6 اشتباه رایج و مرگبار در سئو

زمان مطالعه : 2 دقیقه
اشتباه رایج سئو

همه طراحان و مالکان وب سایت ، قصد دارند که سایت خودرا به رشد و درجات بالا برسانند. این کار فقط و فقط از طریق سئو امکان پذیر است. اما سئو راهکار هایی دارد که درصورتی که اشتباه استفاده شوند ، موجب رشد منفی آمار شما می شوند. برای راهنمایی بهتر در این مقاله به 6 ایراد رایج و مرگبار در سئو اشاره کردیم.

سرعت صفحات

اگر می خواهید رشد خودرا چند برابر سریعتر از سایر رقبا طی کنید ؛ باید سرعت وب سایت خودرا افزایش دهید. یک اشتباه رایج سئو عدم توجه لازم به سرعت صفحات است.

از دست ندهید! لودینگ وب سایت چیست و چه تاثیری دارد؟

سرعت صفحات شما به صورت مستقیم توسط گوگل و یا موتور های جستجو بررسی نمی شوند. اما یک رابطه غیر مستقیم و به شدت موثر با سئو سایت شما دارند. این رابطه میزان زمان ماندگاری کاربر در وب سایت شما است.

زمانی که سایت شما سرعت کمی در بارگیری داشته باشد ، حوصله کاربر سر می رود و سایت شمارا می بندد و یا به مرحله قبل باز می گردد تا سایر نتایج را ببیند و این یکی از بزرگترین امتیاز های منفی برای سایت شما به حساب می آید.

طراحی و رنگبندی

رنگ ها بسیار موثر اند در جذب مخاطب. استفاده صحیح از رنگ ها یکی از مهم ترین فاکتور های سئو وب سایت می باشد. اگر نحوه صحیح استفاده از رنگ هارا در سایت خود بلد نباشید ، مطمعنا نتیجه مثبتی دریافت نمی کنید.

از دست ندهید! اهمیت رنگ در طراحی سایت

همینطور این رنگ ها باید به صورت صحیح در طراحی صفحات استفاده شوند. صرفا استفاده از رنگ های متعدد نیست که موجب رشد می شود. با هنر طراحی باید بدانید که چطور با سلیقه صفحات خودرا طراحی کنید و از رنگ های مناسب استفاده کنید.

ضعف CTA

فرایند دعوت به اقدام ( Call To Action ) یک فرایند فوق العاده حرفه ای است که بسیاری از افراد کمتر به آن توجه می کنند. این فرایند دو بعد دارد. بعد اول وارد کردن کاربر از گوگل به سایت ، و بعد دوم نگه داشتن کاربر در وب سایت.

بعد اول

بسیاری از شما به متا های نوشته ها و صفحات خود توجه نمی کنید. اما کاربران با عنوان های جذاب و متا زرد ( به طوریکه کاربر را تشویق به کلیک کند ) جذب می شوند.

کسانی که به این موارد توجه می کنند عموما موفق ترند و درصد CTR بیشتری دارند. CTR درصد کاربرانی که سایت شمارا در نتایج گوگل دیده اند به را کل و کسانی که کلیک کرده اند را جز به شما نمایش می دهد. برای مشاهده این درصد می توانید به گوگل کنسول سایت خود مراجعه کنید.

بعد دوم

بعد از وارد کردن کاربر به سایت خود ، مرحله دوم کار ما آغاز می شود. در این مرحله شما باید کاربر را دعوت به اقدام کنید تا از سایت شما خارج نشود. این کار روش های بسیار زیادی دارد.

از بهترین این روش ها می توان به لینک سازی داخلی اشاره کرد. سعی کنید با ایجاد لینک های داخلی متعدد صفحات خودرا به یکدیگر متصل کنید تا کاربر زمان زیای در وب سایت شما بماند. در این صورت مرحله دوم را نیز با موفقیت سپری کرده اید. برای بررسی میانگین زمانی که کاربر در سایت شما مانده است می توانید از گوگل آنالیتیکس استفاده کنید.

تصاویر

استفاده از تصاویر بی کیفیت و بی مفهوم و نا مرتبط یک اشتباه رایج سئو میان طراحان سایت است. تصاویر سایت شما باید با کیفیت و کم حجم و بدون واتر مارک باشند. وب سایت هایی هستند که این تصاویر را به صورت رایگان ارائه می کنند. لیست این وب سایت ها در مقاله زیر می باشد.

از دست ندهید! وب سایت های دانلود عکس رایگان با کیفیت بالا

تصاویر نیز مانند سرعت وب سایت رابطه مستقیم با گوگل دارند. اما چشم کاربران بسیار به تصاویر دقت می کند و کیفیت را به درستی تشخیص می دهد. جذابیت و کیفیت تصاویر به CTA سایت شما نیز بسیار کمک می کند.

صفحات لندینگ

صفحات فرود یا اصطلاحا (Landing) بسیار مهم است که چطور به صورت ایده عال طراحی شود. کاربرد صفحات لندینگ به طور مختصر تبدیل کاربر به مشتری است. این صفحات مهمترین صفحات سایت شما محسوب می شوند.

از دست ندهید! 17 ویژگی صفحه لندینگ وب سایت ایده عال

صفحه لندینگ سایت شما می تواند صفحه های محصولات شما باشد ، و یا دوره های آموزشی شما یا خدمات و … ویژگی همه این صفحات جذابیت بالا است. تمام تمرکز شما بر روی تبدیل کاربر به مشتری است. همینطور باقی ماندن کاربر در صفحه ( عدم استفاده از لینک خارجی ) بسیار مهم است.

تولید محتوای نادرست

محتوای سایت شما می تواند هر بخشی از سایت شما باشد. اما به طور معمول اصلی ترین محتوای هر سایت ، وبلاگ آن وب سایت است. صحیح نوشتن مطالب وبلاگ و توضیحات محصولات و یا هر بخشی که روی آن تمرکز کردید بسیار اهمیت دارد.

از دست ندهید! 12 فاکتور وبلاگ حرفه ای

سعی کنید محتوای شما به قدری مهم و کاربردی باشد که حتی مثل آن محتوا در سایر سایت های رقیب پیدا نشود. این کار موجب می شود کاربر در ناخودآگاه خود به مقالات شما ارزش بدهد و سایر مقالات شمارا نیز با ارزش بداند.

جمع بندی

سئو بسیار مهم است. هدف ما از طراحی سایت همیشه کسب درآمد است و ارزانترین روش جذب مخاطب از طریق گوگل و سئو است. همینطور توجه کافی نیز به سئو موبایل داشته باشید زیرا برای موتور های جستجو سئو موبایل ارجعیت دارد. با توجه به نکات ذکر شده در این مقاله به راحتی می توانید اشتباهات سایت خودرا بیابید و به مرور رفع اشکال کرده و رشد خودرا سریعتر و بهتر کنید.

بسیاری از افرادی که به سئو توجه نمی کنند وب سایت خودرا به سادگی از دست می دهند و ضرر بزرگی از نظر مادی می کنند. اما دلیل این ضرر می تواند تنها نکات جزیی و کوچکی بوده باشد. پس با دقت به تمامی نکات توجه کنید.

چطور بود؟

به این پست امتیاز بده!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز : 23

اولین نفری باش که به این پست امتیاز می ده!

دوره طراحی سایت رایگان

مطالب وبلاگ :

بعدی
تاثیر لینک سازی داخلی بر سئو
قبلی
اصول طراحی صفحه محصول
تاثیر لینک سازی داخلی بر سئو
اصول طراحی صفحه محصول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست