اگر گوگل ایران را تحریم کند چه سودی برای ما دارد؟

زمان مطالعه : 3 دقیقه
سود تحریم شدن گوگل در ایران

حتما شما نیز در حواشی و اخبار شنیده اید که گوگل قصد دارد ایران را تحریم کند. اما این تحریم آیا واقعا برای ایرانیان ضرر دارد؟ شاید سود تحریم شدن گوگل در ایران در نگاه اول پیدا نباشد اما این کار خالی از لطف نیست!

تحریم شدن گوگل در ایران یعنی چه؟

تحریم شدن گوگل در ایران به این معناست که دیگر هیچیک از سرویس های گوگل از جمله موتور جستجو در ایران قابل استفاده نمی باشد. همینطور سایر سرویس های ارزشمند گوگل مانند گوگل مپ ، گوگل مای بیزینس و … نیز در ایران غیرقابل استفاده خواهد بود.

تحریم شدن گوگل در ایران چه سودی دارد؟

در نگاه اول تحریم شدن و قطع سرویس های گوگل در ایران بسیار دشوار برای ایرانیان به نظر می رسد. اما این تحریمات می تواند به سود طراحان وب سایت و برنامه نویس های ایرانی تمام شود!

الگوریتم های گوگل بسیار سخت گیرانه اند به طوریکه رشد وب سایت ها خیلی دشوار شده است. با تحریم شدن گوگل بلافاصله جایگزین هایی برای آن پیدا می شوند که این جایگزین ها مطمعنا به سخت گیری گوگل نخواهند بود. این تغییر روند رشد وب سایت هارا بسیار سریعتر می کند و بسیاری از وب سایت ها با استفاده از ویژگی به نتایج اول جستجو ها دست پیدا می کنند و سئو نیز راحت تر از قبل خواهد بود!

پیشنهادی : لیست کامل الگوریتم های گوگل از سال آغاز تا 2022

تحریم شدن گوگل در ایران چه معایبی دارد؟

خب همانطور که به سود تحریم شدن گوگل برای برنامه نویسان و سئو کاران اشاره کردیم ، باید بگوییم این تحریمات معایبی نیز دارد که از جمله مهمترین این معایب تعداد بالای سرویس های گوگل است.

گوگل سرویس های بسیار زیادی دارد از جمله گوگل مپ ، سیستم عامل اندروید ، گوگل پلی ، جیمیل ، یوتیوب و … که با تحریم شدن ایران توسط گوگل تمامی این سرویس ها نیز از بین خواهد رفت.

همینطور گوگل یک شرکت امریکایی است. سایر شرکت های مهم از جمله توییتر ، فیسبوک ، واتساپ ، اینستاگرام و یا حتی شرکت بازی سازی supercell نیز در امریکا وجود دارند. بنابراین پیرو تحریم های گوگل به احتمال زیاد این سرویس ها نیز در ایران تحریم خواهند شد.

تحریم کردن ایران چه ضرری برای گوگل دارد؟

همانطور که تحریم های گوگل علیه ایران برای ایرانیان ثمر خوبی نخواهد داشت ، از دسترس خارج شدن سرویس های گوگل در ایران می تواند موجب ضرر مالی گوگل نیز بشود.

زیرا همانطور که بالا تر اشاره کردیم گوگل سرویس های بسیاری دارد از جمله سیستم عامل اندروید و یا شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و یوتیوب که این سرویس های گوگل در ایران بیش از 60 میلیون کاربر دارد. بنابراین گوگل با تحریم ایران تعداد بسیاری از کاربران خودرا از دست خواهد داد و بخشی از درآمد های گوگل که از طریق ایرانیان به دست می آید نیز حذف می شود.

به احتمال زیاد تعداد زیاد کاربران ایرانی گوگل است که منجر شده گوگل تا به امروز ایران را تحریم نکند. البته این دلیل برای سایر کمپانی ها مانند اپل ، واتساپ و … نیز صدق می کند.

جمع بندی

گوگل دلایل بسیاری برای اجرای تحریمات هم از نظر سیاسی و هم از سایر لحاظ دارد که ایران را تحریم کند و تا جای ممکن نیز این کار را کرده است. اما هنوز به طور کامل تحریم هارا اجرایی نکرده است و دلیل اصلی آن صرفا درآمدی است که گوگل از ایرانیان دارد. این رابطه دوطرفه است و ایرانیان نیز از وجود سرویس گوگل استفاده می کنند. اما تحریم شدن سرویس گوگل برای ایرانیان خالی از لطف نیز نخواهد بود.

مطالعه بیشتر: الگوریتم موبایل فرست ایندکس ( Mobile First Index ) چیست؟ معرفی کامل

سوالات متداول

چطور بود؟

به این پست امتیاز بده!

میانگین امتیاز 4.9 / 5. تعداد امتیاز : 38

اولین نفری باش که به این پست امتیاز می ده!

دوره طراحی سایت رایگان

مطالب وبلاگ :

قبلی
11 دلیل برای استفاده نکردن از وردپرس + راه حل
11 دلیل برای استفاده نکردن از وردپرس + راه حل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست