اهمیت سرعت وب سایت در رتبه گوگل و الکسا

زمان مطالعه : 1 دقیقه
اهمیت سرعت سایت
آنچه خواهید خواند …
  • آیا سرعت سایت برای گوگل و الکسا اهمیت دارد؟
  • رابطه مستقیم سرعت و بازدید
  • سرعت ایده عال یک وب سایت
  • ابزار سنجش سرعت صفحات
  • آیا لودینگ می تواند مناسب باشد؟
  • افزایش سرعت سایت وردپرسی
  • آیا هاست مناسب در سرعت صفحات تاثیر دارد؟
  • جمع بندی

رتبه الکسا یکی از مهمترین شاخصه های یک وب سایت است که برای مقایسه سایت ها بایکدیگر ایجاد شده است. شرکت الکسا مطعلق به آمازون می باشد. رتبه شما درالکسا تاثیری در seo ندارد اما اهمیت بسیاری دارد.

امروز قصد داریم به تاثیر سرعت بالا آمدن ( لود شدن ) سایت شما در SEO و رتبه الکسا بپردازیم. تا انتهای مقاله با من همراه باشید.

آیا سرعت برای گوگل و الکسا اهمیت دارد؟

بله ؛ هرگز نمی توانیم منکر شویم که سرعت صفحات شما برای این دو بدون اهمیت است. اما گوگل و یا الکسا سرعت سایت مارا چگونه بررسی می کنند؟

زمانی که کاربر وارد سایت شما می شود طی یک زمان مشخص اگر سایت شما بارگیری نشود کاربر خسته می شود و صفحه را می بندد و خارج می شود و یا روی دکمه بازگشت مرورگر کلیک می کند تا به سایر نتایج رجوع کند.

این عمل باعث افت شدید نمره سایت شما می شود و می توان سایت شمارا نابود کند! به همین دلیل سرعت بسیار مهم است. زیرا سرعت ایده عال صفحات یعنی راحتی کاربر.

رابطه مستقیم سرعت و بازدید

این رابطه کاملا مشخص است. همانطور که گفتم اگر سرعت سایت شما کند باشد ، کاربر از سایت شما خارج می شود و این یک نمره منفی برای شما به حساب می آید.

اما آیا فقط همین است؟ خیر! زمانی که کاربر با سرعت کند سایت شما مواجه می شود ناخودآگاه آدرس و نام سایت شمارا به خاطر می سپارد و این موجب می شود تا اگر در آینده نیز سایت شمارا در نتایج مشاهده کرد ، از آن به عنوان یک سایت کند یاد کند و آنرا باز نکند.

به این ترتیب شما نه تنها یک بازدید بلکه یک بازدید کننده را از دست می دهید. یک بازدید کننده می تواند به سایت شما قدرت بدهد و همینطور می تواند آنرا از سایت شما بگیرد! پس یک بازدید کننده را کوچک نشمارید.

سرعت ایده عال یک وب سایت

یک وب سایت حرفه ای نهایتن باید در 8 الی 10 ثانیه بارگیری شود. اگر زمان لود شدن صفحات سایت شما بیشتر از 10 ثانیه می باشد ، از راه هایی که به شما پیشنهاد می دهیم استفاده کنید.

اگر سرعت سایت شما بین 8 و 10 ثانیه می باشد ، پیشنهاد می کند آنرا به زیر 8 کاهش دهید. اما اگر سرعت سایت شمااز 8 ثانیه کمتر است ، سایت شما در شرایط ایده عال است.

ابزار سنجش سرعت سایت

در خصوص سنجش سرعت سایت شما می توانید از برخی ابزاری که به شما معرفی می کنم استفاده کنید. همینطور می توانید هنگام بارگیری صفحات زمان بگیرید و میانگین زمان را حساب کنید که ممکن است این کار زمانبر باشد اما نتیجه دقیق تر خواهد بود.

لیست وب سایت های تست سرعت صفحات

آیا استفاده از لودینگ موثر است؟

استفاده از لودینگ نمی تواند سرعت سایت شمارا بالا ببرد حتی می تواند موجب کاهش آن شود. اما  استفاده از لودینگ یک شگرد حرفه ای است ؛ چراکه می تواند کاربر شمارا هنگام زمان لود شدن سرگرم کند و مانع خروج کاربر شود.

اگر سرعت صفحات شما پایین است می توانید با استفاده از لودینگ های جذاب مانع خروج کاربر شوید. همینطور اگر لودینگ مناسب انتخاب کنید ، لودینگ شما درذهن کاربر باقی می ماند و این موجب می شود که باز هم به سایت شما سر بزند. ( امتیاز مستقیم گوگل و الکسا )

افزایش سرعت سایت وردپرسی

برای سایت های وردپرسی که دسترسی لام برای بهینه سازی داده ها ، دیتا ها و کد ها را ندارند افزونه مرغ مگس خوار پیشنهاد می شود.

این افزونه می تواند سایت شمارا به طرز شگفت انگیزی سریعتر کند و به صورت حرفه ای کد ها و دیتا هارا برای شما بهینه کند و استفاده از این افزونه پیشنهاد می شود.

آیا هاست مناسب در سرعت تاثیر دارد؟

یک سرور مناسب می تواند در افزایش سرعت هاست بسیار تاثیر گذار باشد. برای مثال وب سایت هایی که روی سرور های شرکت نت افراز فعالیت می کنند به طرز عجیبی سریع بارگیری می شوند.

اتنخاب یک شرکت هاستینگ بسیار مهم است. هم از نظر امنیت و هم از نظر کیفیت سرور ها و سرعت آنها. قیمت هم که جای خود دارد. در این خصوص می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید:

جمع بندی

سرعت شما بسیار مهم و تاثیر گذار است. همینطور معیار هایی برای بهینه سازی سرعت وجود دارد که به آنها اشاره کردیم. همینطور سرعت سایت شما برای گوگل و الکسا نیز بسیار مهم است.

همیشه سرعت سایت خودرا طوری نگه دارید که به مشکل بر نخوریدو همچنین به این نکته نیز توجه داشته باشید که اگر سایت شما تازه شروه به کار کرده است ، زمینه سرعت را برای کاربران بالا فراهم کنید. زیرا با افزایش بازدید سرعت سایت شما ممکن است کاهش پیدا کند.

چطور بود؟

به این پست امتیاز بده!

میانگین امتیاز 4.6 / 5. تعداد امتیاز : 12

اولین نفری باش که به این پست امتیاز می ده!

برچسب ها :
دوره طراحی سایت رایگان

مطالب وبلاگ :

بعدی
لودینگ وب سایت چیست و چه تاثیری دارد؟
قبلی
7 دلیل که شرکت ها به وب سایت نیاز دارند
لودینگ وب سایت چیست و چه تاثیری دارد؟
7 دلیل که شرکت ها به وب سایت نیاز دارند

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست