الگوریتم موبایل فرست ایندکس ( Mobile First Index ) چیست؟ معرفی کامل

زمان مطالعه : 3 دقیقه
موبایل فرست ایندکس

الگوریتم چیست؟

گوگل همواره در تلاش است تا بهترین و درست ترین نتیجه را طی جستجو ها به کاربران ارائه بدهد. زیرا بقای گوگل فقط و فقط به نتایج بستگی دارد. زمانیکه گوگل به درستی نتایج جستجو را نشان ندهد ، مسلما دیگر گوگل کاربری نخواهد داشت. بنابراین گوگل برای محتوا ها و صفحات وب سایت قوانینی وضع می کند و فاکتور هایی می گذارد تا بتواند وب سایت هایی که مطالب کاربردی دارند از سایرین جدا کند. به این قوانین و فاکتور ها الگوریتم های گوگل گفته می شود.

الگوریتم موبایل فرست ایندکس چیست؟

از سال 2015 گوگل توجه خاصی به کاربران دستگاه موبایل داشته است زیرا با افزایش کاربران اندروید و همینطور کاربران موبایلی وب سایت ها امروزه بیش از 50 درصد کاربران وب را تشکیل می دهد.

بنابراین موضوع گوگل تصمیم گرفت اهمیت و ارزش بیشتری به کاربران موبایلی نسبت به کاربران pc بدهد و در راستای این تصمیم الگوریتم موبایل فرست ایندکس (Mobile First Index) را معرفی کرد.

طبق این الگوریتم زمانی که شما نقشه سایت را در سرچ کنسول معرفی می کنید و گوگل شروع به ایندکس کردن صفحات سایت شما می کند. اولویت ایندکس شدن با موبایل است و صفحات شما زودتر از PC در موبایل نمایش داده شده و ایندکس می شوند.

چطور الگوریتم موبایل فرست ایندکس را رعایت کنیم؟

زمانی که شما صفحات خودرا به صورت دستی در گوگل ایندکس می کنید ، گزینه ای با نام Mobile friendly به شما نمایش داده می شود که این ویژگی یا Yes و یا No است. این ویژگی مشخص می کند صفحه شما به صورت ریسپانسیو برای موبایل ها قابل نمایش است یا خیر.

زمانی که وب سایت شما موبایل فرندلی باشد یعنی از الگوریتم موبایل فرست ایندکس با موفقیت بیرون خواهد آمد و زمانی که صفحات شما موبایل فرندلی باشند ، مسلما مهمتر خواهند بود از نظر گوگل و همینطور سریعتر ایندکس خواهد شد.

الگوریتم موبایل فرست ایندکس چه سودی دارد؟

زمانی که سایت شما به صورت اصولی و با استاندارد های موبایل فرندلی و کاملا ریسپانسیو طراحی شود ، مطمنا شما کاربران بیشتری دریافت خواهید کرد. زیرا امروزه اکثر مخاطب ها از طریق گوگل وارد می شوند.

زمانی که سایت شما ریسپانسیو نباشد مخاطب وقتی با گوشی وارد سایت شما می شود ، مسلما نمی تواند از سایت استفاده کند بنابراین از سایت خارج می شود. همینطور سایت شما زمانیکه موبایل فرندلی نباشد گوگل اولویت های پایین تری برای سایت شما قرار خواهد داد.

جمع بندی

نکته قابل توجه این است که نباید در نسخه موبایل سایت شما متن یا بخشی حذف شود. در این صورت شاید سایت شما موبایل فرنلدی باشد اما برای گوگل اهمیت دارد که تمامی محتوای دسکتاپ در موبایل نیز نمایش داده شود.

سوالات متداول

چطور بود؟

به این پست امتیاز بده!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز : 7

اولین نفری باش که به این پست امتیاز می ده!

برچسب ها :
دوره طراحی سایت رایگان

مطالب وبلاگ :

بعدی
راز اصلی افزایش کیفیت کاربران وب سایت!
قبلی
لیست کامل الگوریتم های گوگل از سال آغاز تا 2022
راز اصلی افزایش کیفیت کاربران وب سایت!
لیست کامل الگوریتم های گوگل از سال آغاز تا 2022

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست