12 فاکتور وبلاگ حرفه ای

زمان مطالعه : 3 دقیقه
فاکتور های وبلاگ حرفه ای

همه شما عزیزان می دانید که داشتن بخش وبلاگ چقدر در سئو سایت موثر است و کمک می کند و نداشتن آن نیز همانقدر مضر است برای وب سایت های ما. اما داشتن وبلاگ و نوشتن مقالات درصورتی که به صورت ایده عال نباشد و فاکتور های حرفه ای در آن رعایت نشود ، نمی تواند موجب رشد ما شود.

در این مقاله به شما فاکتور های وبلاگ حرفه ای و همینطور نحوه نوشتن مطلب ایده عال برای وب سایت با سئو قوی را می آموزیم تا در آینده رشد چشم گیر و سریعی داشته باشید.

1. صفحه اصلی وبلاگ

فرقی نمی کند وبلاگ شما فقط یک وبلاگ باشد یا وبلاگ مرتبط با سایت شخصی شما باشد. وبلاگ شما باید یک صفحه اصلی داشته باشد و به جذاب ترین حالت ممکن مطالب را به کاربر نمایش دهد و کاربر را تشویق کند برای خواندن مطالب.

صفحه اصلی وبلاگ شما لزوما نباید اسلایدر داشته باشد. اما داشتن اسلایدری از مطالب نیز بی تاثیر نیست. سعی کنید در صفحه اصلی مطالبی را نشان دهید که در نظر سنجی ها بیشتری امتیاز را دریافت کرده است.

2. نوار سایدبار

داشتن سایدبار در صفحه مطلب بسیار مهم است. تمام صفحه را ترجیحا برای مطلب قرار ندهید و 1 چهارم صفحه را برای ساید بار در نظر بگیرید.

سایدبار ها بسیار کمک کننده هستند. زیرا شما از سایدبار ها می توانید برای تبلیغات و همینطور ارائه اطلاعات مفید به کاربران استفاده کنید. عموما سایدبار ها برای تبلیغات استفاده می شوند. این تبلیغات فرقی نمی کند برای سایت خود شما باشد و یا برای سایر سایت ها.

3. پیشنهاد مطالب در سایدبار

یکی از بهترین روش ها برای استفاده از سایدبار ، پیشنهاد مطالب مرتبط است. این کار موجب می شود کاربر زمان بیشتری را در سایت شما بگذراند و گردش کاربر در صفحات سایت شما بسیار موثر است بر روی سئو سایت.

از دست ندهید! گواهینامه SSL چیست؟ + آموزش نصب

ترتیب مطالبی که نمایش می دهید کاملا سلیقه ای است. اما بهترین ترتیب ها برای ایجاد گردش ، مطلب مرتبط ، پرامتیاز ترین مطالب و در آخر جدیدترین مطالب می باشد. استفاده از این رتبه بندی ها کاملا سلیقه ای است اما ، مسلما مطالب مرتبط می تواند گردش بهتری ایجاد کند.

4. منو حرفه ای و متفاوت

منو وبلاگ سایت شما باید از سایت اصلی متفاوت باشد. زیرا کاربران سایت اصلی شما متفاوت از کاربران وبلاگ شما هستند. درصد بیشتری از کاربران جدید توسط مطالب وبلاگ به سایت شما جذب می شوند. بنابراین منو باید تفاوت داشته باشد.

منو سایت اصلی شما مسلما باید کامل تر از منو وبلاگ شما باشد. عناوین اصلی سایت ، خدمات ، محصولات و یا دوره های آموزش درصورت وجود فقط باید به صورت عنوان در منو وبلاگ قرار بگیرند و لزومی ندارد لیست کامل آنهارا در زیر منو ها قرار دهید.

5. حالت تاریک / روشن

منظور از حالت شب و روز یا تاریک و روشن ، تم صفحه نمایش است. درصورتی که از وردپرس استفاده می کند با دانلود یک پلاگین به سادگی می توانید حالت شب و روز را ایجاد کنید.

برخی از کاربران شب ها شروع به خواندن مطلب شما می کنند و ممکن است تم سفید صفحه نمایش چشم آنها را آزار بدهد. درنتیجه ویژگی حالت شب بسیار کاربردی است.

6. سطر های کوتاه

متون وبلاگ شما باید بعد از عناوین دارای سطر هستند. توجه داشته باشید این سطر ها باید نهایتن 6 خط باشند و نر بیشتر. زیرا چشم مخاطب با دیدن سطر های طولانی از خواندن مطلب صرف نظر می کند.

همینطور تعداد سطر ها زیر عناونی نهایتن باید 4 سطر باشد و زیاد از حد مطلب را کش ندهید. اما درصورت لزوم ( اگر باید اطلاعات را می دادید و راه دیگری برای افزایش تعداد سطر نبود ) حتما تعداد سطر هارا افزایش دهید و تعداد خطوط را به هیچ عنوان زیاد از حد نکنید. همینطور هر سطر نباید کوتاه تر از 1 خط نیز باشد.

7. استفاده از تصاویر

استفاده از تصاویر در مطالب وبلاگ یکی از مهمترین فاکتور های وبلاگ حرفه ای است. زیرا انتقال اطلاعات از طریق تصاویر برای کاربران بسیار رسا تر و راحت تر صورت می گیرد. استفاده از تعداد تصاویر بالا ( برای هر عنوان یک عکس ) صرفا برای مطالب آموزشی که نیاز به درک تصویری دارد پیشنهاد می شود.

اما برای هر مطلب حداقل از یک تصویر استفاده کنید. همینطور این تصویر باید کیفیت مناسبی داشته باشد و بی کیفیتی موجب افت بازدید می شود. برای جذب بیشتر می توانید از تصاویر کارتونی استفاده کنید. همینطور وب سایت هایی که تصاویر رایگان را با کیفیت بالا ارائه می کنند.

از دست ندهید! وب سایت های دانلود عکس رایگان با کیفیت بالا

8. نظر سنجی مطلب

گذاشتن باکس امتیاز دهی ستاره ای برای وبلاگ بسیار موثر است. این نوع نظر سنجی دو امتیاز اصلی دارد. اولین امتیاز نظر سنجی ستاره دار ، سئو و نتایج گوگل است. نظر سنجی ستاره دار در نتایج جستجو گوگل زیر متا سایت شما نمایش داده می شود. همینطور در سئو سایت نیز بی تاثیر نیست.

امتیاز دوم این نوع نظر سنجی ، این است که شما می توانید با استفاده از نظرات ، مطالب را دسته بندی کنید و مطالبی که بیشترین نظر سنجی را داشته اند ، به عنوان محبوبترین مطالب نمایش بدهید. البته سعی کنید بیشتری امتیاز روز را در نظر بگیرید ( مطلبی که امروز بیشترین ستاره را گرفته ) نه مطلبی که به طور کلی بیشترین امتیاز را گرفته است.

همینطور این نوع نظر سنجی فعالیت و همکاری کاربر را در سایت شما افزایش می دهد و موجب افزایش ترافیک و رتبه سئو و الکسا سایت شما نیز می شود. به طور کلی همیشه همکاری کاربر با شما امتیاز است.

9. نظرات

بخش نظرات ( کامنت ها ) نوعی تولید محتوا برای مطلب شما می کند. موجب می شود مطلب صفحه شما بیشتر بشود. بنابراین در سئو سایت شما موثر است.

همینطور موجب افزایش همکاری کاربران می شود که همانطور که بالاتر اشاره کردیم همه نوع همکاری برای شما مثبت است. سعی کنید تا جای ممکن به نظرات پاسخ بدهید. تا رابطه شما با کاربر نزدیک تر شود. این کار موجب افزایش علاقه کاربر به سایت شما می شود.

10. انتشار به طور منظم

سعی کنید مطالب وبلاگ خودرا به صورت منظم منتشر کنید. برای مثال یک روز در میان یک مطلب منتشر کنید. نظم در انتشار بسیار برای گوگل و رتبه سئو و الکسا سایت شما مهم است.

شما می توانید در وردپرس مطلب را کوک کنید تا در تاریخ و ساعت مشخصی منتشر شود. این ویژگی بسیار کاربردی است. بنابراین می توانید جلوتر مطالب را بنویسید و در صف انتشار بگذارید.

11. طول متن مناسب

یکی از مهمترین فاکتور های وبلاگ حرفه ای طول متن مناسب هر مطلب است. گوگل به صورت خودکار مطالب زیر 500 کلمه را مطلب به حساب نمی آورد. اما تاثیری در ایندکس ندارد.

سعی کنید مطالب شما بین 500 تا 1000 کلمه باشد. طول متن زیاد نیز موجب سر رفتن حوصله کاربر می شود. بنابراین سعی کنید مختصر را بگویید تا طول مطالب شما زیاد نشود. البته بیشتر از 1000 کلمه اصلا موردی ندارد. بیشتر به خوانندگان شما بستگی دارد.

بیشتر از طول متن ، بر روی کیفیت متن تمرکز کنید. کیفیت محتوا بسیار مهم تر از طول محتوا است. سعی کنید تمامی نکات را به کاربران خود منتقل کنید.

12. سرعت فوق بالا

همیشه سرعت صفحات مطالب خودرا در بالاترین حالت ممکن نگه دارید. این کار با چند روش مقدور است. از جمله این روش ها در سایت های وردپرس استفاده از افزونه های سرعت است.

از دست ندهید! لودینگ وب سایت چیست و چه تاثیری دارد؟

همینطور شما می توانید با جدا کردن هاست وبلاگ و سایت اصلی با استفاد از DNS به راحتی سرعت وبلاگ سایت خودرا چند برابر کنید. کم حجم سازی کد ها و دیتا ها نیز از اصلی ترین روش افزایش سرعت می باشد.

از دست ندهید! اهمیت سرعت وب سایت در رتبه گوگل و الکسا

با کندی در بارگیری سایت ، کاربر به احتمال زیاد از سایت شما خارج می شود و این کار موجب می شود تا سایت شما ضربه بزرگی از نظر سئو و آمار دریافت کند و خروج کاربر برای گوگل بسیار مهم است.

جمع بندی

با استفاده از تکنیک هایی که در این مطلب به شما آموختیم وبلاگ خورا به بهترین شیوه ممکن بسازید و با انتشار مقالات حرفه ای و ایده عال رتبه الکسا سایت خودرا کاهش و سئو سایت خودرا بهبود دهید. فراموش نکنید که اولویت با راحتی کاربر است و بعد گوگل.

با توجه به راحتی کاربر همیشه رتبه الکسا سایت شما رو به بهبود خواهد رفت. زیرا اولویت های گوگل نیز به راحتی بیشتر کاربر مختوم می شود. همینطور بهترین اطلاعات را نیز به کاربران منتقل کنید.

چطور بود؟

به این پست امتیاز بده!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز : 40

اولین نفری باش که به این پست امتیاز می ده!

دوره طراحی سایت رایگان

مطالب وبلاگ :

بعدی
اصول طراحی صفحه محصول
قبلی
10 تکنیک افزایش فروش وب سایت فروشگاهی
اصول طراحی صفحه محصول
10 تکنیک افزایش فروش وب سایت فروشگاهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست