هاست چیست و چه کاربردی دارد؟

زمان مطالعه : 3 دقیقه
هاست

هاست چیست؟

هاست یک فضای محدود همیشه آنلاین برای نگهداری فایل ها بر روی سرور است. شما برای راه اندازی وب سایت خود به هاست احتیاج دارید. لوکال هاست فضایی در یک سرور است که توسط شرکت های هاستینگ اجاره داده می شود.

شما برای اینکه وب سایت خودرا برای تمامی دنیا به نمایش بگذارید نیاز به هاست دارید. زیراکه هاست به صورت 24 ساعته به اینترنت متصل است و همه جا قابل بارگیری است.

شرکت های هاستینگ چگونه کار می کنند؟

یک شرکت هاستینگ برای شروع کار 1 الی چند سرور خریداری می کند. بعد از نصب سیستم عامل و متصل کردن سرور به اینترنت ، این سرور را به چندین قسمت کوچک و بزرگ تقسیم می کند و اجاره می دهد.

شما به صورت آنلاین فایل های خودرا به روی سرور آنها در هرکجای دنیا آپلود می کنید. فایل های شما در سرور ها ذخیره می شوند و وب سایت شمارا تشکیل می دهند.

کمی پیش تر اشاره کردیم و گفتیم به قسمت های کوچک و بزرگ ، اگر این قسمت ها کوچک باشند به آنها هاست گفته می شود. در کمترین حالت یک هاست 1 هزارم حجم یک سرور است.

سرور مجازی چیست؟

به قسمت های بزرگ هاست سرور مجازی گفته می شود. سرور های مجازی برای سایت هایی با بازدید بالاتر و همینطور فایل های حجیم تر است. در ابتدای کار شما نیازی به این سرور ها ندارید.

این سرور های مجازی معمولا 1 چهارم حجم سرور را به شما اختصاص می دهند. البته باز هم لازم به ذکر است که شما در ابتدا نیازی به این سرور ها ندارید زیرا هزینه زیادی باید به صورت ماهیانه برای این سرور ها بپردازید.

ایمنی اطلاعات سرور ها

تمامی اطلاعات شما برای شرکت های هاستینگ در دسترس است. اما نکته مهم تراز آن این است که امکان هک شدن سرور ها نیز وجود دارد. درصورت هک شدن سرور های یک هاست صدرصد اطلاعات شما به سرقت می رود.

همینطور خود سرور نیز قابل ربودن است. ممکن است سرور ها از اتاق سرور به هر دلیلی به سرقت بروند ( احتمال کم ). اما چاره چیست؟

شما باید ایمن ترین و بهترین شرکت هاستینگ را برای خود انتخاب کنید. پیدا کردن یک شرکت هاستینگ بسیار مهم و تاثیر گذار است. در کسب و کار و امنیت اطلاعات مشتریان شما. برای راهنمایی بهتر می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید:

پیشنهادی : 10 ایمن ترین شرکت هاستینگ ایران 2022

جمع بندی

هاست مفهوم ساده ای دارد. برای هر وب سایت لازم است و وب سایتی وجود ندارد که بر روی هاست نصب نشده باشد. برای انتخاب شرکت هاستینگ مناسب می توانید اینجا کلیک کنید.

همچنین اگر هنوز سایت خودرا سفارش نداده اید می توانید از طریق لینک زیر با کمترین هزینه بهترین پلن های طراحی سایت را سفارش دهید:

چطور بود؟

به این پست امتیاز بده!

میانگین امتیاز 4.8 / 5. تعداد امتیاز : 35

اولین نفری باش که به این پست امتیاز می ده!

برچسب ها :
دوره طراحی سایت رایگان

مطالب وبلاگ :

بعدی
دامنه چیست؟
قبلی
وب سایت پزشکی چیست و چه کاربردی دارد؟
دامنه چیست؟
وب سایت پزشکی چیست و چه کاربردی دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست