12 مزیت وب سایت برای آنلاین شاپ های اینستاگرام

زمان مطالعه : 3 دقیقه
وب سایت فروشگاهی

امروزه بسیاری از افراد به ساخت فروشگاه های آنلاین در اینستاگرام در زمینه های مختلف پرداخته اند و از این طریق درآمد کسب می کنند. استفاده از اینستاگرام به عنوان فروشگاه به تنهایی نمی تواند ایده عال باشد.

اپلیکیشن اینستاگرام برای سرگرمی است ( طبق گفته شرکت اینستاگرام ) بنابراین اگر شما می خواهید از طریق این اپلیکیشن فروش داشته باشید ، مسلما بدون وب سایت به موفقیت بزرگی نخواهید رسید. زیرا اپلیکیشن اینستاگرام در ذهن مردم سرگرم کننده شکل گرفته است.

بنابراین روش درست و اصولی این است که شما از اینستاگرام برای تبلیغ وب سایت خود در جهت افزایش فروش وب سایت استفاده کنید. این تبلیغات می تواند به طوری سرگرم کننده باشد که به مشتریان شما اضافه کند. فروش فقط از طریق اینستاگرام نمی تواند شمارا به درآمد های نجومی برساند.

افزایش اعتماد مشتری

هر روزه از اطرافیان از کلاهبرداری های آنلاین شاپ ها و عدم تطابق محصولشان می شنویم. مشتری شما زمانی که در اینستاگرام صفحه شمارا با تعداد فالوور بالا و نظرات فوق العاده مثبت ببیند ، باز هم به کسب و کار شما اعتماد کامل پیدا نمی کند!

زیرا در اینستاگرام امروزه همه چیز قابل ساخت است و همه چیز به صورت فیک نیز قابل دسترسی است. از جمله نظرات ، تعداد لایک ، فالوور و … بنابراین حتی با آمار خوب هم مشتری اعتماد صدرصد را به شما پیدا نمی کند. همینطور اینستاگرام یک فضای کاملا آزاد با دسترسی نامحدود و غیرقابل استعلام یا نفوظ است.

اما با داشتن یک وب سایت ایده عال مشتری شما اعتماد کامل به کسب و کار شما پیدا می کند. زیرا شما برای دریافت دامنه و هاست و همینطور درگاه پرداخت ملزوم به ارسال اطلاعاتی هستید و این احتمال کلاهبرداری را کاهش می دهد.

پشتیبانی بی دردسر

اگر آنلاین شاپ اینستاگرامی دارید حتما با این مشکل مواجه شده اید که مشتری شما بعد یا قبل از خرید سوالاتی دارد و با شما تماس می گیرد. این تماس می تواند از طریق واتساپ و یا خود اینستاگرام باشد. پاسخ دادن به تمامی این سوالات می تواند بسیار زمان بر و آذار دهنده باشد.

اما در وب سایت شما در بخش نظرات محصول مشتریان سوالات خودرا از سایر خریداران می پرسند و آنها هم صادقانه به سوالات پاسخ می دهند. اینجا نیز شما به راحتی امکان تایید یا رد نظر را دارید. همینطور امکان ایجاد تغییر در نظرات نیز برای شما فراهم است.

ارسال خبرنامه

با داشتن وب سایت شما می توانید به راحتی شماره تماس مشتریان خودرا جمع آوری کنید و آنهارا از آخرین وضعیت سفارش هایشان مطلع کنید.

همینطور می توانید از محصولات جدیدی که شاید مورد پسندشان قرار بگیرد در قالب پیامک تبلیغاتی رونمایی و به آنها معرفی کنید.

ارسال فاکتور پرداخت ها و کد های تخفیف ، مطلع کردن از آخرین جشنواره های تخفیفی نیز از جمله امکاناتی است که شما هرگز در اینستاگرام نخواهید داشت.

جذب مشتری از گوگل

مسلمان اکثر ما قبل از خرید هر چیزی قیمت و مشخصات آنرا از گوگل بررسی می کنیم. همینطور به احتمال 90 درصد از یک فروشگاه آنلاین سفارش خودرا ثبت می کنیم.

زیرا فروشگاه های اینستاگرامی علاوه بر ناشناخته بودن زمان بیشتری نیز صرف ارسال کالا و هماهنگی می کنند. تنها به این دلیل که برای هر خرید فروشنده باید هماهنگ کند و این بسیار زمان بر و خسته کننده است.

بنابراین شما مشتریان بسیار زیادی می توانید از طریق گوگل و جستجو ها درمورد موضوع محصولاتتان داشته باشید.

نماد اعتماد

نماد اعتماد الکترونیکی یا اینماد ، همان لوگو معروف است که در ایران به وب سایت هایی داده می شود که کسب و کار آنها تایید شود.

به همین دلیل این نماد امروزه بسیار ارزشمند است برای مشتریانی که برای اولین بار از وب سایت شما خرید می کنند. زیرا تاثیر بسیار زیادی در جلب اعتماد آنها دارد. اخذ این نماد برای کسب و کار ها معمولا 1 هفته زمان می برد.

پرداخت آسان

شما می توانید با استفاده از درگاه های پرداخت به راحتی هزینه محصول را از مشتری دریافت کنید. همینطور خیال مشتری شما نیز از بابت پرداخت آسوده است.

درگاه های پرداخت اینترنتی امروزه بدون اینماد نیز مقدور است. شما می توانید از درگاه های پرداخت واسط استفاده کنید. این درگاه ها درصدی از تراکنش را به عنوان کارمزد می گیرند. و این انتخاب شما است که کارمزد از پرداخت کننده کسر شود یا از مبلغ کالا.

امکان محاسبه هزینه های جانبی

اگر شما در ابتدا زیر هر پست یا استوری مبلغی را به عنوان قیمت کالا بنویسید و سپس بگویید که مبلغی نیز بابت هزینه ارسال باید پرداخت شود ، مشتری حس خوبی پیدا نمی کند و این می تواند به فروش شما لطمه بزند.

اما با استفاده از یک وب سایت ایده عال فروشگاهی شما می توانید به راحتی هزینه های ارسال و یا سایر خدمات جانبی محصول مانند گارانتی را نیز محاسبه و بر اساس موقعیت مکانی مشتری و یا خواسته خودش تنظیم کنید.

امکان ایجاد کد تخفیف

ایجاد کد های تخفیف یکی از پرسود ترین روش های بازاریابی اینترنتی است. که کاربران شما با استفاده از کد هایی که دارند می توانند درصدی از خرید محصول را نپردازند و این بسیار خوش آیند است.

سیل مشتری با استفاده از این ترفند بره سوی وب سایت شما می آید. برقراری این امکان در اینستاگرام ممکن نیست. و از دست دادن این روش بازاریابی نیز بسیار مضر است.

امکان ایجاد جشنواره

در وب سایت های فروشگاهی بزرگ و همینطور در فروشگاه های زنجیره ای شاهد جشنواره های مختلف با تخفیف های بسیار زیاد هستیم.

این تخفیف ها می تواند بسیار کاربردی باشد. برای مثال شما به مناسبت روز پدر برای 10 محصول تخفیف ویژه می گذارید به مدت محدود. این گونه فروش شما در آن روز چندین برابر افزایش می یابد.

ایجاد جشنواره در اینستاگرام ممکن است. اما هیچگاه شما نمی توانید جشنواره ای قوی با حساب کاربری اینستاگرام بسازید. زیرا اینستاگرام اصلا برای این سبک کار ها طراحی نشده است.

محاسبه دقیق آمار فروش

با هر خرید مشتریان به صورت دقیق برای شما آمار فروش ، آمار کد های تخفیف و…  جزییات نمایش داده می شود و شما می توانید با استفاده از این آمار مشتریان خودرا بررسی و ترفند های فروش را بیابید.

محاسبه این آمار به صورت دستی می توان گفت غیر ممکن است! همینطور اینستاگرام نیز امکانی برای محاسبه آمار فروش شما به صورت جزیی ندارد.

عدم محدودیت زمانی

چه ساعاتی شما به اینترنت دسترسی دارید تا بتوانید به سفارش ها پاسخ دهید ، رسید های پرداخت را بررسی کنید و …. ؟

با احتساب کار های هر فرد در یک روز شما نمی توانید زمان زیادی را برای این کار بگذارید! این وب سایت شما است که به صورت 24 ساعته در هر ساعت از شبانه روز سفارش هارا به دقیق ترین شکل ممکن ثبت می کند و هزینه برای شما واریز می گردد.

کیف پول

یکی از امکانات فوق العاده وب سایت های فروشگاهی داشتن کیف پول است. کاربران شما می توانند مبلغی را در کیف پول خود برای هر خرید ذخیره کنند.

این امکان هم برای شما و هم برای مشتری بسیار سود دارد. می توان گفت به تازگی فروشگاه های آنلاین به سمت این امکان روی می آورند و یک امکان جدید و پرطرفدار است. این نیز از جمله امکاناتی است که شما در اینستاگرام نمی توانید داشته باشید.

جمع بندی

اینستاگرام یک اپلیکیشن فوق العاده برای تبلیغات و جذب مخاطب است. اما این فضا برای فروش طراحی نشده و مسلما امکانات ایده عال یک فروشگاه آنلاین را ندارد. بهترین روش جذب مشتری از اینستاگرام و فروش در وب سایت است.

چطور بود؟

به این پست امتیاز بده!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز : 50

اولین نفری باش که به این پست امتیاز می ده!

دوره طراحی سایت رایگان

مطالب وبلاگ :

بعدی
سئو موبایل چیست و چه اهمیتی دارد؟ معرفی کامل
قبلی
SSL رایگان چیست؟ معرفی کامل + آموزش نصب
سئو موبایل چیست و چه اهمیتی دارد؟ معرفی کامل
SSL رایگان چیست؟ معرفی کامل + آموزش نصب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست