17 ویژگی صفحه لندینگ وب سایت ایده عال

زمان مطالعه : 3 دقیقه
لندینگ حرفه ای و ایده عال

وب سایت های حرفه ای همه یک ویژگی مشترک دارند. این ویژگی توجه به ریزجزییات است. داشتن لندینگ خوب و حرفه ای می تواند یک فن باشد. اما مهم تر از داشتن لندینگ ، حرفه ای و ایده عال بودت صفحه لندینگ وب سایت شما است. برای داشتن یک صفحه لندینگ ایده عال باید به یک سری نکات مهم توجه کنید. در ادامه این نکات را با هم بررسی می  کنیم.

تمرکز بر روی یک هدف

احتمالا شما قصد دارید چند صفحه لندینگ برای رشد سریعتر و بهتر داشته باشید. اما باید توجه داشته باشید که هر تعداد لندینگ که شما ایجاد می کنید ، باید بر روی یک موضوع تمرکز داشته باشد تا موجب رشد شود.

شما می توانید در بازه های زمانی مختلف لندینگ های خودرا بر روی یک موضوع متمرکز کنید. برای مثال این هفته اگر موضوع تمامی لندینگ ها مربوط به کسب و کار اولویت اول شما است ؛ هفته بعد تمامی لندینگ هارا صرف اولویت های شماره 2 و یا… کنید.

متمرکز کردن هر صفحه لندینگ به برای یک کار ، می تواند موجب افت بازدید لندینگ ها و افت کیفیت شود. البته نمی توان گفت کسی استفاده نمی کند. اما بهترین روش متمرکز کردن تمامی لندینگ ها دربازه زمانی مشخص بر روی یک هدف است.

ریسپانسیو بودن

طراحی ریسپانسیو صفحه لندینگ یکی از مهمترین ویژگی ها است. در حدی مهم که می توان گفت مهمترین ویژگی صفحه لندینگ ایده عال است.

وب سایت شما باید در هر شرایطی ، با هردستگاهی ، در هر عرض و طول به بهترین نحو نمایش داده شود. این امکان بسیار مهم است. زیرا کاربران شما ممکن است با هردستگاهی وارد شوند.

پیشنهاد های ویژه

همیشه برای کسانی که از صفحه لندینگ وارد سایت شما می شوند ، شرایط خاص و تخفیف ها و پیشنهادات ویژه قرار دهید. لندینگ وب سایت شما باید آمار دقیق از مشتریان داشته باشد.

همینطور علاوه بر دریافت آمار دقیق بازدید کنندگان لندینگ که به مشتری تبدیل شده اند ، درصد بازدیدکنندگانی که به مشتری تبدیل می شوند نیز بالاتر است.

تخفیف همیشه یکی از موثر ترین روش ها برای افزایش فروش بوده. در تخفیف خلاقیت به خرج دهید. برای مثال ( یکی بخر دوتا ببر ) یک جمله متفاوت است که می تواند جذب شمارا بیشتر کند.

تخفیف صادقانه ! اگر قیمت را دوبرابر کنید ، 50 درصد تخفیف بدهید مطمعن باشید که مشتری متوجه می شود. همانطور که هرروز می شنویم فروشگاه های آنلاین معروف از تخفیف های فیک استفاده کرده اند. شخصیت وب سایت شما با این کار در ذهن مشتری متقلب و کلاهبردار شکل می گیرد.

تست جزییات

لندینگ وب سایت شما قرار است به پربازدید ترین صفحه وب سایت شما تبدیل شود. پس باید با دقیق ترین جزییات تست شود.

تمامی لینک هارا تست کنید. همینطور تمامی صفحاتی که به آن لینک می دهید. مشتری شما به همه آنها سر می زند و درصورت بروز خطا ضرر بزرگی می کنید.

ساده از تست ها نگذرید. با سخت ترین تست های ممکن صفحات خودرا آزمایش کنید. افراد زیاد با سلیقه های مختلف از نقاط مختلف کره زمین کاربران شمارا تشکیل می دهند.

دریافت کمترین اطلاعات

همیشه سعی کنید با حداقل اطلاعاتی که لازم دارید مشتری را جذب کنید. اگر قرار است برای مشتری خبرنامه ارسال کنید ، دریافت شماره تلفن یا ایمیل کافیست!

اضافه کردن فیلد های اطلاعات بی مورد و بی جهت فقط موجب کاهش ترافیک صفحه لندینگ شما می شود. مشتری تا متوجه نشود وب سایت شما انقدری با ارزش است که اطلاعات شخصی خودرا در اختیار شما بگذارد این کار را نمی کن و صفحه را ترک می کند.

شما بعدا می توانید اطلاعات بیشتری از مشتری دریافت کنید. درنتیجه همه اطلاعات را یکجا دریافت نکنید و در چند مرحله مختلف اطلاعات مورد نظر خودرا تکمیل کنید.

حذف فوتر و سایدبار

حذف فوتر و سایدبار می تواند بسیار کمک کننده باشد. زیرا این کار موجب ایجاد تفاوت می شود. صفحه لندینگ ایده عال وب سایت باید بسیار جذاب و در عین حال متفاوت باشد.

فوتر و سایدبار تمرکز کاربر را از هدف شما بر می گردانند و حواس کاربر را پرت می کنند. شما در صفحه لندینگ بیش از بازدید گرفتن مطالب وبلاگ از طریق سایدبار به متمرکز کردن کاربر احتیاج دارید.

پس همه جوره سعی کنید کاربر را از مسیر خارج نکنید و کاربر شما در مسیری که می خواهید قدم بردارد و پا به پای شما در صفحه لندینگ حرکت کند و از مسیر منحرف نشود.

بهینه سازی سئو

صفحات لندینگ خودرا برای گوگل و موتور های جستجو بهینه کنید. زیرا آنها نیز می توانند از طریق جستجو ها سیل مشتری را برای شما به ارمغان بیاورند.

پس علاوه بر ساخت بک لینک و ریپورتاژ سعی کنید صفحه لندینگ را برای موتور های جستجو بهینه کنید. این کار حرفه ای می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

استفاده از آیکون ها

استفاده از آیکون در صفحه لندینگ بسیار مهم است. زیرا آیکون ها همیشه جذاب هستند و هیچوقت جذابیتشان را از دست نمی دهند.

کاربر همیشه به لینک ها یا متونی که به صورت تصویری و یا آیکونی نیز تشریح داده شده اند توجه بیشتری می کنند زیرا دریافت موضوع لینک یا مطلب از طریق آیکون سریعتر از خواندن است.

کاربر شما همیشه به دنبال سریعترین و جذاب ترین راه است. علاوه بر افزایش سرعت خواندن و دریافت موضوع آیکون ها مخاطب شمابرا سرگرم نیز می کنند.

محتوای تصویری

محتوای تصویری بسیار مهم است. کاربران همیشه به تصویر علاقه مند هستند. همانطور که در کتاب های داستانی تصاویر برای افراد جذاب هستند.

همینطور استفاده از تصاویر با کیفیت بالا و فوق العاده نیز بسیار مهم است. زیرا کاربر می تواند کیفیت بالا را تشخیص دهد. کیفیت بالای تصاویر شما نشان دهنده کیفیت کار شما است.

محتوای ویدیویی

استفاده از ویدیو در صفحه لندینگ می تواند بسیار کمک کننده باشد. چرا ؟ زیرا همیشه محتوای ویدیویی جذابیت بیشتری از نسبت به محتوای متنی دارد.

استفاده از هردو آنها می تواند کمک بسیاری به شما کند. محتوای ویدیویی و سرگرم کننده همان چیزی است که شبکه های اجتماعی از آن برای جذب مخاطب استفاده می کنند.

همینطور کیفیت محتوا نیز همیشه مهم بوده. اینکه محتوای شما چقدر کیفیت دارد می تواند تایین کننده این باشد که شرکت شما چقدر اعتبار دارد ( درذهن کاربر ). پس اگر می توانید جلوی دوربین بیایید و برای سایت تولید محتوای ویدیویی کنید ، معطل نکنید!

رنگبندی مناسب

رنگ ها همیشه در طراحی سایت مهم ترین بوده اند. بسیاری از شرکت های طراحی سایت که مبلغ های نجومی دریافت می کنند. تنها نکته تفاوت آنها رنگبندی جذابشان است.

رنگبندی جذاب بسیار مهم است. همیشه سعی کنید از رنگ ها و تصاویر جذاب برای محصولات خود استفاده کنید. یک طیف رنگی مناسب برای صفحه لندینگ مشخص کنید.

هر رنگ یک معنا دارد و خصوصا در مبحث طراحی سایت هر رنگ می تواند یک هدف را برای شما عملی کند. برای فهمیدن تمامی راز های رنگ ها در طراحی سایت و همینطور اطلاعات بیشتر درباره رنگ در طراحی سایت کافیست اینجا کلیک کنید.

استفاده از لوگو

کسب و کار شما برای موفقیت نیاز به یک لوگو حرفه ای دارد. از جمله استفاده های لوگو حرفه ای می توان به صفحه  لندینگ اشاره کرد.

در تصاویر صفحه لندینگ به آدرس و خصوصا لوگو سایتتان اشاره کنید. زیرا لوگو شما در ذهن کاربر باقی می ماند.

اگر هنوز لوگو ایده عال شرکت خودرا پیدا نکرده اید کافیست اینجا کلیک کنید!

اسلایدر

یکی دیگر از راه های جذب ، اسلایدر تصاویر است. هدف از قراردادن اسلایدر ، سرگرم کردن و دادن اطلاعات به صورت همزمان است.

در اسلایدر صفحه اصلی وب سایت شما لینک به صفحه های دیگر می دهید. در این اسلایدر یا نباید لینک بدهید و یا اگر لینکی می گذارید مربوط به کار و مرکز لندینگ باشد.

متفاوت بودن

صفحه لندینگ وب سایت شما باید از همه صفحات متمایز باشد. این تمایز در طراحی ، رنگ ، و سطح جذابیت است.

همیشه لندینگ را یک پله بالاتر و جذاب تر از سایر صفحات وب سایتتان بسازید و طراحی کنید تا به هدف خود که جلب تمرکز کاربر است برسید.

لینک به شبکه های اجتماعی

لینک به شبکه های اجتماعی بگذارید اما نه لینک برای ورود به صفحات شما در شبکه های اجتماعی ؛ بلکه لینک برای اشتراک گذاری لندینگ در شبکه های اجتماعی.

توجه داشته باشید که هدف ما از لندینگ گرفتن فالوور نیست! بلکه تبدیل کاربر به مشتری همیشگی است. پس کاربر را به شبکه های اجتماعیتان ارجاع ندهید ، زیرا با این کار فقط تمرکز کاربر را از هدف منحرف می کنید.

عدم استفاده از لینک های خارجی

لینک های خارجی برای لندینگ شما مضر است! نه از لحاظ seo بلکه از این نظر که هواس مشتری را پرت می کند.

لینک های خارجی در مقالات بسیار کاربردی است. اما در لندینگ ما فقط و فقط بر روی یک موضوع متمرکز می شویم ، تبدیل کاربر به مشتری !

با گذاشتن لینک خارجی شما یک راه برای کاربر باز می کنید و به او نشان می دهید تا از وب سایت شما و صفحه لندینگ خارج شود. درصورتی که ماندن مشتری در صفحه لندینگ یکی از اهداف ما است.

آدرس داخلی

این نکته بیشتر برای سئو سایت شما است. منظور از داشتن آدرس داخلی ، آدرسی است که به کاربر مکان فعلی اش را نمایش دهد مانند:

خانه > لندینگ

این کار نیز می تواند کاربردی باشد. اما یا به آدرس ها لینک ندهید ، یا این لینک هارا کوچک بنویسید که توجه کاربر را جلب نکند. همینطور می تواند لینک های بلانک بدهید تا در تب جدید باز شود و کاربر لندینگ را داشته باشد. در این مورد استثنا کاربر به لندینگ باز می گردد. زیرا صفحه مورد نظر مربوط به سایت شما است.

جمع بندی

استفاده از لندینگ حرفه ای برای هر وب سایت لازم است. زیرا هدف شمارا مشخص می کند. این لندینگ باید با روش های ایده عال طراحی شود تا بتواند کاربر را به مشتری تبدیل کند. با دقت به تمامی نکاتی که در این مقاله ذکر شد لندینگ خودرا بسازید و به اهداف خود برسید.

چطور بود؟

به این پست امتیاز بده!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز : 94

اولین نفری باش که به این پست امتیاز می ده!

دوره طراحی سایت رایگان

مطالب وبلاگ :

بعدی
مرورگر یا browser چیست؟
قبلی
صفحه لندینگ وب سایت چیست و چه کاربردی دارد؟
مرورگر یا browser چیست؟
صفحه لندینگ وب سایت چیست و چه کاربردی دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست