ایندکس شدن صفحات برای موبایل است. یعنی تمامی صفحات اول در قالب موبایل سنجیده می شوند و یکی از مهمترین عامل ها برای گوگل mobile friendly بودن وب سایت است.

همینطور در این الگوریتم اول سایت شما در موبایل ایندکس می شود و سپس در دسکتاپ. درنتیجه این الگوریتم قصد دارد راحتی بیشتری برای کاربران موبایل فراهم کند زیرا تعداد آنها بیشتر از کاربران دسکتاپ شده است.

تفاوت سئو موبایل و دسکتاپ

سئو موبایل و دسکتاپ در کنار یکدیگر موجب رشد می شود. تفاوت این دو در رابط کاربری است. برای اینکه بتوانید مشتری جذب کنید لازم است سایت خودرا برای هردو دستگاه بهینه کنید.

زیرا هدف ما جذب و تبدیل کاربر به مشتری است و باید این کاربران در هر دستگاهی بتوانند به راحتی از وب سایت ما بازدید و استفاده کنند. تجربه خوب کاربر است که موجب پیشرفت سایت ما می شود.

تفاوت سئو موبایل و دسکتاپ

سئو موبایل و دسکتاپ در کنار یکدیگر موجب رشد می شود. تفاوت این دو در رابط کاربری است. برای اینکه بتوانید مشتری جذب کنید لازم است سایت خودرا برای هردو دستگاه بهینه کنید.

زیرا هدف ما جذب و تبدیل کاربر به مشتری است و باید این کاربران در هر دستگاهی بتوانند به راحتی از وب سایت ما بازدید و استفاده کنند. تجربه خوب کاربر است که موجب پیشرفت سایت ما می شود.

نکات مهم در زمینه

نکات بسیار زیادی هستند که شما برای بهبود سئو موبایل باید داشته باشید. اما یکی از مهمترین نکات رساندن کامل اطلاعات به دستگاه های موبایلی است. حذف شدن بخش هایی که در دسکتاپ نمایش داده می شوند برای موبایل توسط گوگل شناسایی شده و امتیاز منفی دارد. تمامی اطلاعات که در دسکتاپ قابل نمایش است ، در موبایل هم قابل نمایش بگذارید به طوریکه در تمامی دستگاه ها بدون نقص نمایش داده شود.

همینطور سرعت وب سایت شما نیز در سئو موبایل بسیار مهم است. به سرعت کم وب سایت خود قانع نشوید. زیرا بسیاری از افراد سرعت اینترنت پایینی دارند و این امکان وجود دارد که نتوانند وب سایت شمارا بارگیری کنند. از صفحه هایی با سرعت های بالا و طراحی جذاب استفاده کنید تا در سئو موبایل و دسکتاپ به خوبی رتبه بگیرید و به موفقیت برسید.

روش بهبود سئو موبایل

الگوریتمی برای بهبود سئو موبایل وجود ندارد. شما باید به عنوان یک کاربر با موبایل وارد وب سایت خود شوید و بررسی کنید. مشکلاتی که در دستگاه موبایل به وجود می آید را بررسی و یادداشت کنید. سپس یک به یک آنهارا رفع کنید.

برای بررسی سئو موبایل سایت خود می توانید از ابزار گوگل کنسول استفاده کنید. آدرس صفحه خودرا در باکس جستجو وارد کنید تا بررسی شود. سپس روی گذینه live test کلیک کنید تا به صورت زنده خزنده ها سایت شمارا بررسی کنند.

بعد از بررسی گوگل نتیجه را به شما اعلام می کند. درصورتی که تیک سبز نمایان شود یعنی صفحه شما هیچ مشکلی ندارد و به درستی طراحی شده. همینطور در گذینه mobile friendly شما می توانید سئو موبایل سایت خودرا بسنجید.

اما مهمتر از سرچ کنسول گوگل ، تجربه کاربری است. درصورتی که کاربر شما با دستگاه موبایل تجربه خوبی داشته باشد ، بیشتر از سایت شما استفاده می کند. سعی کنید رابط کاربری بسیار راحتی را برای موبایل تهیه کنید و راحتی کاربران موبایل را به تیک سبز گوگل کنسول اولویت بدهید.

تاثیر سرعت سایت بر سئو موبایل

سرعت وب سایت شما به فاکتور های بسیاری مرتبط است. شما با بهینه کردن این فاکتور ها می توانید سرعت سایت خودرا افزایش دهید. برای درک بهتر این نکات کافیست مقاله زیر را مطالعه نمایید:

کندی و سرعت کم بارگیری سایت شما موجب سر رفتن حوصله کاربر می شود. سر رفتن حوصله موجب آزردگی خاطر و در نهایت ایجاد خاطره بد از سایت شما در ذهن کاربر می شود.

بسیاری از افراد امکان دسترسی به اینترنت پر سرعت را ندارند و زمان و حوصله برای بارگیری سایت شما نیز ندارند. بنابراین در موبایل و دسکتاپ سایت شما درصورت کندی در بارگیری با شکست روبه رو می شود. برای بهبود سرعت طبق نکاتی که در مقاله بالا گفته شد عمل کنید.

از روش های بهبود سرعت سایت می توان به لیست زیر اشاره کرد:

  • بهینه سازی حجم تصاویر
  • بهینه سازی کد ها
  • قدرت سرور و هاست
  • پاک کردن کش

روش بررسی سرعت صفحات

ابزار های زیادی برای بررسی سرعت سای شما وجود دارد که شما می توانید با استفاده از این ابزار سرعت وب سایت خودرا بسنجید و با استفاده از راهنمایی هایی که توسط خود این ابزار به شما داده می شود سرعت سایت خودرا افزایش دهید. به صورت ایده عال سرعت بارگیری یک وب سایت برای اولین بار باید بین  کمتر از 9 ثانیه باشد.

یکی از این ابزار page speed insights است. این ابزار سایت شمارا به صورت رایگان بررسی می کند و در نتیجه به شما راه حل هایی را نیز برای بهبود سئو ارائه می کند.

برای استفاده از این ابزار جهت بررسی سایت خود کافیست وارد سایت شوید ، آدرس سایت خودرا وارد نمایید و منتظر شوید تا نتیجه برای شما نمایش داده شود. سپس می توانید مشکل هایی که به شما نمایش می دهد را بررسی و رفع کنید و مجددا تست کنید تا از رفع مشکلات مطمعن شوید.

جمع بندی

اهداف ما و وب سایت ما تنها با استقبال کاربران است که تحقق می یابند. این استقبال موجب تبدیل کاربر به مشتری می شود. با احتساب درصد زیادی از کاربران که با موبایل وارد سایت شما می شوند ، می توان گفت که یکی از مهم ترین فاکتور ها برای استقبال کاربر از یک وب سایت ، بهینه بودن برای موبایل است. بنابراین سایت خودرا در بهترین حالت ممکن برای کاربران بهینه سازی کنید.

چطور بود؟

به این پست امتیاز بده!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز : 34

اولین نفری باش که به این پست امتیاز می ده!

برچسب ها :
دوره طراحی سایت رایگان

مطالب وبلاگ :

بعدی
10 قدم برای بهتر شدن وب سایت
قبلی
12 مزیت وب سایت برای آنلاین شاپ های اینستاگرام
10 قدم برای بهتر شدن وب سایت
12 مزیت وب سایت برای آنلاین شاپ های اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست