4 هدف اصلی کاربر از سرچ در گوگل

زمان مطالعه : 2 دقیقه
هدف کاربر از سرچ

تمامی سئو کار ها و برنامه نویسان تحت وب باید از این موضوع به درستی و به طور کامل آگاه باشند که اهداف کاربر از سرچ زمانی که وارد مرورگر می شود چیست. هدف کاربر از جستجو از 4 حالت خارج نیست که در این مقاله به تحلیل و توضیح این 4 حالت خواهیم پرداخت.

1. کسب اطلاعات

مثلا : فونت آسام چیست؟

بسیاری از کاربران صرفا جهت کسب اطلاعات کامل و دقیق وارد مرورگر خود می شوند و این دسته هدف مشخصی دارند که این هدف مسلما کاملترین و جامع ترین وب سایت و مقاله ای است که درباره موضوع نوشته شده است بنابراین کسب اطلاعات یکی از مهمترین اهداف کاربر از سرج است.

گوگل همیشه کاملترین و جامعترین وب سایت را در صدر نتایج نشان می دهد. گوگ بررسی می کند تا ببیند کاملترین و جامع ترین وب سایت کدام است و بهترین آنهارا به کاربر خود نشان می دهد.

اصلیترین روش درآمد از این جستجو ها ، نمایش تبلیغات گسترده در وب سایت است. ما تمامی اطلاعات را به صورت کاملا رایگان در اختیار کاربر قرار می دهیدم و او نیز تبلیغات مارا تماشا می کند. همچنین روش های دیگری نیز مانند پیشنهاد محصول جهت کسب درآمد می تواند برای ما سودآور باشد.

2. تحقیق قبل از خرید

مثلا : شرایط نگهداری گل سانسوریا

بسیاری از کاربران هستند که به دنبال خرید محصول خاصی هستند و این دسته از کاربران هم برای گوگل و هم برای ما وب مستر ها بسیار مهم هستند. ما باید با استفاده از مقالات دقیق و درجه یک به صدر نتایج گوگل برسیم تا از این دسته از جستجو ها سود ببریم.

سود این کاربران برای ما چیست؟ مسلما کاربری که در گوگل درباره مطلبی خاص ( مثلا : اطلاعات کامل درباره گل سانسوریا ) جستجو می کند قصد مطالعه درباره محصول و خرید گل سانسوریا را دارد. بنابراین اگر محصول ما گل سانسوریا است ، باید به کاربر به طور کامل اطلاعات بدهیم و در نهایت به او محصول خودرا با قیمت مناسب و مزیت های رقابتی فراوان نسبت به سایر فروشگاه های اینترنتی ارائه کنیم. تا کاربر محصول مارا به صورت مستقیم خریداری کند.

3. پیدا کردن یک سایت خاص

مثال : دوره طراحی سایت رایگان پیشکاروب

این نمونه درصد کمی از سرچ های گوگل را به خود اختصاص می دهد و دو حالت بیشتر ندارد ، یا وب سایت شما توسط رسانه و یا فردی به فرد دیگر معرفی شده است فرد جستجوگر صرفا به دنبال سایت شما است.

این نوع سرچ ها ممکن است برای وب سایت های تازه کار با درج اسم سایت و یا حتی دامنه نیز گذینه اول نباشد. اما به مرور زمان با پیشرفت سئو سایت شما در نتایج با اسم سایت خود به راحتی گزینه اول نمایش داده می شوید.

4. خرید

مثلا : خرید بوتاکس مصپورت 500 واحدی

یکی از رایج ترین سرچ های کاربران ، خرید است. اکثر کاربران مرورگر ها برای خرید جستجو می کنند و قصد دارند به صورت مستقیم پرداخت کنند و محصول را تهیه کنند. کلمات کلیدی این نوع سرچ در حوزه های مختلف متفاوت است اما به صورت کلی کلمه خرید را اول عنوان سایت خود قرار بدهید.

همچنین گوگل نیز مطلع است که خرید یکی از اصلیترین اهداف کاربران از سرچ می باشد بنابراین بسیار فاکتور های سختی برای وب سایت های فروشنده و گزینه های اول وجود دارد تا بتوانند رشد بکنند. سود این دسته جستجو ها نیز به صورت مشخص از فروش است.

نکته مهم این است که باید تلاش کنید تا اعتماد کاربر را به وب سایت خود جلب کنید. یکی از مهمترین و بهترین روش های جلب اعتماد کاربران جهت خرید نماد اعتماد و شامد است.

جمع بندی

به طور کلی اهداف کاربران از سرچ در گوگل بسیار زیاد هستند اما مسلما از این 4 حالت خارج نیست. بنابراین قبل از سئو هر صفحه از وب سایت خود بررسی کنید که کلمه کلیدی شما به کدام شبیه است و رقبا را بررسی کنید و سپس از رقبا پیشی بگیرید.

پیشنهادی : راز اصلی افزایش کیفیت کاربران وب سایت!

چطور بود؟

به این پست امتیاز بده!

میانگین امتیاز 4.9 / 5. تعداد امتیاز : 21

اولین نفری باش که به این پست امتیاز می ده!

دوره طراحی سایت رایگان

مطالب وبلاگ :

بعدی
چطور کاربران وارد سایت ما می شوند؟
قبلی
5 نکته که قبل از خرید هاست باید بدانید!
چطور کاربران وارد سایت ما می شوند؟
5 نکته که قبل از خرید هاست باید بدانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست