6 تکنیک جلوگیری از بروز اشتباه در طراحی سایت

زمان مطالعه : 2 دقیقه
جلوگیری از بروز خطا در طراحی سایت

برنامه نویسان و طراحان وب سایت باید برای جلوگیری از بروز اشتباه در طراحی سایت از شگرد ها و ترفند هایی استفاده کنند تا به راحتی جلوی بروز هرگونه خطا گرفته شود و سایت در زمان تحویل بدون باگ ارائه شود. این کار ترفند هایی دارد که درباره این ترفند ها در ادامه صحبت خواهیم کرد.

نوشتن مراحل روی کاغذ

اولین و مهمترین ترفند برای جلوگیری از بروز اشتباه در طراحی سایت نوشتن مراحل بر روی کاغذ است. قبل از هر کاری ، مراحل طراحی سایت را بر روی کاغذ بنویسید.

این مراحل شامل ، صفحات ، طراحی منو ، فرم ها و … می باشد. همه و همه به صورت دقیق باید پیاده سازی شود. چنانچه به صورت کد نویسی طراحی می کنید ، باید تمامی دیتابیس هایی که قرار است ایجاد شود با جزییات بروی کاغذ بیاید.

سپس که تمامی اعضا و بخش های سایت را به صورت کامل بروی کاغذ اوردید. بعد از بررسی نهایی ، قدم به قدم جلو بروید و مراحل را تیک بزنید. اینگونه بخش عظیمی از خطا ها اصلاح می شوند. همینطور می توانید در میان راه مراحل باقی مانده را بر حسب سلیقه تغییر بدهید.

ورود کاربر

بعد از نوشتن مراحل و اتمام پروژه. برای ایراد گیری ، لازم است که کاربری وارد سایت شما شود که تخصصی در زمینه طراحی سایت نداشته باشد.

این کاربر از دید یک بازدیدکننده وارد شده و تمامی صفحات سایت شمارا می گردد. چنانچه باگی به چشمش بخورد ، شما می توانید به راحتی این باگ را بررسی و رفع کنید.

مشاوره همکار

پس از اتمام پروژه و بازدید کاربر می توانید از همکاران خود در حوزه طراحی سایت بخواهید که وارد سایت شما شوند و آنرا زیر و رو کنند و نظر بدهند.

آنها نیز با استفاده از تخصص خود ، سایت شمارا مورد بررسی و قضاوت قرار می دهند. چنانچه از نظر همکاران شما که تخصصی است نیز سایت مشکلی نداشته باشد ، می توان گفت سایت شما بدون نقص طراحی شده است.

بررسی توسط ابزار های مختلف

برای بررسی نهایی همیشه بهترین کار این است که از ابزار های مختلف برای بررسی وب سایت خود استفاده کنید. این ابزار ها مانند کراولر وارد سایت شده و تمامی سایت را در چند دقیقه بررسی می کنند و ایراد هارا به شما نمایش می دهند.

یکی از کاربردی ترین این ابزار ها که سایت شمارا از لحاظ سئو بررسی می کند. وب سایت Moz می باشد. این وب سایت بسیار کاربردی و حرفه ای وب سایت شمارا بررسی و به شما نتیجه می دهد. همینطور می توانید با سرچ در گوگل ابزار های دیگری را نیز پیدا کنید و از آنه استفاده کنید.

بررسی در دستگاه های مختلف

یکی از فاکتور های وب سایت ایده عال ریسپانسیو بودن است. به این معنا که سایت شما باید در هر دستگاهی ، قابل بازدید و بررسی باشد و با هر دستگاهی که کاربر وارد می شود ، بتواند به درستی از وب سایت استفاده کند.

وب سایت شما باید به صورت صدرصد ریسپانسیو طراحی شده باشد. برای بررسی ریسپانسیو بودن ، بهترین کار این است که وب سایت را در دستگاه های مختلف باز کنید. برای مثال ، موبایل ، تبلیت ، لپ تاپ و … اما چنانچه این دستگاه ها را در دسترسی ندارید می توانید با کم و زیاد کردن طول پنجره مرورگر نیز بررسی کنید.

فعالسازی آزمایشی

پس از اتمام تمامی بررسی ها ، لازم است که سایت خودرا به صورت آزمایشی فعال کنید. چنانچه سایت را به روی حالت تعمیر گذاشته اید ، آنرا باز کنید تا کاربر ها وارد سایت شوند و سایت را بررسی کنند.

فعالسازی آزمایشی به مدت زمان 3 روز ایده عال است. تا شما بتوانید به تمامی ایراد ها پی ببرید. همینطور خود شما و دوستانتان در این سه روز مداوم به سایت مراجعه کنید تا ایراد های وب سایت شما نمایان شود.

جمع بندی

با استفاده از این تکنیک ها می توانید از بروز اشتباه در طراحی سایت جلوگیری کنید. پیشنهاد می شود که همه این مراحل را بر روی تمامی پروژه های خود مرحله به مرحله تست کنید و جلو بروید تا از بروز خطا به طور کامل جلوگیری شود.

چطور بود؟

به این پست امتیاز بده!

میانگین امتیاز 4.8 / 5. تعداد امتیاز : 74

اولین نفری باش که به این پست امتیاز می ده!

دوره طراحی سایت رایگان

مطالب وبلاگ :

بعدی
طراح سایت کیست و چه تخصصی دارد؟
قبلی
تفاوت فروشگاه اینترنتی و فروشگاه فیزیکی چیست؟ کدام بهتر است!؟
طراح سایت کیست و چه تخصصی دارد؟
تفاوت فروشگاه اینترنتی و فروشگاه فیزیکی چیست؟ کدام بهتر است!؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست