5 نکته که قبل از گرفتن پروژه طراحی سایت باید درنظر بگیرید!

زمان مطالعه : 2 دقیقه
راهنمای پروژه طراحی سایت

پذیرفتن مسئولیت طراحی یک وب سایت به صورت کامل ، اصلا مسئولیت کمی نیست و باید قبل از دریافت پروژه بسیار تامل کرد و آنرا بررسی کرد. من به شخصه بار ها بدون بررسی مسئولیت پروژه ای را به عهده گرفته ام و بعد واقعا پشیمون شدم. بنابراین تصمیم گرفتم این نکات را با شما به اشتراک بذارم.

1. علاقه

بحث علاقه دو بعد دارد. بعد اول علاقه شخصی به موضوع کار است. چنانچه احساس می کنید به سبک کار علاقه ای ندارید ، به هیچ عنوان پروژه را دریافت نکنید. این نکته بسیار مهم است و اصلا دست کم نگیرید. زیرا می تواند هنگام زمان پروژه موجب ازار روحی برای شما شود.

بعد دوم علاقه به کارفرما است. شخصیت کارفرما را بررسی کنید و اگر احساس کردید طرز تفکر کارفرما مورد پسند شما نیست و در مسیری کاملا متفاوت با شما است ، به هیچ عنوان پروژه را قبول نکنید. زیرا در آینده نه چندان دور به مشکل خواهید خورد در مسیر تکمیل پروژه.

2. درنظر گرفتن زمان

همیشه زمان موجود خودرا برای گرفتن پروژه در نظر بگیرید. دریافت یک پروژه یعنی زندگی شما در یک مدت کوتاه با این پروژه ادقام می شود. بنابراین باید با پروژه زندگی کنید. پس باید زمان کافی برای تحویل را داشته باشید.

همینطور درنظر داشته باشید که در قرارداد چه زمانی را ذکر می کنید. اهمیت زمان به این دلیل است که اگر نتوانید سر موعد پروژه را تحویل بدهید ، مسلما کارفرما حق شکایت از شما و دریافت هزینه اش را دارد. پس با دقت تمام و بررسی دقیق زمان پروژه اقدام به عقد قرارداد کنید.

3. دست مزد

با توجه به همه موارد مسلما دست مزد نیز برای ما مهم است. مبلغی که برای پروژه دریافت می کنید ، به دو دلیل نباید زیر قیمت باشد. اولین دلیل مشتری است. زمانی که قیمت را کم می کنید ، مشتری شما کوچکتر می شود و ارزش پروژه و زحمت شما کمتر است. به هیچ عنوان ارزش کار خودرا با قیمت پایین تر از تعرفه کم نکنید. زیرا احتمال تحقیر شدن شما هنگام پروژه بسیار است.

دومین دلیل بر هم زدن نظم بازار است. پایین گفتن قیمت فقط موجب برهم زدن نظم بازار می شود و مطمعن باشید اگر شما با قیمت پایین پروژه بگیرید و اسم شما مطرح شود ، بعد ها نمی توانید با قیمت ایده عال پروژه بگیرید و کار کنید. همینطور در نظم بازار نیز اختلال ایجاد می شود. بنابراین به هیچ عنوان با فرد با شرکتی که حاظر نیست به اندازه زحمت شما هزینه کند کار نکنید!

4. انتخاب پروژه قدرتمند

مسلما یکی از روش های افزایش مشتری و جذب مخاطب نمونه کار قوی است. اگر شما پروژه های ضعیف قبول کنید ، کارنامه شما درخشان نخواهد بود و در آینده به زمانی که برای این پروژه ها گذاشته اید افتخار نخواهید کرد.

همینطور پروژه های قدرتمند عملا قدرت شمارا نشان می دهد. پروژه قوی مسلما موفق خواهد شد و از موفقیت آن مشتری برای شما نیز زیاد می شود و کسب و کار شما رونق پیدا می کند.

5. قرارداد صحیح

تمامی بند های قرارداد شما با مشتری ، سرنوشت پروژه شمارا مطرح می کند. بابراین با دقت تمام قرار داد بنویسید. حتما ماده های پرداخت را درج کنید. حق فسخ معامله به صورت یک جانبه برای خودتان را درنظر بگیرید. و همینطور مشخص کنید که مرجع حل اختلاف کجاست.

همینطور دقت داشته باشید که جزییات وب سایت درقرارداد ذکر شود تا کارفرما نتواند در آینده ادعای دریافت خدمات بیشتر برای پروژه کند و موجب آزار روحی شما شود. یک روز زمان بگذارید و یک قرارداد ایده عال برای تمامی پروژه هایتان در نظر بگیرید و از آن برای همه استفاده کنید تا هیچ مشکلی پیش نیاید.

جمع بندی

در طراحی سایت به هیچ عنوان پروژه ای که با این فاکتور ها سازگار نیست قبول نکنید. اگر ریسک کردید و قبول کردید ، مبلغ پروژه را نگه دارید تا کار به اتمام برسد تا اگر زمانی پشیمان شدید ، مبلغ را عودت داده و خودرا از بند برهانید. همینطور ماده ای مبنی بر اینکه شما حق فسخ یک طرفه قرارداد با پرداخت کامل مبلغ بدون دلیل را دارید.

مطالع بیشتر: چطور یک طراح سایت موفق باشیم؟!

چطور بود؟

به این پست امتیاز بده!

میانگین امتیاز 4.8 / 5. تعداد امتیاز : 37

اولین نفری باش که به این پست امتیاز می ده!

دوره طراحی سایت رایگان

مطالب وبلاگ :

بعدی
باگ چیست؟
قبلی
طراحی سایت برای مخاطبان جوان
باگ چیست؟
طراحی سایت برای مخاطبان جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست