30 ویژگی که یک سایت ایده عال باید داشته باشد!

زمان مطالعه : 2 دقیقه
بهترین شرکت های هاستینگ ایران
آنچه خواهید خواند …
  • رنگبندی مناسب
  • گرافیک بالا
  • طراحی دلپسند
  • کد نویسی ایمن
  • قالب استاندارد
  • فوتر جذاب
  • نقشه در فوتر
  • هدینگ دوطبقه
  • لوگو خاص
  • کاتالوگ در سایت
  • محصول
  • وبلاگ
  • آدرس صفحه در بالا
  • صفحه تماس با ما
  • صفحه درباره ما
  • برند شرکت طراحی کننده
  • استفاده از ssl
  • هاست مناسب
  • سرعت بالا ی هاست
  • دامنه کوتاه
  • دامنه مناسب
  • منو جذاب
  • توجه به جزییات
  • انگلیسی بودن URL
  • نمایش نقشه گوگل در تماس با ما
  • سرچ باکس
  • طراحی ایده عال
  • محتوای ویدیویی
  • شبکه های اجتماعی
  • لینک

امروزه وب سایت یک بحث فوق العاده مهم برای هر شرکت و یا کسب و کاریست که می تواند بسیار قوی عمل کند و باعث سربلندی شود و می تواند بسیار ضعیف عمل کند و موجب شکست شما و کسب و کارتان شود.

پس برای داشتن یک وب سایت ایده عال فاکتور های مهمی را باید در نظر گرفت. ما امروز در این مقاله قصد داریم تمامی این فاکتور هارا برای شما شرح دهیم.

1. رنگبندی مناسب

با کمی گردش در وب سایت های مختلف متوجه می شوید که اکثرا طیف رنگی هاصی ندارند و به طیف های رنگی توجه نمی کنند ؛ درحالیکه یکی از مهمترین ویژگی یک وب سایت ایده عال رنگبندی مناسب است.

وب سایت ها و شرکت های حرفه ای همه رنگبندی و طرح رنگی خاص خودرا دارند و با استفاده از آن موفقیت خودرا چندین برابر افزایش می دهند.

هر رنگ به یک معنا و مفهوم خاصی اشاره دارد و می تواند تاثیر خاصی بر روی مشتری شما بگذارد. شما بر اساس کاری که از مشتری می خواهید باید رنگ مورد نظر خودرا انتخاب کنید. برای اینکه بدانید هر رنگ چه معنا و چه تاثیری از نظر روانشناسی دارد اینجا کلیک کنید.

2. گرافیک بالا

گرافیک نیز مبحث مهمی است برای یک وب سایت ایده عال. اما در این مورد بایستی دقت بسیاری داشته باشید. اگر گرافیت سایت شما بیش از اندازه بالا و غیر طبیعی باشد ، ممکن است به سایت شما آسیب بزند.

گرافیک دو بعد دارد. بعد اول آن مثبت است که می تواند کاربر را سرگرم کند. و بعد دوم آن می تواند سایت شمارا کند و در نهایت از دور خارج کند.

در مبحث گرافیک با دقت و وسواس عمل کنید چراکه گرافیک می تواند کلید موفقیت شما در زمینه سایت باشد. پس آنرا دست کم نگیرید!

3. طراحی دلپسند

یک وب سایت زمانی به موفقیت می رسد که قبل از ربات و موتور جستجو گوگل ، کاربر خودرا در نظر بگیرد. هیچ موقع اولویت را به موتور های جستجو ندهید!

شما زمانی که می خواهید یک وب سایت ایده عال طراحی بکنید اولین چیزی که به ذهن می رسد این است که سایت باید طوری طراحی شود تا موتور های جستجو از آن به خوبی استقبال کنند و این یک اشتباه است!

چراکه شما اگر سایت را طوری طراحی کنید که کاربر از آن لذت ببرد ، نمره گوگل را به راحتی خواهید گرفت و موتور های جستجو با شما دوست می شوند!

4. کد نویسی ایمن

این ویژگی صرفا مخصوص وب سایت هایی است که از کد نویسی استفاده می کنند. یک طراح سایت کد نویس موظف است که از ایمنی کد های خود اطمینان حاصل کند.

وقتی که سایت شما امنیت را برای کاربران به ارمغان بیاورد ، موتور های جستجو از این ویژگی به شدت استقبال می کنند زیراکه امنیت اطلاعات کاربر بسیار مهم است.

ایده عال بودن کد ها نیز بسیار اهمین دارد. در مورد سایت هایی که از کد نویسی استفاده می کنند ، ایجاد کد های طولانی و بهینه نشده و یا کد های عجیب و غریب و غیر استاندارد پیشنهاد نمی شود.

5. قالب استاندارد

این مورد ویژه سایت های وردپرسی است. یک سایت وردپرسی باید حتما از قالب های خوب و استاندارد استفاده کند تا بتواند امنیت را برای کاربران خود ایجاد کند.

قالب استاندارد نه تنها در بحث امنیت بلکه در ایده عال بودن سایت و همینطور در ظاهر سایت نیز اهمین خاصی دارد.

برای اینکه درک بهتری از این موضوع داشته باشید اینجا کلیک کنید تا لیست قالب های وردپرسی مناسب را مشاهده کنید.

6. فوتر جذاب

فوتر بحث مهمی است که بسیاری از شما به سادگی از آن می گذرید. فوتر می تواند تاثیر زیادی در فروش شما داشته باشد ؛ پس هیچ وقت آنرا دست کم نگیرید، زیراکه فوتر نیز می تواند کلید موفقیت سایت شما باشد!

فوتر ها معمولا از رنگ تیره ماننده سرمه ای ، مشکی ، طوسی و … استفاده می کنند تا کاربر فرق فوتر و سکشن ( بدنه وب سایت ) را متوجه شود.

همچنین فوتر ها اغلب دارای بخش هایی هستند از جمله لینک های مفید ، نماد ها ، مشتریان ما و … که می توانید از این بخش ها برای تشکیل فوتر خود استفاده کنید.

7. نقشه در فوتر

یکی از بخش هایی که می توانید در فوتر ایجاد کنید و اهمیت زیادی در جلب اعتماد مشتری دارد ، نقشه گوگل محل کسب و کار شما است !

نماد ها در فوتر به این دلیل گذاشته می شوند که کاربر به آن کسب و کار اعتماد پیدا کند تا مطمعن شود پرداخت هایی که انجام خواهد داد قانونی است.

نقشه هم می تواند کمک بزرگی در ایجاد اعتماد فرد به وب سایت شما بکند. چراکه افراد با دیدن نقشه کسب و کار شما به این پی می برند که شما همیشه در دسترس هستید و درصورت بروز مشکل برای آنها می توانند پیگیری کنند.

8. هدینگ دوطبقه

هدینگ شما باید تمامی امکانات هدینگ را درخود جای دهد تا یوزر فرندلی باشد و بتواند تمام نیاز های کاربر را درخود حل کند.

در طبقه اول منو شما بایستی قرار داده شود تا به صورت ریسپانسیو دسترسی راحت را برای کاربر به ارمغان بیاورد. ریسپانسیو بودن منو تاثیر زیادی در seo دارد.

در طبقه دوم می تواند لینک ورود به حساب کاربری و همینطور باکس جستجو قرار داده شود. این باعث می شود کاربر در کمترین زمان ممکن به چیزی که می خواهد دسترسی پیدا کند.

9. لوگو خاص

لوگو نقش بسیار بسیار مهمی در کسب و کار شما دارد! زیراکه لوگوی شما در ذهن ها باقی می ماند. یک لوگوی خوب نیازمند یک طرح خاص و و در عین حال ساده است.

مایکروسافت ، اپل ، سامسونگ ، نایک ، ال جی …. هنگامی که شما چشمتان به این اسامی خورد تصویر لوگوی آنها نیز در ناخودآگاه شما نمایان شد و این همان لوگو ای است که کسب و کار شما را 100 پله ارتقا می دهد.

طراحی لوگوی حرفه ای و ایده عال تنها از دست یک متخصص ساخته است. شما می توانید در کسری از ثانیه سفارش لوگوی خودرا ثبت کنید تا کارشناسان خبره بخش طراحی لوگو ما با شما ارتباط بگیرند! سفارش طراحی لوگو

10. کاتالوگ در سایت

کاتالوگ صرفا یک دفترچه کاغذی نیست! کاتالوگ شما می تواند به صورت آنلاین باشد و یا فایل پی دی اف ان در وب سایت شما قرار بگیرد و در مشاهده عموم باشد.

گوگل این قابلیت را دارد که کاتالوگ شمارا درخود ذخیره می کند و می تواند از کاتالوگ شما که با فرمت پی دی اف ساخته شده در موتور های جستجو خود استفاده کند.

پس این موضوع می تواند به این معنا باشد که شما هر مطلبی در کاتالوگ خود می نویسید می تواند در نتایج جستجو گوگل نمایان شود.

کاتالوگ نیز یکی از مهمترین عناصر یک سایت حرفه می باشد. برای سفارش یک کاتالوگ حرفه ای کافیست اینجا کلیک کنید.

11. محصول

وب سایت شما می تواند در هر حوزه ای فعالیت داشته باشد و حتی شما می توانید در وب سایت خود هیچ محصول و یا خدمات به فروش نگذارید. اما بهتر است که سایت شما محصول و یا خدمتی را به فروش بگذارد.

سایت شما به مشتریان و کاربران احتیاج دارد. زمانی که شما محصولی را به فروش بگذارید کاربر به سایت شما بیشتر علاقه مند می شود. چراکه شما درواقع دارید درجهت راحتی کاربر تلاش می کنید و محصول های مورد نیاز را برایش فراهم می کنید. پس این مورد را نیز دست کم نگیرید.

12. وبلاگ

این موضوع اهمیت زیادی دارد چراکه 90 درصد seo در بخش وبلاگ تامین می شود. شما وقتی هفته ای یک بار یا دو روز یک بار یا هر زمانی که داشتید ، مطلبی در وبلاگ سایت خود منتشر بکنید به راحتی می توانید در عرض مدت زمان کوتاهی در 5 صفحه اول نتایج جستجو گوگل کاربر نمایان شود.

اگر شما زمان برای نوشتن مطلب ندارید می توانید از تایپیست ها درخواست کنید تا برای شما متونی را بنویسند و بابت آن هزینه بپردازید. پیشنهاد ما این است که به هر نحو ممکن این کار را انجام دهید.

13. آدرس در بالای صفحه

منظور از آدرس بالای صفحه url نیست. شما باید یک آدرس بار بالای هر صفحه بگذارید که این تاثیر خوبی در seo سایت شما می گذارد

مثال :

خانه > مطالب وبلاگ > طراحی سایت

این کار به کاربر شما کمک می کند تا به صفحات دیگر برود و راحتی بیشتر را به ارمغان می آورد.

14. صفحه تماس با ما

یکی از ویژگی های یک وب سایت ایده عال داشتن صفحه تماس با ما است. صفحه تماس با ما کمک بزرگی به شما می کند در جلب اعتماد و ارتباط گرفتن با کاربر.

این صفحه به کاربر کمک می کند تا اگر نظری دارد با شما درمیان بگذارد و یک نوع رابطه بین شما و کاربر به وجود می آورد که میانه شما و کاربر را دوستانه تر می سازد.

یکی دیگر از مزیت های این صفحه این است که اعتماد بیشتری برای کاربران به ارمغان می آورد. اگر شما در این صفحه ایمیل و تلفن همراه خودرا قرار دهید میزان اعتماد کاربر چندین برابر می شود.

همینطور می توانید یک باکس ایجاد کنید تا کاربر بتواند به راحتی پیام خودرا برای شما ارسال کند . این به هردو مورد کمک می کند ، هم اعتماد و هم رابطه شما و کاربر.

15. صفحه درباره ما

محتوای این صفحه باید از سابقه شرکت شما تعریف کند و همینطور بگوید که پیشینه شرکت شما به چه صورت بوده و یک فرصت برای جلب اعتماد کاربر است.

در این صفحه صادقانه از شرکت خود صحبت کنید. صداقت راز طلایی جذب کاربران و مشتریان بیشتر است. اگر صداقت خودرا از دست بدهید و صادقانه با کاربر ارتباط نگیرید ، می تواند باعث عدم موفقیت شما در کسب و کارتان شود.

16. برند شرکت طراحی سایت

در بخش فوتر اکثر سایت ها شما با این موضوع مواجه خواهید شد که شرکت طراحی سایت خودرا معرفی می کنند. این بخش باعث می شود اعتبار شرکت طراحی سایت شما به شما بازگردد.

شما زمانی که گوشی تلفن همراهی را تهیه می کنید ، برند آن تلفن همراه در جایی از دستگاه حک شده که این کار اعتبار و ارزش کالا را بالا می برد. شما نیز هنگام طراحی سایت از شرکت خود بخواهید تا برای شما این کار را انجام دهد.

17. استفاده از SSL

SSL فایل های شمارا رمز گذاری می کند و از سایت شما و اطلاعات کاربرانتان محافظت می کند. این سرویس موجب می شود تا گوگل از ایمن بودن کاربر در وب سایت شما اطمینان کامل داشته باشد.

زمانی که گوگل مطمعن شود سایت شما برای کاربران خطری ایجاد نمی کند ، از سایت شما استقبال بیشتری خواهد کرد و رشد سریعتری خواهید داشت.

از همه مهم تر ، این یک خطای مشهود است و می تواند اعتبار کار شمارا پایین بیاورد. پیشنهاد می شود هنگام خرید سرویس هاست ، سرویس SSL را نیز خریداری کنید.

بهتر است سرویس SSL را از یک شرکت معتبر خریدارید کنید. چراکه در این زمینه نیز امکان کلاه برداری وجود دارد. پیشنهاد ما برای خرید هاست و SSL مثل همیشه نت افراز است. اگر دوست هنوز شرکت هاست خودرا انتخاب نکرده اید مقاله زیر را بخوانید :

18. هاست مناسب

یک هاست مناسب فاکتور های زیادی دارد اما مهمترین آنها حجم و سرعت لود آن هاست می باشد. در انتخاب شرکت هاستینگ با وسواس عمل کنید ، چراکه تاثیر بسیار زیادی در موفقیت شما دارد. مسلما زمانی که شما شرکت هاستینگ معتبری را انتخاب کنید که حجم بالا و سرعت بالا را با قیمت مقرون به صرفه به شما اراعه دهد می توانید با سرعت چندین برابر در انتخاب عمل کنید.

انتخاب شرکت هاستینگ نیاز به تحقیق و پژوهش دارد اما پیشکاروب این کار را برای شم انجام داده و طی آزمون هایی که از شرکت های مختلف گرفتیم شرکت هاستینگ نت افراز از نظر می تواند انتخاب درست شما باشد.

19. سرعت بالای هاست

سرعت بالا در لود شدن سایت که مربوط به هاست مناسب می شود نیز ، بسیار تاثیر گذار است. اگر کاربری وارد سایت شما شود و با سرعت کندی سایت برای او بارگیری شود ، حوصله کاربر سر می رود و دکمه برگشت را می زند و یا تب را می بندد.

بستن وب سایت شما به این سرعت باعث دریافت نمره منفی از گوگل می شود و تاثیر زیادی دارد. می توان گفت این مورد می تواند سایت شمارا فلج کند. پس حتما در انتخاب شرکت هاستینگ و شرکت طراحی سایت دقت کنید.

20. دامنه کوتاه

دامنه اهمیت بسیار زیادی دارد. البته در خرید دامنه ما نیاز نخواهیم داشت که در انتخاب شرکت با وسواس عمل کنیم چراکه دامنه تمامی شرکت ها یکسان است.

موردی که در انتخاب دامنه مهم است ، کوتاه بودن دامنه شماست. دامنه های کوتاه در ذهن ها باقی می ماند. اینکه دامنه سایت شما با نام شرکت و زمینه کسب وکار شما مرتبط باشد نیز اهمیت دارد. پس سعی کنید دامنه کوتاه و مرتبط خریداری کنید.

21. دامنه مناسب

فاکتور هایی که در خرید دامنه وجود دارد ، فاکتور های زیادی نیستند. شاید بین دوراهی com یا ir مانده باشید. پیشنهاد ما بین این دو گزینه دامنه com است.

اگر درحوزه کسب و کار شما هیچ دامنه کوتاهی وجود نداشت و یا به نام شرکت شما ارتباط نداشت می توانید فاکتور کوتاه بودن را به رند بودن تغییر دهید.

منظور از رند بودن دامنه صرفا کوتاه بودن نیست. اصطلاحا در دهان چرخیدن است. دامنه شما باید به راحتی تلفظ شود و به راحتی حفظ شود. طوریکه شما با خواندن دامنه آنرا در ذهن ذخیره کنید.

شرکت نت افراز امور دامنه را نیز برای شما انجام می دهد. همینطور نت افراز روی سرویس های هاست خود دامنه ir رایگان اراعه می دهد.

22. منو جذاب

هدف از قرار دادن منو در هدر وب سایت ، راحتی دسترسی کاربر به تمامی بخش های سایت است. پس سعی کنید منو را طوری تنظیم کنید که کاربر به راحتی از آن استفاده کند.

جذاب بودن منو باعث می شود که کاربر حتی برای سرگرمی هم که شده در سایت شما شروع به گردش کند که این نکته مثبتی است و برای شما امتیاز آور است.

23. توجه به جزییات

در انتخاب رنگبندی و جزییات سایت ریز بین باشید. درجزییات دقت کنید تا طوری تنظیم شوند که راحتی کاربر را اولویت قراردهند. وب سایتی که کاربر در آن احساس راحتی کند قطعا وب سایتی است که بعدا برای خرید مجددا به آن مراجعه می کند و برای کاربر حکم پاتوق را پیدا می کند.

درهمه موارد ریز بینی و وسواس نکته مثبت نیست. هیچ وب سایتی در قدم اول کامل نیست و در طول زمان نقص ها بروز داده می شوند. کد نویسی سایت نیز بسیار مهم است. یک کد نویسی ایده عال بسیار مهم تر از ظاهر است.

24. انگلیسی بودن URL

سعی کنید صفحات شما URL انگلیسی داشته باشند. این آیتم دلخواه است اما در SEO تاثیر گذار است. بسیاری از افراد به این مورد علاقه ندارند و فارسی بودن URL را امتیاز می دانند ؛ اما پیشنهاد من به شما این است که همیشه از URL انگلیسی استفاده کنید.

این مورد فقط درحد یک پیشنهاد است و می تواند کاملا سلیقه ای و بر اساس موضوع کسب و کار یا وب سایت و یا حتی کاربران سایت شما باشد.

25. نمایش نقشه در تماس با ما

شاید برخی از کاربران به فوتر سایت شما مراجعه نکنند و یا شاید شما نقشه را در فوتر نپسندید. برخی از سایت ها نیز به علت زیاد بودن حجم اطلاعاتی که باید در فوتر سایت قرار بگیرد فضای لازم برای نقشه را ندارند.

اگر شما هم جز این دسته افراد هستید ، حتما از نقشه سایت در صفحه تماس با ما استفاده کنید. چراکه نقشه در سایت کاربرد زیادی دارد. هم در جلب اعتماد کاربر و هم در SEO تاثیر مثبت دارد.

26. سرچ باکس

بالا تر از راحتی استفاده از منو در وب سایت صحبت کردیم. اما بسیاری از کاربران از منو استفاده نمی کنند و ترجیح می دهند که از سرچ باکس استفاده کنند.

سرچ باکس بسیار آپشن کاربر پسندی است. برخی فکر می کنند سرچ باکس مکمل است اما اینگونه نیست ؛ سرچ باکس حرفه ای عضوی از یک سایت ایده عال است.

27. طراحی ایده عال

به طراحی سایت اهمیت دهید. زیرا ظاهر سایت شما همان چیزیست که سایت شما را نسبت به رقیب یک قدم جلوتر می اندازد. برای ظاهر سایت خود از سایر سایت های حوزه کسب و کارتان الگو بگیرید. زیرا حرفه ای ها می توانند الگوی خوبی برای شما باشند.

سعی کنید یک قدم جلوتر از سایت رقیب طراحی کنید. همین باعث پیشرفت شما می شود. سلیقه شما نیز اهمیت دارد. بر اساس سلیقه ، طرح رنگی سایت ، نوع کسب و کار و سایت های رقبا طراحی سایت خودرا تنظیم کنید.

28. محتوای ویدیویی

برخی از کاربران زمان کافی برای خواندن مقالات شمارا ندارند. شما می توانید برای آن دسته از کاربران فایل ویدیویی و یا صوتی طراحی کنید و در صفحه مقاله قرار دهید تا آنها نیز بتوانند از متن مقاله استفاده کنند.

ویدیو و صوت در SEO نیز تاثیر دارند. اما این کار مکمل سایت شما است و لزومی نیست حتما از آن استفاده کنید.

29. شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی شما مانند اینستاگرام ، واتساپ و تلگرام نیز می توانند به عنوان بک لینک باشند و کاربران را به سمت وب سایت شما بکشانند.

شبکه های اجتماعی را دست کم نگیرید. این سرویس ها می توانند کمک بزرگی به شما بکنند. حتما از آنها استفاده کنید حتی اگر یک کاربر را به سمت سایت شما بکشانند شما سود خواهید کرد!

30. لینک

لینک داخلی

در مقالات وب سایت و همینطور صفحات و محصولات ، همیشه از لینک های داخلی استفاده کنید چراکه این باعث گردش کاربر در سایت شما می شود.

لینک داخلی یعنی لینکی که کاربر را به صفحه ای ، محصولی دیر و یا مقاله ای دیگر از وب سایت خود شما انتقال دهد. این کار باعث می شود کاربر مدت زمان بیشتری را در وب سایت شما سپری کند و بیشتر از آن سود ببرد. سود بردن کاربر با سود بردن شما نسبت متقابل دارد.

لینک خارجی

به وب سایت های دیگر که به مقالات شما مربوط می شوند لینک بزنید تا کاربر به آنها مراجعه کند و از سایت آنها استفاده کنندو مطمعن باشید که آن وب سایت متوجه این موضوع خواهد شد و لطف شمارا جبران خواهد کرد.

لینک های خارجی در SEO نیز تاثیر دارند چراکه گوگل بسیار هوشمند است و متوجه می شود که شما قصد دارید با این کار به وب سایت های دیگر و همینطور به کاربر سود برسانید. پس گوگل به سایت شما علاقه مند می شود و قطعا امتیاز خوبی هم خواهید گرفت.

درپایان ، اگر هنوز سایت خودرا تاسیس نکرده اید و یا قصد بازسازی دارید ، اینجا کلیک کنید تا کارشناسان ما به صورت رایگان به شما مشاوره درخصوص راه اندازی و تاسیس سایت بدهند!

چطور بود؟

به این پست امتیاز بده!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز : 4

اولین نفری باش که به این پست امتیاز می ده!

دوره طراحی سایت رایگان

مطالب وبلاگ :

بعدی
20 راز موفقیت وب سایت های فروشگاهی
قبلی
10 بهترین نرم افزار کد نویسی رایگان برای ویندوز و مک 2022
20 راز موفقیت وب سایت های فروشگاهی
10 بهترین نرم افزار کد نویسی رایگان برای ویندوز و مک 2022

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست