صفحه لندینگ وب سایت چیست و چه کاربردی دارد؟

زمان مطالعه : 2 دقیقه
لندینگ

صفحه لندینگ وب سایت چیست؟

هر وب سایت ایده عال به یک صفحه لندینگ ایده عال نیاز دارد. صفحه لندینگ مهمترین و اصلی ترین صفحه وب سایت شما است. درواقع صفحه ای که قصد دارید بیشترین مخاطب را دریافت کند.

عبارت لندینگ (landing) در لغت یک اصطلاح در خلبانی است. به معنای فرود. در وب سایت نیز اصطلاح لندینگ به معنای صفحه مرکزی سایت شما است که قصد دارید مخاطب ها درآن فرود بیایند.

لندینگ وب سایت چه کاربردی دارد؟

لندینگ وب سایت کاربرد های بسیاری دارد. شما باید با استفاده از سئو روی این صفحات کاری کنید که بیشترین مخاطب را جذب کنند.

این صفحات باید به نسبت سایر صفحات شما جذاب تر باشند. از منو اصلی گرفته تا بدنه و فوتر صفحه لندینگ وب سایت شما باید متفاوت باشد.

هدف از ساخت صفحه لندینگ متمرکز کردن مخاطب بر روی یک هدف تبلیغاتی و یا بنر های مشارکتی است. کراول ها نیز این صفحات را شناسایی کرده و بازدید را افزایش می دهند.

برای مثال لندینگ وب سایت پزشکی می تواند صفحه معرفی پزشک باشد. یا برای یک وب سایت شرکتی صفحه تماس با ما می تواند مهمترین صفحه باشد.

انواع صفحات لندینگ

صفحه لندینگ سه نوع مختلف دارد. هر کدام از این روش های ایجاد صفجه لندینگ برای یک نوع کسب و کار و یک هدف خاص است. پس برای راهنمایی بهتر لازم است با دقت این قسمت را مطالعه نمایید.

1. صفحه لندینگ opt-in

صفحه لندینگ opt-in با استفاده از لینک های خارجی و تبلیغات بازدید می گیرد. برای مقال شما چند تبلیغ در چند سایت منتشر می کنید و این تبلیغات همه به صفحه لندینگ شما وارد می شوند.

2. صفحه لندینگ  click through

در صفحه لندیگ click through هدف شما دقیقا خود صفحه لندینگ نیست و درواقع در صفحه لندینگ درخواست خرید از کاربر نمی کنید ؛ بلکه لینکی قرار می دهید و در تمام محتوا تلاش می کنید تا کاربر روی لینک شما کلیک کند و در صفحه بعدی شما محصول مرد نظر را برای خرید به کاربر نمایش ی دهید.

این نوع صفحه یکی از کاربردی ترین روش های ساخت صفحه لندینگ است. زیرا شما در صفحه اصلی درخواستی بنابر خرید از مشتری نمی کنید. همینطور این لندینگ معمولا برای سایت های فروشگاهی جهت تبدیل کاربر به مشتری استفاده می شود.d

3. صفحه لندینگ lead generation

صفحه لندینگ lead generation نیز بسیار محبوب است. در این نوع شما اطلاعاتی را مانند ایمیل یا شماره تلفن جهت عضویت در خبرنامه و یا … از کاربر دریافت می کنید و بعد از تایید ایمیل یا شماره تماس به کاربر دسترسی می دهید تا از مطالب و یا فایل های رایگان استفاده کند.

صفحه لندینگ در وردپرس

برای وب سایت های وردپرسی افزونه های بسیاری هستند که حتی به صورت رایگان برای شما امکانات ساخت صفحه لندینگ خوب را فراهم می کنند.

البته لزومی ندارد که حتما صفحه لندینگ وب سایت شما با افزونه خاصی طراحی شود. اگر صفحه لندینگ وب سایت شما به طراحی جذاب و ایده عال داشته باشد می تواند به عنوان یک صفحه لندینگ عمل کند.

حتما لازم نیست از افزونه های لندینگ ساز استفاده کنید. شما می توانید با استفاده از ویژوال کامپوسر و یا المنتور نیز یک صفحه لندینگ فوق العاده جذاب و کاربردی طراحی کنید.

نکته مهم در طراحی لندینگ توجه بالا به روانشناسی است. همینطور رنگ نیز یکی از مهمترین عوامل موثر در طراحی لندینگ موفق است. اگر درباره روانشناسی رنگ ها در طراحی سایت دوست دارید بیشتر بدانید کافیست اینجا کلیک کنید.

امتیاز های لندینگ برای هر وب سایت

طراحی یک لندینگ ایده عال می تواند در رشد وب سایت و افزایش رتبه سئو بسیار موثر باشد. طراحی یک صفحه لندینگ جذاب و ایده عال برای سایت های حرفه ای بسیار مهم است. زیرا با استفاده از روش هایی که بالاتر گفته شد سایت شما می تواند سیل مشتری را تجربه کند.

همینطور این صفحات برای گوگل نیز اهمیت دارند. در کنسول گوگل بخشی ویژه صفحات لندینگ قرار دارد که شما می توانید در آن بخش آمار صفحات لندینگ خودرا مشاهده کنید.

جمع بندی

و در پایان باید اشاره کرد که داشتن یک صفحه لندینگ حرفه ای می تواند بسیار به شما کمک کند. همیشه مطمعن شوید که همه عناصر وب صفحه لندینگ به درستی کار می کنند. آنهارا قبل از فعالسازی حتما امتحان کنید.

چطور بود؟

به این پست امتیاز بده!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز : 38

اولین نفری باش که به این پست امتیاز می ده!

دوره طراحی سایت رایگان

مطالب وبلاگ :

بعدی
17 ویژگی صفحه لندینگ وب سایت ایده عال
قبلی
طراحی سایت داینامیک یعنی چه؟؟
17 ویژگی صفحه لندینگ وب سایت ایده عال
طراحی سایت داینامیک یعنی چه؟؟

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست