تاثیر لینک سازی داخلی بر سئو

زمان مطالعه : 2 دقیقه
تاثیر لینک سازی داخلی بر سئو

لینک ها در طراحی سایت و سئو بسیار مهم هستند. عمده کار سئو کاران ، مربوط به لینک سازی داخلی و خارجی می باشد. اما استفاده غیر اصولی از لینک ها در مقالات وبلاگ ، قطعا موجب شکست و نزول سایت شما می شود. منظور از لینک دکمه یا متونی هستند که با کلیک بر روی انها به سایر صفحات هدایت می شویم.

لینک داخلی

همانطور که گفتیم ، لینک کاربر را به سایر صفحات هدایت می کند. این لینک می تواند کاربر را به صفحات دیگری از سایت شما هدایت کند. در این صورت ، یک لینک داخلی محسوب می شود. لینک های داخلی بسیار مهم هستند. در این مقاله به صورت مفصل در رابطه با لینک های داخلی صحبت خواهیم کرد. تاثیر لینک سازی داخلی بر سئو بسیار زیاد است. اما فاکتور هایی دارد که در این مقاله همه آنهارا برای شما تشریح می کنیم.

لینک خارجی

به لینک هایی که کاربر را با کلیک به صفحاتی که از سایت شما نیستند و مربوط به سایر سایت ها می شوند می فرستد ، لینک خارجی می گویند. این لینک ها نیز بسیار حائض اهمیت هستند. گوگل بسیار برای لینک های خارجی اهمیت قائل است. اما معتبر بودن سایتی که شما به آن لینک می دهید نیز بسیار مهم است.

لینک های خارجی باید به مطلب شما مرتبط باشند. در غیر این صورت هیچ فایده ای برای شما نخواهد داشت. همینطور در صورت عدم ارتباط با مطلب ممکن است لینک های خارجی موجب دریافت امتیاز منفی سئو نیز بشوند.

اهمیت لینک داخلی

برای گوگل و سایر موتور های جستجو ، لینگ های داخلی اهمیت بسیار زیادی دارند. زیرا لینک های داخلی کاربر را در سایت شما نگه می دارد و اطلاعات بیشتری به کاربر منتقل می شود.

بازدید از سایت توسط کاربر ، یک رابطه چند سر سود است! زیرا هم برای شما و هم برای کاربر و هم برای گوگل سودمند و ارزشمند است. اما مهم است محتوای شما ارزشمند باشد تا مخاطب بیشتری آنرا بازدید کند. اولویت اول سود مخاطب است. درصورتی که مخاطب از مطالب شما سود ببرد ، گوگل به سایت شما ارزش بیشتری می دهد.

محتوایی که هیچ لینکی از سایر مقالات و صفحات شما دریافت نکند محتوای یتیم گفته می شود. بسیار به این نوع محتوا اهمیت بدهید زیرا این نوع محتوا ها هم در ایندکس شدن با تاخیر عمل می کنند و هم به سایت شما لطمه وارد می کنند.

یکی دیگر از اهمیت های لینک های داخلی برای گوگل ، پیدا کردن صفحات جدید از سایت شما و تسریع ایندکس شدن صفحات است. با ارجاع کراولر ها از طریق لینک های داخلی می توانید سرعت ایندکس سایت خودرا چند برابر افزایش دهید.

ارزش لینک ها

بسیار مهم است که صفحاتی که به آنها لینک می دهید شامل ارزش بالایی باشند. برای مثال صفحات فرود سایت شما برای گوگل فوق العاده مهم هستند و ارزش بیشتری نسبت به سایر صفحات شما دارند. و یا برای مثال صفحاتی که بیشتری ورودی از موتور های جستجو رو داشته اند ، ارزش بیشتری نسبت به سایرین دارند. توجه داشته باشید که به صفحات با ارزش لینک بدهید.

نحوه لینک سازی صحیح

لینک سازی شما باید به طوری صحیح و اصولی پیش برود. مرتبط بودن لینک ها تنها یک تاثیر لینک سازی داخلی بر سئو می باشد. همانطور که می دانید فاکتور های دیگری نیز وجود دارد که موجب تسریع رشد شما می شود.

برای مثال قراردادن لینک به صورت متنی بسیار موثر تر و با ارزش تر است نسبت به لینک کردن تصاویر. همینطور لینک کردن دکمه ها نیز اهمیت بیشتری نسبت به متون دارند.

به طور معمول در هر مطلب 2 الی 5 لینک داخلی و 1 الی 3 لینک خارجی قرار بدهید. درصورتی که تعداد لینک های خارجی بالا باشد ممکن است گوگل متن شمارا تایید نکند و نمره منفی دریافت کنید.

توجه به ساختار

داشتن توجه به ساختار و سلسه مراتب لینک ها بسیار مهم است. سعی کنید مطلب را به صورت تارعنکبوتی به یکدیگر متصل کنید و کاربری که وارد مطلبی می شود ، حتما به مطلب مرتبط لینک شده نیز نیاز داشته باشد.

این کار موجب ایجاد چرخه بازدید می شود که زمان باقی ماندن کاربر در سایت شمارا افزایش می دهد. همینطور موتور های جستجو نیز به راحتی و سرعت فوق العاده بیشتر سایت شمارا ایندکس می کنند.

تمرکز بر روی محتوا

محتوا هایی که از سایر محتوا های سایت شما معتبر تر و با ارزش تر هستند را پیدا کنید و به آنها لینک های بیشتری نسبت به سایریت بزنید. با این روش روی آن محتوا تمرکز کنید.

این محتوا می تواند هاوی متونی باشد که می تواند کاربر شمارا به مشتری تبدیل کند. و یا همینطور محتوایی که بیشتر از سایرین به درد کاربران شما می خورد.

چطور بود؟

به این پست امتیاز بده!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز : 24

اولین نفری باش که به این پست امتیاز می ده!

دوره طراحی سایت رایگان

مطالب وبلاگ :

بعدی
7 اشتباه بزرگ که سایت شمارا منفجر می کند!
قبلی
6 اشتباه رایج و مرگبار در سئو
7 اشتباه بزرگ که سایت شمارا منفجر می کند!
6 اشتباه رایج و مرگبار در سئو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست