آموزش نصب گوگل آنالیتیکس بر روی وب سایت

زمان مطالعه : 4 دقیقه
نصب گوگل آنالیتیکس در وردپرس

گوگل آنالیتیکس چیست؟

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یک سرویس آنالیز وب سایت رایگان است که به شما این امکان را می دهد تا به دقیق ترین اطلاعات وب سایت خود دسترسی داشته باشید. این سرویس مطعلق به گوگل است و شما می توانید با متصل کردن حساب آنالیتیکس به وب سایت خود آمار جستجو ها و مرورگر گوگل را نیز مشاهده کنید. البته آمار دقیق تر و اصلی تر در کنسول گوگل نمایش داده می شود.

آمار کاربران فعال ، کاربران روزانه ، کاربران جدید ، ترافیک وب سایت و … همه در حساب گوگل آنالیتیکس قابل مشاهده است و شما می توانید با ایجاد حساب در گوگل آنالیتیکس و متصل کردن آن به سادگی این آمار را مشاهده کنید.

نصب گوگل آنالیتیکس

پروسه نصب گوگل آنالیتیکس بسیار ساده است. شما اول از همه در گوگل آنالیتیکس ثبت نام کنید و اطلاعات خود و وب سایت خودرا وارد نمایید. سپس داشبورد مربوط به وب سایت خودرا ایجاد کنید. این پروسه بسیار ساده است مثل ساختن حساب اینستاگرام.

سپس گوگل آنالیتیکس به شما یک کد جهت متصل کردن می دهد. این کد را قبل از تگ header قرار دهید و تمام. وب سایت شما به گوگل آنالیتیکس متصل شد. چنانچه از وردپرس استفاده می کنید در ادامه نحوه متصل کردن سایت وردپرسی را نیز آموزش خواهیم داد.

افزونه MonsterInsights

برای افرادی که با وردپرس کار می کنند افزونه MonsterInsights بسیار کاربردی و فوق العاده است. این افزونه آمار را در پیشخوان وردپرس شما به صورت زنده نمایش می دهد و دیگر نیازی به روشن کردن vpn برای مشاهده آمار از سایت آنالیتیکس ندارید.

استفاده از این افزونه نیز بسیار ساده است. کافیست افزونه را دانلود و نصب کنید. سپس به داشبورد افزونه در منو پیشخوان خود بروید و در افزونه ثبت نام کنید. نکته اینجاست که باید با حسابی در افزونه ثبت نام کنید که گوگل آنالیتیکس شما به آن متصل است. سپس حساب شما بلافاصله باز می شود و می توانید آمار را مشاهده کنید.

افزونه گوگل کیت

افزونه گوگل کیت افزونه ای جهت دریافت آمار از تمامی سرویس های گوگل است. این افزونه بسیار کاربردی است. شما با متصل کردن این افزونه به حساب گوگل آنالیتیکس خود و همینطور سایر حساب های گوگل می توانید دقیق ترین آمار را دریافت کنید.

این افزونه متعلق به گوگل است و می تواند آمار بهتری را ارائه کند. البته طرفداران MonsterInsights بیشتر از گوگل کیت هستند. هردو این افزونه ها بسیار کاربردی هستند و می توانید از آنها به راحتی استفاده کنید.

جمع بندی

شاید افزونه های زیادی برای جمع آوری و اتصال آنالیتیکس باشد ، اما پیشنهاد می شود از افزونه های شناخته شده استفاده کنید زیرا افزونه های نامربوط ممکن است از اطلاعات وب سایت شما سو استفاده کرده و اطلاعات وب سایت شمارا در خطر قرار دهند.

چطور بود؟

به این پست امتیاز بده!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز : 42

اولین نفری باش که به این پست امتیاز می ده!

دوره طراحی سایت رایگان

مطالب وبلاگ :

بعدی
بوت استرپ (Bootstrap) چیست؟ معرفی کامل + آموزش رایگان
قبلی
فونت آسام ( Font Awesome ) چیست؟ معرفی کامل + آموزش استفاده
بوت استرپ (Bootstrap) چیست؟ معرفی کامل + آموزش رایگان
فونت آسام ( Font Awesome ) چیست؟ معرفی کامل + آموزش استفاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست