چطور کاربران وارد سایت ما می شوند؟

زمان مطالعه : 2 دقیقه
کاربر چطور وارد سایت می شود

یکی از مهمترین مباحث برای وب مستر ها و طراحان سایت همواره این بوده که کاربر چطور وارد وب سایت ما می شود. هر وب مستر و طراح وب سایتی باید از تمامی مسیر های ورود کاربر به وب سایت خود آگاه باشد تا به بهترین شیوه بتواند کسب و کار خودرا گسترش بدهد. در این مقاله تمامی راه های ممکن جهت دریافت کاربر و تمامی مسیر های ورودی کاربر به وب سایت را باهم بررسی می کنیم.

موتور جستجو

اصلیترین و مهمترین درب ورودی کاربران برای ورود به وب سایت ما موتور جستجو است. امروزه بسیاری از مردم نیاز های خودرا اول از همه در گوگل جستجو می کنند. موتور های جستجو بسیار زیادی وجود دارد. اصلیترین موتور جستجو که در ایران نیز بیشتر از سایرین شناخته شده گوگل است. سایر موتور های جستجو نیز مانند بینگ ورودی هایی برای ما خواهند داشت.

اهداف کاربر از جستجو :

کسب اطلاعات

یکی از اصلیترین اهداف کاربر از جستجو در موتور های جستجو مانند گوگل کسب اطلاعات است. کسب اطلاعات درباره مواردی خاص که با یک جستجو با خط و هدفی خاص انجام می شود. بهترین نتیجه از نظر گوگل برای این دسته از جستجو ها ، وبلاگ ها هستند. گوگل به وب سایت هایی با وبلاگ قوی بسیار علاقه مند است. با نوشتن مطالب حرفه ای وبلاگ می توانید موجی از کاربران با هدف جستجو کسب اطلاعات را به سمت وب سایت خود هدایت بکنید.

خرید

عده ای از کاربران موتور های جستجو صرفا به قصد خرید وارد موتور های جستجو می شوند. وب سایت ها عموما بر سر این عده از کاربران با یکدیگر رقابت دارند زیرا علاوه بر امتیاز سئو این کاربران درآمد برای وب سایت به ارمغان می آورند. عمده نتایج حاصل برای این نوع جستجو محصول است. اگر شما وب سایت فروشگاهی دارید باید بر روس صفحات محصولات خود متمرکز بشوید و آنها را به صورت قدرتمند و حرفه ای سئو کنید.

پیشنهادی : 6 اشتباه رایج و مرگبار در سئو

پیدا کردن سایت خاص

در برخی موارد کاربر نام وب سایت مارا از طریق تبلیغات و یا معرفی دوستان شنیده است و در این موارد کاربر به دنبال راهی برای ارتباط با ما می گردد. در این موارد عموما احتیاجی به سئو نیست و گوگل مستقیما وب سایت مارا به کاربر نشان می دهد. در این روش رقابتی نیز میان وب سایت ها وجود ندارد زیرا کاربر وب سایت خاصی را مد نظر دارد.

اطلاعات پیش از خرید

عده زیادی از کاربران قبل از هرگونه خرید ، اول از همه محصولی که قصد استفاده از آنرا دارند جستجو می کنند و اطلاعاتی نسبت به محصول کسب می کنند. این دسته از کاربران به دو گروه تقسیم می شوند ؛ اولین گروه افرادی هستند که بعد از کسب اطلاعات قصد خرید اینترنتی دارند و گروه دوم نیز افرادی هستند که قصد خرید از فروشگاه های حضوری دارند.

اگر شما فروشگاه آنلاین دارید و محصولی که درباره آن اطلاعات می دهید ، خود موجود دارید بهترین روش این است که در انتهای مطلب محصول را به مشتری پیشنهاد بدهید. همچنین اگر امکان خرید حضوری نیز دارید ، بهتر است در مطلب قید کنید تا کاربرانی که قصد خرید حضوری دارند را از دست ندهید.

تبلیغات

یکی از سریعترین روش ها برای جذب مخاطب خاص ، تبلیغات است. اما مسلما روش تبلیغات همواره شامل هزینه های سنگین است که باید بپردازید. این روش می تواند بسیار کاربردی باشد. همینطور شما می توانید بر اساس بودجه موجود تبلیغات کنید و بر اساس میزان هزینه مخاطب جذب کنید. تبلیغات نیز روش های مختلفی دارد که در این قسمت به تمامی آنها اشاره می کنیم.

رپورتاژ آگهی

بهترین روش برای تبلیغات وب سایت رپورتاژ است. در این روش سایر وب سایت هایی که رتبه نسبتا بالاتری نسبت به وب سایت شما دارند ، برای وب سایت شما یک مقاله منتشر می کنند و وب سایت شمارا در آن به کاربران خود معرفی می کنند. این روش به این دلیل برتری دارد که مقاله داعمی است و همیشه در سایت باقی می ماند. دلیل دوم این است که مقاله شما برای گوگل نیز بسیار ارزشمند است و تاثیر بسیاری در سئو سایت شما دارد.

اینستاگرام

از سایر روش های تبلیغات می توان به اپلیکیشن اینستاگرام اشاره کرد که امروزه خود به تنهایی به یک رسانه پر قدرت تبدیل شده است. تبلیغات در اینستاگرام هزینه زیادی دارد اما همواره می تواند موثر باشد و یکی از بهترین روش ها برای جذب مخاطب است که بسیاری از سایت های قدرتمند از این روش استفاده می کنند.

معرفی

قرار نیست برای این نوع تبلیغات هزینه بپردازید! معرفی به دوستان یکی از روش هایی است که وب سایت ها مخاطب جذب می کنند. در این روش قرار نیست هزینه ای بابت معرفی پرداخت بکنید. روش معرفی صرفا نیازمند ارائه خدمات با کیفیت به مخاطب است که همین منجر می شود کار شما میان مخاطبان دست به دست شود و به افراد به دوستان خود وب سایت شمارا معرفی کنند.

گوگل ادوردز

سرویس گوگل ادوردز یک سرویس تبلیغاتی گوگل است که بسیار در جذب مخاطب برای سایت شما موثر است. این سرویس وب سایت شمارا در کلمه کلیدی دلخواه بالا در صدر نتایج نمایش می دهد و بابت هر کلیک شما هزینه پرداخت می کنید. این شیوه نیز می تواند شیوه خوبی برای بهبود آمار وب سایت شما باشد.

پیشنهادی : بهترین روش تبلیغات وب سایت و افزایش مخاطب نجومی!

جمع بندی

تمامی مسیر هایی که کاربران را به سمت وب سایت شما می آورند همواره می تواند موجب افزایش آمار و درآمد سایت شما شود اما باید همیشه به صورت دقیق آمار را محاسبه کنید و بدانید که موج مخاطب از چه مسیری به وب سایت شما بیشتر هدایت می شود و کدام مسیر ها بسته است و جذب ندارد تا با حل مشکل کسب و کار خودرا گسترش بدهید.

پیشنهادی : 4 هدف اصلی کاربر از سرچ در گوگل

چطور بود؟

به این پست امتیاز بده!

میانگین امتیاز 4.5 / 5. تعداد امتیاز : 15

اولین نفری باش که به این پست امتیاز می ده!

دوره طراحی سایت رایگان

مطالب وبلاگ :

قبلی
4 هدف اصلی کاربر از سرچ در گوگل
4 هدف اصلی کاربر از سرچ در گوگل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست