چطور یک وبمستر موفق شویم؟!

زمان مطالعه : 3 دقیقه
وبمستر موفق

طراحی سایت یک حرفه فوق العاده جذاب است و از ترکیب علم ، عشق و هنر بوجود می آید. به مالک یک وب سایت که توسط طراح سایت ساخته شده وبمستر گفته می شود. در این مقاله به فاکتور های یک وبمستر موفق اشاره خواهیم کرد. هر وبمستری باید این نکات را بداند تا وب سایت خودرا به بهترین شیوه مدیریت کند و موجب رشد شود.

هنر طراحی

بالاتر اشاره کردیم که حرفه طراحی سایت با هنر آیخته است و این هنر طراح سایت و وبمستر است که موجب می شود کاربر در وب سایت بماند و به مشتری دائمی شما تبدیل شود. هنر در طراحی و سلیقه بسیار مهم است.

یک وبمستر موفق باید بتواند با استفاده از هنر طراحی خود فضای وب سایت را با روحیات کاربرانی که مخاطبش هستند یکسان کند. بطوریکه کاربران دقیقا طبق مسیری که وبمستر می خواهد پیش بروند. یکی از مهمترین فاکتور ها برای طراحی حرفه ای ، دانش رنگ ها و استفاده از رنگ ها است. برای جزییات بیشتر مقاله زیر را مطالعه کنید:

پیشنهادی : اهمیت رنگ در طراحی سایت

صبور بودن

صبور بودن می تواند مهمترین ویژگی وبمستر موفق باشد. زیرا وب سایت برعکس پیج های اینستاگرامی که با تبلیغات گسترده به سرعت رشد می کنند ، به کندی روند رشد و رسیدن به درآمد را طی می کند. بنابراین یک وبمستر مانند کشاورز باید صبور باشد حتی در مواردی تا 3 سال و یا حتی بیشتر زمان می برد تا وب سایت شما به درامد برسد.

اما مطمعن باشید زمانی که وب سایت شما به درآمد برسد و شهرت پیدا کند ، درآمد شما بسیار بیشتر از پیج های اینستاگرامی که همزمان با شما شروع کرده اند خواهد بود. این تفاوت عمدتا تا چندین برابر نیز می رسد. زیرا شما مشتری دارید و پیج های اینستاگرام مخاطب و فرق زیادی میان این دو است.

عملکرد هوشمندانه

زمانی که شما وارد یک کسب و کار می شوید ؛ مسلما رقبا در آن کسب و کار برای شما وجود دارند و شما باید از انها سبقت بگیرید تا مشتری بیشتری جذب کنید. به طوریکه مشتری ها اسم شمارا بشناسند و سراغ برند های دیگر نروند حتی اگر قیمت بیشتری نیز داشته باشید.

این کار تنها با عملکرد هوشمندانه ممکن است. یک وبمستر حرفه ای باید بتواند رقبا را بررسی کند و از آنها بهتر عمل کند. مشتری و مخاطب شما هوشمند است و تفاوت هارا تشخیص می دهد. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که ارزان بودن نمی تواند موجب رشد شما شود. زیرا امروزه تفکری در جامعه وجود دارد که جنس ارزان بی کیفیت است. بنابراین کاهش قیمت ها نمی تواند راه خوبی برای سبقت باشد.

جوایز متعدد ، تخفیف های شگفتانه و کد تخفیف های متعدد می تواند یکی از بهترین روش ها برای جذب مشتری باشد. زیرا مشتری می داند ارزش کالای شما بالا است و صرفا به مدت محدودی با تخفیف عرضه می شود.

سئو و تولید محتوا

تولید محتوا و سئو برای وبمستران یکی از واجب ترین دانش ها است که امروزه بدون این دانش عملا نمی توانید رشد چشمگیری داشته باشید. زیرا تمامی الگوریتم های گوگل با سئو قابل استفاده هستند.

همینطور وبمستر باید بتواند برای وب سایت خود تولید محتوای بهینه داشته باشند. محصولات ، مقالات ، پادکست و … که موجب می شود وب سایت رشد کند و تعداد بازدید ها و کاربران به مرور زمان بیشتر شود. عده ای نیز فردی متخصص را استخدام می کنند تا به تولید محتوا مشغول شود که این کار نیز می تواند موجب رشد شود.

بنابراین تولید محتوا بسیار مهم است و اگر توانایی تولید محتوا را ندارید هرماه مبلغی را برای تولید محتوا کتار بگذارید. زیرا تنها با تولید محتوا است که سایت شما رشد می کند.

تایپ سریع

یکی از نیاز های هر وبمستر سرعت تایپ بالا وسریع است. خصوصا برای افرادی که تولید محتوای وب سایت را خود به عهده گرفته اند. افزایش سرعت تولید محتوا البته تا جایی که تعادل در انتشار مقالات به هم نریزد ، موجب افزایش سرعت رشد می شود.

حتی اگر خود شما تولید محتوا نمی کنید ، حتما تایپ 10 انگشتی را بیاموزید. زیرا یکی از نیاز های هر برنامه نویس و طراح وب و یا وبمستر است که بتواند در سرعت بالا متون را تایپ کند.

شخصیت بالا

مهمترین ویژگی یک وبمستر موفق ، شخصیت بالا و اخلاق درست است. شغل یک وبمستر لول و درجه بالایی دارد. به یاد داشته باشید که غرور به اندازه چیز بدی نیست. ارزش خودتان را بدانید. البته شخصیت فقط به غرور نیست.

منظور از شخصیت می تواند بسیاری از اعمال و کار ها که در شان یک وبمستر است باشد. این آداب می تواند از نحوه صحبت ، استایل ، تیپ ، ادب و … باشد که موقعیت کاری شمارا و همینطور شخص شمارا با ارزش جلوه می دهد.

فتوشاپ

مهارت فتوشاپ امروزه بسیار نیاز است. زیرا نرم افزار ادوبی فتوشاپ یکی از پرکاربرد ترین نرم افزار ها است. در دهه 80 مهمترین دانش ها اکسل و ورد بودند و برای استخدام شدن نیاز بود. اما امروزه یکی از مهمترین دانش ها مسلط بودن به فتوشاپ و ادیت ویدیو است که می توانید از طریق آن کسب درآمد کنید.

به علاوه کسب درآمدی که می تواند از طریق این حرفه داشت ، هر وبمستر حرفه ای و موفق با استفاده از این نرم افزار می تواند بنر های تبلیغاتی و سایر تصاویر وب سایت را طراحی کند و نیاز های وب سایت خودرا رفع کند.

سوشال مدیا

در دنیای امروز سوشال مدیا (شبکه های اجتماعی) یکی از بزرگترین بخش های زندگی اکثر افراد جامعه را تشکیل می دهد. بنابراین شما نیز اگر می خواهید موفق باشید باید به سوشال مدیا اهمیت بدهید و از آن غافل نشوید زیرا با بهره گیری از قدرت و مخاطبین سوشال مدیا و شبکه های اجتماعی می توانید مخاطبین و مشتریان سایت خودرا افزایش دهید.

اما مهم این است که دانش فعالیت در سوشال مدیا را نیز داشته باشید. هدف مردم از چرخیدن در سوشال مدیا فقط سرگرمی است. بنابراین شما باید با سرگرم کردن افراد در سوشال مدیا آنهارا به سمت کسب و کار خود بیاورید نه با تبلیغ. این کار نیازمند دانش لازم است بنابراین اگر این دانش را ندارید می توانید از افرادی که مسلط هستند بهره بگیرید.

پشتیبانی قوی

کاربران وب سایت شما مسلما در مراحلی از استفاده ممکن است دچار مشکل شوند و با اینکه قصد خرید را دارند نتوانند به درستی مراحل خرید را طی کنند و به موفقیت برسند. بنابراین شما باید بتوانید با استفاده از مسیر های ساده برای دریافت پشتیبانی آنهارا راهنمایی کنید.

در مقالات خود دسته بندی مبنی بر راهنمایی قرار دهید تا کاربران اول از همه در مقالات جستجو کنند. سپس از سایر مسیر ها مانند چت آنلاین و یا قابلیت ارسال تیکت پشتیبانی ، ایمیل و تماس استفاده کنید. به طوریکه هیچ کاربری نباشد که نتواند سوال خودرا بپرسد و راهنمایی بگیرد.

همینطور سرعت شما در پاسخگویی نیز بسیار مهم است. با استفاده از نیرو کمکی در بخش پشتیبانی می توانید به راحتی در کمتر از 5 دقیقه به تیکت ها ، ایمیل ها و تماس های پشتیبانی پاسخ دهید و همینطور پیام های چت آنلاین را مدیریت کنید.

مدیریت تبلیغات

تبلیغات نیز بسیار در روند رشد شما تاثیر گذار است. این تبلیغات می تواند به صورت رپورتاژ باشد و یا تبلیغات اینفلوئنسر های اینستاگرامی ویا  حتی تبلیغات گوگل که همگی با یک مدیریت قوی و بهینه می تواند موجب رشد شما شود.

مهم این است که چطور تبلیغات خودرا مدیریت کنید. اگر موجی از تبلیغات به صورت یک جا دریافت کنید ، مسلما بعد از اتمام بودجه تبلیغات روند بازدید های سایت شما نزولی می شود و این ممکن است آزار دهنده باشد.

همینطور زمان تبلیغات شما نیز بسیار در بازده آن موثر است. برای مثال تبلیغات اینستاگرامی باید زمانی انجام شود که کاربران بودجه کافی برای استفاده از خدمات شمارا داشته باشند. همینطور نکات ریز دیگر که دانستن آنها برای هر وبمستر موفقیت آمیز است.

مدیریت زمان

از مهمترین ویژگی های یک وب مستر می توان به مدیریت زمان اشاره کرد. زمان مهمترین دارایی هر فرد است. زمان را با پول هرگز نمی توان خرید ، بنابراین بزرگترین سرمایه هر وبمستر زمان است.

همیشه کوشا باشید در زمان درست و به موقع بهترین کار را انجام دهید ، به طوریکه مطمعن هستید ثمره زمان شما رشد و موفقیت خواهد بود. هیچوقت بر روی از دست دادن و یا ندادن زمان ریسک نکنید و همیشه با اطمینان کامل تصمیم بگیرید.

جمع بندی

یک وبمستر موفق باید از دانش کافی بهره مند باشد تا بتواند وب سایت را به تنهایی به موفقیت برساند. اما اگر این دانش را نیز نداشته باشد می تواند با بهره گیری از نیرو کار و هزینه کردن وب سایت خودرا به موفقیت برساند.

مطالعه بیشتر:

چطور بود؟

به این پست امتیاز بده!

میانگین امتیاز 4.9 / 5. تعداد امتیاز : 9

اولین نفری باش که به این پست امتیاز می ده!

دوره طراحی سایت رایگان

مطالب وبلاگ :

بعدی
چطور طراحی سایت را رایگان بیاموزیم؟! دوره های رایگان آموزش طراحی سایت
قبلی
باگ چیست؟
چطور طراحی سایت را رایگان بیاموزیم؟! دوره های رایگان آموزش طراحی سایت
باگ چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست