11 دلیل برای استفاده نکردن از وردپرس + راه حل

زمان مطالعه : 2 دقیقه
معایب استفاده از وردپرس
آنچه خواهید خواند …
  • 11 دلیل برای استفاده نکردن از وردپرس :
    • محدود می شویم
    • هزینه بالا
    • امنیت اطلاعات
    • عدم دسترسی به دیتا ها
    • نیاز به بروزرسانی مداوم
    • نیاز به بومی سازی
    • سئو
    • سرعت
    • متصل بودن
    • متشابه بودن
    • پشتیبانی

وردپرس یک سایت ساز کاملا رایگان است که دراختیار تمامی کشور ها قرار دارد و استفاده از آن برای ایران نیز تحریم نشده. بسیاری از افراد این سیستم را قبول دارند و اعتقاد دارند که این سیستم بسیار کاربردی است و از آن استفاده می کنند. این دسته طرفداران وردپرس هستند. با احترام کامل به تمامی طرفداران وردپرس امروز در این مقاله قصد داریم این سایت ساز را به چالش بکشیم و نقص ها و عیب های آنرا نمایان کنیم.

1. محدود می شویم!

وردپرس بسیاری از اختیارات را به ما می دهد و ما می توانیم از آنها برای ساختن یک وب سایت حرفه ای استفاده کنیم. اما وردپرس همانقدر که به ما امکانات می دهد ، همانقدر نیز دست مارا نسبت به امکانات خلاقانه و تغییر جزییات کوتاه می کند.

ما در سیستم وردپرس نمی توانیم به جزییات دسترسی داشته باشیم و جزییات را به طور دلخواه کنترل کنیم. مثلا در هاور ( لینک در زمان شناوری ) ما دسترسی کمی داریم و نمی توانیم طرح های متفاوت پیاده کنیم.

– راه حل :

اگر وب سایت شما می تواند با وردپرس طراحی شود ، پیشنهاد ما این است که بعد از بررسی کامل وردپرس از این سیستم استفاده کنید چراکه وردپرس همانقدر که شمارا محدود می کند ، به شما آزادی در طراحی نیز می دهد.

2. هزینه بالا

بالاتر اشاره کردیم که سایت ساز وردپرس کاملا رایگان است. اما درواقعیت فقط نصب آن رایگان است. ما برای استفاده از این سرویس و ساخت یک سایت حرفه ای نیاز به تهیه قالب ( theme ) داریم.

هزینه های وردپرس به یک قالب ختم نمی شوند. شما برای هر قابلیت که بخواهید به وب سایت خود اضافه نمایید نیاز به خریدن پلاگین ( افزونه ) دارید.

هرچند هم پلاگین و هم قالب رایگان نیز وجود دارد. اما مطمعن باشید با قالب و افزونه رایگان نمی توانید سایت خوبی داشته باشید.

– راه حل:

اگر قصد طراحی با سایت ساز وردپرس را دارید و نمی خواهید هزینه زیادی بکنید ، می توانید از قالب ها و افزونه های رایگان استفاده کنید.

3. امنیت اطلاعات

افزونه های امنیتی برای سایت ساز وردپرس فراوان اند. اما شما اگر شرکت بزرگی داشته باشید نمی توانید به این افزونه ها اکتفا کنید.

زیراکه تمامی افزونه هایی که شما نصب می کنید دسترسی کامل به اطلاعات شما را دارند و خود این افزونه ها می توانند ایجاد دردسر کنند.

– راه حل :

از شرکت های معتبر برای خرید افزونه و قالب استفاده کنید. درصورت امکان افزونه ها و قالب هارا از خود شرکت سازنده تهیه کنید.

4. عدم دسترسی کامل به دیتا ها

وردپرس برخی از اطلاعات کاربران را رمز گذاری می کند و به شما دسترسی استفاده از آنها را نمی دهند. البته این امکان می تواند در امنیت سایت شما تاثیر مثبت بگذارد. اما اگر نیاز به دسترسی کامل به اطلاعات کاربرانتان را دارید این سیستم پیشنهاد نمی شود.

– راه حل :

این اطلاعات طیف گسترده ای ندارد و از جمله آنها می توان به پسورد کاربران اشاره کرد. در اینطور مواقع شما دسترسی کامل برای تغییر پسورد کاربران را خواهید داشت و می توانید آنرا به صورت دلخواه تنظیم کنید و همینطور این قابلیت را نیز دارید تا کاربر را از تمامی دستگاه ها خارج کنید.

5. نیاز به بروزرسانی مداوم

شما برای استفاده از وردپرس نیاز مند هستید تا هم قالب و هم افزونه های خودرا به صورت مداوم بروزرسانی کنید.

آپدیت های جدید وردپرس رایگان است اما برای آپدیت کردن قالب و افزونه ها شما بایستی هزینه بپردازید. زیرا شرکت هایی که این امکانات را اراعه می دهند دسترسی شما را به آپدیت های جدید قطع می کنند.

– راه حل :

وردپرس برای برخی از افزونه ها این قابلیت را فعال سازی کرده است که شما می توانید به روز رسانی خودکار برای آنها تعریف کنید. همینطور اگر افزونه و یا قالب شما این امکان را ندارد می توانید از همان شرکتی که افزونه و قالب را خریداری کرده اید پشتیبانی آنرا نیز تهیه کنید تا بروزرسانی ها در اختیار شما قرار بگیرد.

6. نیاز به بومی سازی

برای اینکه شما بتوانید یک وب سایت فارسی زبان بسازید با استفاده از سیستم سایت ساز وردپرس بایستی از افزونه ها و قالب های بومی سازی شده استفاده نمایید.

چراکه افزونه ها و قالب ها اکثرا ساخت کشور های خارجی هستند بنابرین خرید آنها به دلار انجام می شود. برخی از شرکت ها این قالب و افزونه هارا خریداری می کنند و با قیمت مقرون به صرفه تر و همینطور فارسی سازی شده به شما می فروشند.

این شرکت ها قابلیت این را خواهند داشت که به اطلاعات وب سایت شما دسترسی پیدا کنند و همینطور در قالب و افزونه های سایت شما تغییر ایجاد کنند و باعث اختلال در وب سایت شما شود.

البته این امکان بسیار کم است چراکه اگر شما از شرکت های معتبر خریداری کنید می توانید به آنها اعتماد کنید.

– راه حل :

شرکت برای انتخاب قالب و افزونه فارسی سازی شده و خرید آنها از شرکت های معتبر استفاده کنید.

* اگر قصد خرید قالب وردپرسی دارید اما نمی دانید کدام قالب برای شما مناسب است می توانید مقاله بهترین قالب های وردپرسی 2022 را بخوانید.

7. سئو

پلاگین های بسیار زیادی برای بهینه سازی سئو وجود دارند که شما می توانید به استفاده از آنها سایت خودرا بهینه کنید سئو کنید. اما هیچکدام از آنها دسترسی کامل به شما نمی دهند تا بتوانید سئو سایت خودرا با سلیقه خود و همینطور دست باز طراحی کنید.

– راه حل :

پلاگین های مکمل مانند Yoast SEO پیشنهاد می شود. این افزونه امکان شخصی سازی بسیار بالایی را به شما می دهد.

دانلود افزونه مکمل Yoast Seo

8. سرعت

سرعت سایت وردپرسی همیشه چالش بزرگی بوده. چراکه وردپرس با استراتژی همه کاره بودن طراحی شده و طوری برنامه نویسی شده است که بتواند همه نوع وب سایت را پشتیبانی کند.

این امکان موجب شده تا سایت شما امکانات اضافی و به درد نخور داشته باشند که فضای هاست شمارا از بین برده و همینطور موجب کاهش سرعت وب سایت شما می شوند.

– راه حل :

پلاگین های افزایش سرعت و بهینه سازی دیتابیس. حرفه ای ترین پلاگین سرعت پلاگین مرغ مگس خوار است. برای دانلود کافیست اینجا کلیک کنید.

9. متصل بودن

وب سایت شما همیشه به وسیله وردپرس به دیگر سایت های وردپرسی و همینطور خود سیستم وردپرس متصل است. این می تواند موجب کاهش امنیت سایت شما شود.

چراکه اگر هکر ها موفق شوند یک باگ در سیستم وردپرس و یا حتی در برخی از سایت های وردپرسی پیدا کنند سایت شما نیز مورد حمله قرار می گیرد.

– راه حل :

تا به حال مشکلی با این عنوان پیش نیامده است و جای نگرانی نیست. هرچند امنیت یک وب سایت را نمی توان 100 درصد ایمن کرد چراکه همیشه راهی وجود دارد. اما شما با استفاده از پلاگین وردفنس می توانید سایت خودرا تا حد ممکن ایمن سازید. برای دانلود افزونه وردفنس اینجا کلیک کنید.

10. متشابه بودن

با استفاده از وردپرس سایت شما دیگر حالت شخصی را به خود نمی گیرد و کاملا مشابه دیگر سایت های وردپرسی می شود. بنابراین شما نمی توانید با استفاده از سیستم وردپرس سایت متفاوتی طراحی کنید.

11. پشتیبانی

سیستم وردپرس سایت شمارا فقط می سازد و هیچ گونه مسئولیتی را درقبال سایت شما نمی پذیرد. این موضوع باعث می شود در صورت بروز خطا ، باگ و یا هرگونه اشکال در سیستم خود نتوانید شکایتی کنید تا کسی این ایراد را برای شما رفع کند.

– راه حل :

به خدا توکل کنید.

جمع بندی

وردپرس برای بسیاری از سایت ها می تواند انتخاب مناسبی باشد چراکه امکانات فراوانی در اختیار شما قرار می دهد. بسیاری از سایت های وردپرسی بزرگ هستند که بدون هیچ مشکلی از وردپرس استفاده می کنند. همانقدر که وردپرس به کار برخی افراد می آید ، می تواند برای برخی نیز کاملا به درد نخور باشد و درنتیجه وردپرس نمی تواند برای همه سایت ها کاربردی باشد.

مطالعه بیشتر:

چطور بود؟

به این پست امتیاز بده!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز : 14

اولین نفری باش که به این پست امتیاز می ده!

برچسب ها :
دوره طراحی سایت رایگان

مطالب وبلاگ :

بعدی
11 دلیل برای استفاده از وردپرس در طراحی سایت
قبلی
بهترین قالب های وردپرس همه کاره 2022
11 دلیل برای استفاده از وردپرس در طراحی سایت
بهترین قالب های وردپرس همه کاره 2022

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • واقعا کاربردی بود
    من خودم مدت هاست از وردپرس استفاده می کنم و واقعا این مباحث رو حس کردم مرسی از این مطلب کاربردی 🙏

    پاسخ
  • من از وردپرس استفاده می کنم و واقعا کارم رو عالی پیش برده
    از شما هم بابتش

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست