نحوه انتخاب نام دامنه مناسب

زمان مطالعه : 2 دقیقه
نحوه انتخاب نام دامنه

انتخاب نام دامنه یکی از مهمترین مسئله برای هر استارت آپ است. نام دامنه وب سایت شما تا زمانی که شرکت شما زنده است ، با شماست. پس باید بهترین نام را برای دامنه وب سایت خود انتخاب کنید. انتخاب نام دامنه مناسب فکتور هایی دارد که تنها با رعایت این فاکتور ها است که می توانید به موفقیت دست بیابید و بهترین نامه دامنه را برای کسب و کار خود انتخاب کنید.

1. کوتاه

قبل از هر چیز مسلما کوتاه بودن نام دامنه بسیار موثر است در بهبود آن. زیرا نام های کوتاه همیشه در ذهن باقی می ماند. زمانی که نام دامنه شما بسیار طولانی باشد ، کاربر نمی تواند آنرا به خاطر بسپارد و همین موجب می شود تا کاربر نتواند مجددا به وب سایت شما بازگردد.

بنابراین کوتاه بودن دامنه بسیار مهم است در رشد شما و در به خاطر سپردن کاربران. توجه داشته باشید که گوگل کاربرانی که به سایت شما بازمی گردند را بسیار دوست دارد و این به این معناست که سایت شما برای آنها مفید واقع شدن است.

2. با مفهوم

نام دامنه شما باید با مفهوم باشد. شاید شما بتوانید دامنه ای مانند r4n4.com پیدا کنید. اما این دامنه مسلمان مفهومی ندارد. مفهوم بسیار بسیار مهم است. زیرا کاربر زمانی که نام دامنه شمارا می بیند به فکر فرو می رود و این موجب می شود که کاربر نام دامنه را به صورت ناخودآگاه به خاطر بسپارد. همینطور می توانید نام دامنه سایت خودرا با نام شرکت خود یکی کنید. این کار بسیار مرسوم است میان شرکت ها و کسب و کارها.

3. قابلیت برندینگ

منظور از قابلیت برندینگ این است که نام دامنه شما قابلیت این را داشته باشد که در تبلیغات استفاده شود. همیشه باید در انتخاب نام دامنه آینده نگر باشید. زمانی که دامنه شما قابلیت برند شدن را داشته باشد ، بک لینک های بیشتری دریافت خواهید کرد. همینطور تاثیر مثبت در رشد و سئو را احساس می کنید.

4. مرتبط

نام دامنه و نام شرکت شما باید با حوزه کسب و کار شما ارتباط داشته باشد. این یکی از ملزومات انتخاب نام است. مرتبط بودن نام دامنه و حوزه کسب و کار شما بسیار موثر است در برندینگ نام. البته نمی توان گفت که نامربوط بودن نام ممکن است موجب افت رشد شود. زیرا در برندینگ ما اپل را داریم که نام او هیچ ارتباطی با حوزه کاری اش ندارد.

بهتر است بگوییم مرتبط بودن دامنه اهمیت دارد ، اما قابلیت برندینگ ، کوتاه بودن و با مفهوم بودن بسیار مهم تر از مرتبط بودن است. همینطور سعی کنید از سایر رقبا کپی نکنید. این کار موجب می شود سایت شما در ذهن کاربر هویت زیر مجموعه طور پیدا کند.

5. تلفظ روان و آسان

تو دهن بچرخه! آسان تلفظ شدن نام دامنه شما بسیار مهم است. از کلماتی استفاده کنید که همه فهم باشد و در نگاه اول خوانده شود. در پاراگراف قبلی اپل را مثال زدیم. این جا نیز نام برند اپل بسیار مرتبط است. همینطور آمازون. این دو هم نام های ساده ای هستد و هم از نظر تلفظ بسیار روان.

اپل به معنای سیب ، چیزی که همه کودکان 2 ساله نیز می دانند که سیب چیست. همینطور تلفظ بسیار آسانی دارد و اگر شما جایی این نوشته را ببینید ، قبل از سیب ، گوشی موبایل و مک بوک ممکن است به ذهنتان برسد. این یعنی موفقیت در برندینگ.

6. عدم استفاده از اشکال تایپی

در ثبت دامنه استفاده از اکثر اشکال تایپی غیرقانونی است. به این معنا که شما نمی توانید دامنه هایی با علامت $#%& ثبت کنید. اما سعی کنید در نام شرکت خود نیز از این علامات استفاده نکنید. این علامت ها اصلا برای برند شما مناسب نیستند.

حروف و حتی اعداد ، به راحتی در ذهن می مانند. اما علامت ها به سختی در حافظه ذخیره می شوند و برای کاربر به خاطر سپردن آنها دشوار است. استفاده از علامات به هیچ وجه پیشنهاد نمی شود.

7. بررسی شناسه های شبکه اجتماعی

مسلما شما برای گسترش کسب و کار خود به شبکه های اجتماعی نیاز دارید. بنابراین همیشه قبل از ثبت دامنه نام مدنظر را در همه شبکه های اجتماعی ( اینستاگرام ، یوتیوب ، توییتر و … ) بررسی کنید و مطمعن شوید آزاد است.

تفاوت میان نام دامنه و حساب های کاربری شبکه های اجتماعی شما ، موجب افت کیفیت برندینگ می شود. بنابر این بررسی شبکه های اجتماعی نیز بسیار مهم است و آنرا فراموش نکنید.

جمع بندی

انتخاب نام دامنه بسیار مهم است. استارت آپ شما قرار است روزی تمام دنیا را فرا بگیرد. و نام دامنه شما قرار است توسط تمامی افراد یک صدا فریاد زده شود. بنابراین آینده نگر باشید و برای انتخاب نام دامنه خود زمان بگذارید. مطمعن شوید که بهترین نام را انتخاب کرده اید.

چطور بود؟

به این پست امتیاز بده!

میانگین امتیاز 4.9 / 5. تعداد امتیاز : 25

اولین نفری باش که به این پست امتیاز می ده!

برچسب ها :
دوره طراحی سایت رایگان

مطالب وبلاگ :

بعدی
روش‌های طراحی سایت
قبلی
بوت استرپ (Bootstrap) چیست؟ معرفی کامل + آموزش رایگان
روش‌های طراحی سایت
بوت استرپ (Bootstrap) چیست؟ معرفی کامل + آموزش رایگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست