درگاه پرداخت اینترنتی چیست؟ معرفی کامل + لیست بهترین ها

زمان مطالعه : 3 دقیقه
درگاه پرداخت

درگاه پرداخت چیست؟

وب سایت های فروشگاهی برای دریافت هزینه محصولات خود از مشتری نیاز به یک درگاه پرداخت اینترنتی دارند تا مشتری با استفاده از این درگاه ، مبلغ را پرداخت نماید. در ایران درگاه پرداخت بانکی صرفا از دامنه شاپرک فعالیت می کنند و بانک ها نیز به راحتی به درگاه ها متصل می شوند.

مشتری پس از پرداخت هزینه محصول برایش رزرو می شود و هزینه واریز شده از طریق درگاه به طور میانگین بین 1 الی 2 روز برای شما واریز می شود.

انواع درگاه پرداخت

درگاه های پرداخت به دونوع واسط و مستقیم تقسیم می شوند که هرکدام مزایا و معایب خاص خودرا دارند. اما در نهایت این شما هستید که انتخاب می کنید از کدام درگاه استفاده کنید.

1. درگاه پرداخت مستقیم

این نوع درگاه مستقیما از بانک گرفته می شود و شما برای دریافت این درگاه باید به بانک مورد نظر مراجعه کنید. ویژگی درگاه پرداخت مستقیم این است که در کمترین زمان ممکن هزینه دریافتی را برای شما واریز می کند و همینطور هیچ کارمزدی دریافت نمی کند.

دریافت این نوع درگاه ، نیازمند داشتن نماد اعتماد (اینماد) است. همینطور داشتن کد مالیاتی برای دریافت درگاه پرداخت نیز الزامی است. اما متاسفانه این درگاه معایبی نیز دارد. برای مثال ، پیامک پرداختی ها برای شما ارسال نمی شود و  یا شما امکان بررسی از طریق اپلیکیشن را ندارید.

2. درگاه پرداخت واسط

نوع دوم درگاه های پرداخت درگاه پرداخت واسط می باشد. برخی شرکت ها از طریق شاپرک درگاه مستقیم تهیه می کنند و این درگاه را در استفاده عموم قرار می دهند.

به طوریکه شما با ثبت نام در این وب سایت ها علاوه بر دریافت درگاه در کمترین زمان ممکن ، خدمات ویژه نیز دریافت می کنید که مسلما برای شروع درگاه واسط بهترین گذینه است.

نحوه دریافت درگاه پرداخت

برای دریافت درگاه مستقیم شما اول از همه باید کد مالیاتی دریافت بکنید. کد مالیاتی به این منظور است که زمانی که تراکنش های شما افزایش پیدا کند ، مالیات از پرداخت های شما کسر خواهد شد.

جهت دریافت کد مالیاتی باید به سایت tax.gov.ir مراجعه نمایید و ثبت نام کنید. سپس مدارک خواسته شده را بارگزاری و تا تایید این مدارک صبر کنید. در بالای صفحه کد رهگیری شما نوشته شده است. این کد 10 رقمی همان کد مالیاتی شما است که با استفاده از آن می توانید درگاه خودرا فعال کنید.

البته در اکثر شرکت های درگاه واسط نیز شما برای دریافت درگاه نیازمند داشتن کد مالیاتی هستید. اما برخی شرکت ها نیز این مورد را اختیاری قرار داده اند.

بهترین درگاه پرداخت واسط

شرکت های درگاه پرداخت واسط تعداد زیادی دارند اما بسیار مهم است که به هر شرکتی اعتماد نکنید. حتما نماد اعتماد سایت درگاه واسط را چک کنید.

آیدی پی

شرکت آیدی پی از نظر ما بهترین شرکت درگاه پرداخت است. این شرکت با سابقه فعالیت درخشان خود امکانات و مزایای بسیار زیادی به شما ارائه می کند. همینطور وب سایت های ایرانی بسیاری از آیدی پی استفاده می کنند.

مزایا
  • اپلیکیشن
  • ارسال پیامک
  • کیف پول
  • عدم نیاز به کد مالیاتی
  • پرداخت کمتر از 24 ساعت
  • عدم نیاز به اینماد

جمع بندی

دریافت درگاه پرداخت یک پروسه فوق العاده ساده و در عین حال مهم است که به چه شرکتی اعتماد می کنید. بنابراین حتما در انتخاب درگاه پرداخت اینترنتی دقت نمایید. همینطور پیشنهاد می کنیم در ابتدای مسیر از درگاه واسط استفاده کنید.

مطالعه بیشتر : 10 ایمن ترین شرکت های هاستینگ ایران 2022

چطور بود؟

به این پست امتیاز بده!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز : 56

اولین نفری باش که به این پست امتیاز می ده!

دوره طراحی سایت رایگان

مطالب وبلاگ :

بعدی
5 روش خلاقانه افزایش ترافیک وب سایت
قبلی
8 قدم برای طراحی سایت فروشگاهی
5 روش خلاقانه افزایش ترافیک وب سایت
8 قدم برای طراحی سایت فروشگاهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست