طراحی سایت برای مخاطبان جوان

زمان مطالعه : 2 دقیقه
طراحی سایت برای جوانان

در طراحی سایت بسیار مهم است که ما برای کدام دسته از مخاطبان ، وب سایت طراحی می کنیم. بسیاری از وب سایت ها بر روی دسته خاصی از مخاطبین تمرکز نمی کنند و برای تمامی رده های سنی سایت خودرا طراحی می کنند. اما در اکثر حوزه های فعالیت وب سایت ها ، عمده مخاطبین آنهارا جوانان و نوجوانان تشکیل می دهند. بنابراین اگر ما طراحی سایت برای مخاطبین جوان را بیاموزیم و بر روی جوانان تمرکز کنیم ، مسلما نتیجه بهترین نیز خواهیم گرفت.

طراحی صحیح

یکی از مهمترین عوامل در طراحی سایت برای مخاطبان جوان طراحی و گرافیک صحیح است. دوره جوانی می تواند شاد ترین بازده سنی هر فرد باشد. بنابراین استفاده از رنگ های مرده و تاریک ، اصولا برای مخاطبین جوان جذاب نیست.

تا می توانید از رنگ های شاد و سرزنده استفاده کنید. همینطور از دو تم دارک و لایت (تیره و روشن) استفاده کنید تا اگر به طور استثنا کسی به صفحه تیره علاقه داشت ، از سایت شما استقبال کند.  نکته جالب این است که عموما وب سایت هایی با تم روشن  ، جذب بیشتری دارند.

تکنولوژی حرفه ای

رده سنی جوانان امروز بسیار باهوش و خلاق هستند و ریز بین. تمامی جزییات وب سایت شمارا با دقت بررسی می کنند و درصورت داشتن کوچکترین ایراد و یا مشکلی از آن آگاه می شوند.

بنابراین به ریز ترین و جزیی ترین نکات در وب سایت خود حساس شوید و مطمعن باشید که همه چیز به درستی و با تکنولوژی بالا کار می کنند. بیشترین و بهترین امکانات را در وب سایت خود قرار بدهید و راحتی صدرصد کاربر را فراهم کنید تا موفق شوید مخاطبین جوان را به سایت خود جذب کنید.

امکانات بالا

بهترین و بالاترین رده امکانات را برای کاربران خود فراهم کنید. زیرا همانطور که بالاتر اشاره کردیم کاربران جوان امروزه بسیار باهوش هستند و کمبود امکانات سایت شمارا نسبت به رقبا تشخیص می دهند و حتی حاضرند هزینه کنند و از رقیب شما استفاده کنند اما خدمات بهتری دریافت کنید.

درنتیجه همیشه تلاش کنید ریز جزییات را به کاربران ارائه کنید و بهترین خدمات را به انها بدهید. رقبای خودرا بررسی کنید ، 10 قدم از آنها سبقت بگیرید و بهتر سرویس بدهید.

سرعت بالا

در جهان امروز سرعت بسیار مهم است. زیرا زمان ها کم شده و افراد از هر ثانیه خود به بهترین نحو استفاده می کنند. در نتیجه نمی توانند زمان زیادی فقط برای بارگیری سایت شما بگذارند. همواره تلاش کنید با استفاده از افزونه های بهینه سازی اطللاعات و بهینه سازی فایل ها و سرعت سایت ، سرعت سایت خودرا به طوری افزایش دهید که کاربران در زمان مناسب به سایت شما دسترسی پیدا کنند.

به طور ایده عال سایت باید حداکثر تا 8 ثانیه بارگیری شود. اما اگر می خواهید بر روی مخاطبین جوان تمرکز کنید ، این زمان را تا جای ممکن کاهش دهید و به کمترین حالت ممکن برسانید.

محتوای کاربردی

میزان سود رسانی شما به مخاطب بسیار مهم است. مشتری شما قرار است به شما سود برساند ، پس باید از شما بهره بگیرد. سعی کنید بهترین بهره و سود را به مخاطب برسانید.

سعی کنید به طوری خدمات ارائه کنید که یک قدم از سایر سایت هایی که خدمات شمارا ارائه می کنند جلوتر و بهتر باشید. اینگونه است که کاربر افتخار همکاری و استفاده از خدمات شمارا می دهد و به مشتری ثابت شما تبدیل می شود و به شما سود می رساند.

هزینه مقرون به صرفه

بحث هزینه نیز برای نسل جوان یک فاکتور مهم است. نه به این معنا که قیمت کم بگذارید. بلکه به این معنا که قیمت را بر اساس ارزش کالای خود بگذارید ، نه بیشت رو نه کمتر.

امروزه جوانان می دانند که جنس ارزان کیفیت لازم را ندارد. بنابراین برای دریافت جنس اعلا و با کیفیت هزینه می کنند. اما لازم است که کالایی که ارائه می کنید به اندازه کیفیتش قیمت بگذارید. زیرا گران فروشی در وب سایت ها با وجود رقبا ممکن نیست!

امنیت بالا

رعایت اصول امنیتی در وب سایت هم برای گوگل مهم است و هم برای کاربران. شما در وب سایت قرار است اطلاعاتی از کاربران خود جمع آوری کنید که این اطلاعات باید در امنیت کامل باشند.

بخش مهمی از امنیت به انتخاب درست شرکت هاستینگ بر می گردد. اینکه هاست شما ایمن باشد بسیار مهم است. زیرا سرور های قدرتمند همیشه امنیت بالاتری نیز دارند و احتمال هک شدن کمتر که موجب می شود اطلاعات کاربران شما همیشه در امان باشد.

مطالعه بیشتر: 10 ایمن ترین شرکت های هاستینگ ایرانی

رابط کاربری آسان

مسلما رابط کاربری آسان در هر وب سایتی مهم است حتی اگر رده سنی خاصی را در نظر نگرفته باشد. اما برای نسل جوان و در طراحی سایت برای مخاطبان جوان رابط کاربری آسان اهمیت بیشتری دارد. زیرا افراد نمی توانند زمان برای فهمیدن نحوه کاربری سایت شما بگذارند. در نتیجه از آسان ترین رابط کاربری ممکن استفاده کنید.

مسیر های پیچیده و راز آلود که کاربر را در مسیر تبدیل شدن به مشتری و پرداخت و استفاده از خدمات دچار مشکل می کند حذف کنید. برای اطمینان از آسان بودن رابط کاربری سایت خود ، از یک نفر که برای اولین بار سایت شمارا باز می کند بخواهید که وارد شود و فرایند تبدیل شدن به مشتری را طی کند ، بدون هیچ راهنمایی. اگر موفق شد و راضی بود یعنی رابط کاربری سایت شما به درستی طراحی شده است.

جمع بند

برای بهتر شدن طراحی ، خودرا جای کاربر بگذارید و از دید کاربر وارد سایت شوید و از سایت استفاده کنید تا اگر مشکلی دارد متوجه آن شوید. همینطور بعد از تکمیل طراحی سایت ، از چندین کاربر بخواهید که وارد سایت شما شوند و آنرا به طور کامل بررسی کنند ونتیجه و نظر خودرا به شما بگویند. از سایر متخصصین و طراحان وب سایت نیز بخواهید که با دید یک متخصص سایت شمارا بررسی کنند و اگر مشکلی وجود دارد به شما اطلاع بدهند. اینگونه مطمعن می شوید که سایت شما به درستی کار می کند و موفق شده اید.

چطور بود؟

به این پست امتیاز بده!

میانگین امتیاز 4.7 / 5. تعداد امتیاز : 9

اولین نفری باش که به این پست امتیاز می ده!

دوره طراحی سایت رایگان

مطالب وبلاگ :

بعدی
5 نکته که قبل از گرفتن پروژه طراحی سایت باید درنظر بگیرید!
قبلی
طراحی سایت را از کجا شروع کنیم؟
5 نکته که قبل از گرفتن پروژه طراحی سایت باید درنظر بگیرید!
طراحی سایت را از کجا شروع کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست