10 قدم برای بهتر شدن وب سایت

زمان مطالعه : 2 دقیقه
10 قدم برای بهتر شدن وب سایت

در همه کار یک سری نکات هستند که برای ارتقا یافتن باید رعایت کرد. اصطلاحا فوت کوزه گری طراحی سایت که برای بهبود وب سایت باید بلد باشید. از جمله مهم ترین آنها می توان به صبر اشاره کرد. اگر به هدف خود علاقه مند باشید و در مسیر تلاش کنید مطمعن باشید که خواهید رسید. همینطور نکات زیر می تواند به شما کمک کند تا مسیر را بهتر و سریعتر طی کنید.

انتشار مقالات مفید

ایجاد بخش وبلاگ می تواند بسیار کمک کننده باشد. توجه داشته باشید با تولید محتوا صحیح در وب سایت بسیار سریعتر اینستاگرام و رشد می کنید. زیرا الگوریتم های گوگل بسیار هوشمند تر و حرفه ای تر عمل می کنند.

از دیگر دلایل برتری مسیر رشد وب سایت نسبت به اینستاگرام می توان به اهداف اشاره کرد. هدف گوگل اراعه نتایج خوب به کاربرانش است و درصورتی که شما مطلب ایده عال منتشر کنید شمارا شناسایی می کند و از شما همایت می کند زیرا شما به نفع گوگل هستید.

اما اینستاگرام سرویس اشتراک پولی نیز دارد که شما با پرداخت هزینه بیشتر ، بازدید بیشتری در پست ها ، استوری ها و سایر می گیرید. هدف اینستاگرام کسب درآمد است پس پست های شمارا به افراد کمتری نمایش می دهد تا شمارا وادار به خرید اکسپلور کنید.

همیشه تلاش کنید مقالات را به صورت منظم و پی در پی منتشر کنید. برای مثال یک روز در هفته ، ماه ، هرروز ، یک روز درمیان و … به صورت زمان دار مشخص. گوگل نظم را شناسایی می کند و بسیار به نظم در انتشار علاقه مند است.

همینطور مطالب شما باید به طور میانگین 800 کلمه داشته باشند. توجه داشته باشید که مقالات زیر 500 کلمه ممکن است کمتر مورد توجه گوگل قرار بگیرد. همینطور آب بستن به محتوا نیز موجب سر رفتن حوصله کاربر می شود.

تمرکز بر روی رتبه الکسا

رتبه الکسا وب سایت ها حدودا 25 سال است که مهم ترین و اصلی ترین معیار برای هر وب سایت است. شما می توانید با استفاده از رتبه الکسا وب سایت خودرا با سایر رقبا مقایسه کنید.

بسیاری از افراد معیار هر وب سایت را رتبه الکسا می دانند و برای انتشار تبلیغات و ریپورتاژ آگهی اول از همه رتبه الکسا سایت شمارا بررسی و با سایر رقبای شما مقایسه می کنند.

این رتبه بر اساس ترافیک تایین می شود. مقدار ترافیکی که کاربران به صورت روزانه در وب سایت شما مصرف می کنند می تواند عامل کاهش رتبه الکسا سایت باشد.

البته خبری توسط الکسا منتشر شده که قرار است در اردیبهشت 1401 این سیستم محبوب بازنشست شود. ما امیدواریم که این اتفاق نی افتد. اما درصورت بازنشستگی سیستم های زیادی هستند که مشتاقانه منتظر اند تا جای الکسا را پر کنند.

ثبت نام در کنسول گوگل

گوگل کنسول یک سرویس بسیار ضروری برای هر وب سایت است. شما در گوگل کنسول سایت مپ سایت خودرا معرفی می کنید. همینطور آمار کلیک های گوگل را نیز می توانید بدست بیاورید.

ثبت نام در گوگل کنسول می تواند تاثیر مثبتی در سئو سایت شما داشته باشد. همینطور توجه داشته باشید که سایر موتور های جستجو نیز کنسول دارند و شما با ثبت نام در سایر کنسول ها نیز می توانید کاربران بیشتری را جذب کنید.

انتشار نظرات مشتریان

استفاده از نظرات مشتریان محصولات و خدمات شما می تواند بسیار تاثیر گذار باشد. زیرا افراد بسیاری نظرات سایرین را در اولویت قرار می دهند و شمارا بر اساس نظرات مشتریانتان مقایسه و بررسی می کنند. پس حتما این بخش را در زیر محصولات و خدمات خود قرار دهید.

همینطور در وردپرس بخشی به نام نظرات مشتریان وجود دارد که شما در این بخش می توانید نظرات مشتریانتان را منتشر کنید و در هر صفحه ای که می خواهید از آنها با طرح شبکه ای دلخواه رونمایی کنید.

صفحات فرود

صفحات فرود یا لندینگ وب سایت بسیار مهم است. شما در این صفحات تلاش می کنید که کاربران خودرا به مشتری تبدیل کنید و  این هدف اصلی شما در صفحات لندینگ است.

از دست ندهید! 17 ویژگی لندینگ وب سایت ایده عال

همینطور تبلیغاتی که در وب سایت های دیگر می گذارید را به صفحات لندینگ ربط بدهید. اینگونه ترافیک این صفحات بالا می رود و گوگل متوجه می شود که صفحات اصلی سایت شما کدامند.

زمینه سئو

داشتن زمینه سئو برای هر وب سایت ضروری است. زمینه سئو سایت شما می تواند موجب بهبود وب سایت شما بشود. منظور از زمینه سئو نه تولید محتوا بلکه امکانات یک وب سایت حرفه ای و ایده عال است. همینطور طراحی صحیح و ایده عال نیز یک زمینه سئو محسوب می شود.

به سئو موبایل نیز توجه داشته باشید. زیرا بخش عظیمی از کاربران شما با استفاده از تلفن همراه وب گردی می کند و داشتن سئو موبایل برای بهبود وب سایت شما بسیار ضروری است.

طراحی ساده

همیشه براق بودن و شلوغ کاری موجب جذابیت نمی شود. گاهی اوقات وب سایت ها در ساده ترین حالت ممکن می توانند موجب رضایت شدید کاربران شوند و با موج عظیمی از علاقه کاربران رو به رو شوند.

نه تنها به این دلیل که کاربرد وب سایت شما مهم است. بلکه طراحی های ساده امروزه بسیار جذاب تر و دوست داشتنی تر هستند. متوجه باشید که این به این معنا نیست که اصلا به طراحی توجه نکنید ، طراحی حرفه ای را در عین سادگی داشته باشید.

آموزش رایگان

انتشار آموزش های رایگان می تواند بسیار در جذب مشتری تاثیر گذار باشد. آموزش های رایگان در وب سایت خود منتشر کنید و با مشتریان خود ارتباط دوستانه برقرار کنید. ترجیحا این آموزش ها به صورت ویدیویی باشد ، زیرا بسیاری از افراد با آموزش ویدیویی ارتباط بهتری می گیرند.

البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که اراعه آموزش های غیر کاربردی و به درد نخور نمی تواند موجب جذب مشتری شود بلکه حتی می تواند موجب زده شدن کاربر از وب سایت شما نیز بشود.

افزایش سرعت صفحات

سرعت صفحات وب سایت شما بسیار مهم هستند. همینطور سرعت وب سایت شما بسیار برای رتبه الکسا و گوگل نیز مهم است. استفاده از شرنکت هاستینگ ایده عال و حرفه ای موثر ترین و بهترین روش برای افزایش سرعت وب سایت است.

از دست ندهید! برترین شرکت های هاستینگ ایرانی 2022

همینطور در سایت های وردپرسی افزونه هایی نیز برای بهینه سازی اطلاعات و حجم دیتا ها و پاک کردن کش هستند که می توانید از آنها استفاده کنید برای بهبود سرعت وب سایت خود.

از دست ندهید! اهمیت سرعت وب سایت در رتبه گوگل و الکسا

شبکه های اجتماعی

استفاده از شبکه های اجتماعی در کنار وب سایت همیشه کاربردی بوده و هست. فضای مجازی یک فضای رایگان است که شما از طریق این فضا می توانید به راحتی برای خود مخاطب جذب کنید.

با تولید محتوای سرگرم کننده برای مخاطبین شما می توانید به سادگی کاربران جدید جذب کنید. همینطور فعال بودن در شبکه های اجتماعی موجب بهبود سئو سایت شما نیز می شود. زیرا شبکه های اجتماعی سایت شما بک لینک محسوب می شوند.

جمع بندی

هر وب سایتی برای رشد احتیاج به برنامه ریزی دارد. برنامه ریزی مناسب و استفاده از نکاتی که به شما گفتم می تواند بسیار موثیر باشد در رشد سریعتر وب سایت شما.

چطور بود؟

به این پست امتیاز بده!

میانگین امتیاز 4.9 / 5. تعداد امتیاز : 19

اولین نفری باش که به این پست امتیاز می ده!

برچسب ها :
دوره طراحی سایت رایگان

مطالب وبلاگ :

بعدی
خزنده یا crawl چیست؟
قبلی
سئو موبایل چیست و چه اهمیتی دارد؟ معرفی کامل
خزنده یا crawl چیست؟
سئو موبایل چیست و چه اهمیتی دارد؟ معرفی کامل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست