لودینگ وب سایت چیست و چه تاثیری دارد؟

زمان مطالعه : 1 دقیقه
loading
آنچه خواهید خواند …
  • لودینگ چیست ؟
  • تاثیر لودینگ چیست؟
  • آیا لودینگ روی سرعت تاثیر داره؟
  • لودینگ وب سایت روی رتبه وب سایت تاثیر داره؟
    • آیا لودینگ برای گوگل اهمیت دارد؟
    • لودینگ برای رتبه الکسا اهمیت دارد؟
  • ویژگی های یک لودینگ مناسب
    • رنگ
    • نوع حرکت
    • سادگی یا پیچیدگی
    • حجم
    • پس زمینه
  • از کجا یک لودینگ حرفه ای پیدا کنیم؟
  • جمع بندی

لودینگ چیست؟

لودینگ معمولا از یک گیف تشکیل می شود. این گیفت زمانی نمایان می شود که وب سایت شما به طور کامل بارگیری نشده است. برخی تصور می کنند این کار برای پوشاندن سایت درزمانی است که به طور کامل بارگیری نشده. اما لودینگ دلایل زیادی دارد و این نمی تواند دلیل مناسبی باشد.

تاثیر لودینگ چیست؟

یک لودینگ حرفه ای تاثیرات زیادی می تواند بر روی سایت شما و درذهن مخاطب شما داشته باشد. که به عنوان یکی از مهمترین تاثیرات لودینگ می توان به سرگرم کردن کاربر اشاره کرد.

زمانی که سایت شما درحال بارگیری می باشد ، قابل استفاده نیست و کاربر باید منتظر شود تا سایت شما به طور کامل بارگیری شود. این پروژه ممکن است مدتی زمان ببرد و حوصله کاربر در این زمان سر برود.

راه حلی که برای این مشکل پیشنهاد شد ، گذاشتن لودینگ برای صفحات بود. کاربر با نگاه کردن به لودینگ از بستن سایت صرفه نظر می کند چراکه سایت شما کاربر را سرگرم می کند. کاربر شما منتظر می شود تا لودینگ به پایان برسد و بتواند از سایت شما استفاده کند.

درصورتی که اگر این امکان نباشد و سایت شما با کندی بارگیری شود ؛ کاربر خسنه می شود و صفحه شما را می بندد که این موجب تاثیرات به شدت زیادی بر روی سایت شما می شود.

آیا لودینگ روی سرعت سایت تاثیر دارد؟

اگر منظور از تاثیر افزایش سرعت بارگیری سایت باشد ، باید گفت خیر. لودینگ هرچقدر خوب ، نمی تواند سرعت سایت شمارا افزایش دهد. اما ممکن است بتواند زمان را افزایش بدهد. یعنی سرعت سایت شمارا کاهش بدهد.

زیراکه لودینگ زودتر از همه ی فایل ها باید لود شود ، بنابراین به تمامی فایل های شما خود فایل لودینگ نیز اضافه می شود. پس این نمی تواند موجب افزایش سرعت سایت شما شود.

آیا لودینگ مناسب در رتبه وب سایت تاثیر گذار است؟

به طور کلی رتبه های سایت شما براساس لودینگ داشتن یا نداشتن تایین نمی گردد. و نمی توان گفت لودینگ خوب به طور مستقیم بر روی رتبه ها تاثیر گذار است.

اما یک لودینگ خوب می تواند به طور غیر مستقیم در رتبه سایت شما تاثیر بگذارد. زیرا با یک لودینگ خوب سایت شما می تواند بازدید بیشتری بگیرد بنابراین بازدید بیشتر موجب رتبه بهتر است.

آیا لودینگ برای گوگل اهمیت دارد؟

خیر ؛ داشتن و یا نداشتن لودینگ درصفحات شما توسط کراول بررسی نمی گردد و هیچ گونه تاثیر مستقیم و یا امتیازی برای گوگل محسوب نمی شود.

اما می تواند برای یک سایت ایده عال ، لودینگ امتیاز محسوب شود و همین موجب می شود که مورد توجه گوگل قرار بگیرید.

آیا لودینگ برای الکسا اهمیت دارد؟

الکسا نیز مانند گوگل به لودینگ اهمیت نمی دهد اما تاثیر غیر مستقیمی که لودینگ سایت شما بر روی رتبه الکسا می گذارد ، بیشتر از تاثیری است که لودینگ بر روی گوگل می گذارد. اگر رتبه الکسا برای شما اهمیت دارد ، توصیه می شود که از لودینگ استفاده بکنید.

زیرا الکسا بهتر از گوگل رضایت کاربران را تجزیه تحلیل می کند و درک بهتری دارد. پس بهتر می تواند تاثیر لودینگ سایت را احساس کند و به شما امتیاز بدهد. توجه داشته باشید که رتبه الکسا هرچه پایین تر باشد بهتر است.

ویژگی های یک لودینگ مناسب

همانقدر که داشتن و نداشتن لودینگ اهمیت دارد ، اگر تصمیم بگیرید که از لودینگ استفاده بکنید ، نحوه استفاده از آن نیز اهمیت دارد. زیرا لودینگ شما باید برای کاربر جذاب باشد. جذاب بودن فیلتر های خاص و دقیق دارد.

رنگ

هر وب سایتی برای خود یک رنگ منتخب ایجاد می کند و سایت خودرا بر اساس یک رنگ ویژه جلو می برد. لودینگ شما باید با رنگ سایت همخوانی داشته باشد. این بسیار نکته کوچک و مهمی است.

نوع حرکت

اگر بتوانید یک لودینگ طراحی بکنید ، که طرز و شیوه حرکت کردن آن متفاوت از سایر لودینگ ها باشد ؛ شما برنده اید! چراکه لودینگ هرچه جذابتر و متفاوت تر باشد بهتر است.

از انواع حرکت ها می توان به حرکت دایره وار و خط صاف اشاره کرد. بیشتر سایت ها از لودینگ دایره ای استفاده می کنند. اما لودینگ های خطی جذاب تر هستند.

اگر بتوانید یک لودینگ تهیه کنید که خطی باشد و همینطور درصد لود شدن صفحه را درکنار آن قرار دهید بسیار جذاب خواهد بود. زیرا کاربر می داند و آگاهی دادن به کاربر می تواند کلید موفقیت شما باشد.

سادگی یا پیچیدگی

لودینگ وب سایت شما چقدر ساده و چقدر پیچیده است؟ این سوال بسیار مهم است. لودینگ سایت شما نباید بسیار مبتدی و پیش پا افتاده باشد. سادگی هم به معنای پیش پا افتادگی نیست.

میان لودینگ هایی که ساخته این ، لودینگی که بیشتر از همه شمارا سرگرم می کند را انتخاب کنید. جذابیت در لودینگ بیشتر از سایر نقات سایت اهمیت دارد.

حجم

فضایی که لودینگ سایت شما اشغال می کند بسیار مهم است! زیرا لودینگ وب سایت قبل از همه بارگیری می شود و باید در کسری از ثانیه بارگیری شود. وقفه افتادن در بارگیری لودینگ ضعف به حساب می آید.

سعی کنید از لودینگ هایی که خودتان می توانید با css طراحی کنید استفاده کنید. زیرا این لودینگ چندین برابر حجم کمتری نسبت به گیف ها دارند و بهترن و سریعتر بارگیری می شوند.

پس زمینه

توصیه دوستانه من به شما استفاده از پس زمینه سفید و یا White Smoke است. زیرا این دورنگ بسیار جذاب هستند و ایده عال نیست که در زمینه لودینگ شما رنگ تیره قرار بگیرد.

اما این مورد نیز می تواند وابسته به طرح رنگی سایت شما باشد. اگر از تم تیره استفاده می کنید. می توانید از مشکی مات برای پس زمینه لودینگ سایت استفاده نمایید.

از کجا یک لودینگ حرفه ای پیدا کنیم؟

شما می توانید با یک جستجوی ساده در گوگل لودینگ های جذاب و فوق العاده حرفه ای به صورت کاملا رایگان تهیه کنید. همینطور می توانید از قطعه کد هایی که به عنوان نمونه لودینگ هستند استفاده کنید.

هنگام دانلود لودینگ به این نکته توجه داشته باشید ، که لودینگ شما پس زمینه نداشته باشد و یا اگر دارد ، با پس زمینه مورد نظر شما همخوانی داشته باشد. و نکته دوم اینکه لودینگ گیف باشد. تصاویر ثابت جذابیت ندارند.

جمع بندی:

استفاده از لودینگ کاملا یک مبحث سلیقه ای است. البته با محاسبه سرعت وب سایت نیز می توان به این نتیجه رسید که آیا استفاده از لودینگ کار درستی است ، یا نه. اما به نکاتی که در این مقاله گفته شد برای ساختن یک لودینگ خوب توجه کنید.

مقالات مرتبط :

چطور بود؟

به این پست امتیاز بده!

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد امتیاز : 4

اولین نفری باش که به این پست امتیاز می ده!

برچسب ها :
دوره طراحی سایت رایگان

مطالب وبلاگ :

بعدی
6 سایت برتر فریلنسری ایران 2022
قبلی
اهمیت سرعت وب سایت در رتبه گوگل و الکسا
6 سایت برتر فریلنسری ایران 2022
اهمیت سرعت وب سایت در رتبه گوگل و الکسا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست