10 تکنیک مهم سئو وب سایت

زمان مطالعه : 3 دقیقه
سئو

1. سرعت صفحات

یکی از مهمترین فاکتور های سئو سرعت وب سایت می باشد. سرعت صفحات شما می تواند بسیار مهم باشد اما نه به طور مستقیم. موتور های جستجو سرعت سایت شمارا به صورت مستقیم بررسی نمی کنند. بلکه به صورت غیر مستقیم بررسی می کنند. سرعت ایده عال یک وب سایت باید بین 1 الی 8 ثانیه باشد.

زمانی که کاربر وارد وب سایت شما می شود اگر سرعت صفحات شما پایین باشد صفحه سایت شمارا می بندد و گوگل به این صورت برای سایت شما نمره منفی لحاظ می کند. این نمره منفی می تواند بسیار تاثیر گذار باشد. این تاثیر غیر مستقیم سرعت وب سایت شماست.

پیشنهادی: اهمیت سرعت وب سایت در رتبه گوگل و الکسا

2. معماری وب سایت

چشم انسان به صورت ناخودآگاه به نظم علاقه مند است. این موضوع باعث شده که در طراحی سایت ، نظم یک موضوع بسیار مهم باشد. معماری سایت باید با نظم پیش برود.

اهمیت معماری وب سایت مربوط به نظم می باشد. اگر شما نظم را در طراحی سایت خود رعایت کنید یعنی معماری سایت شما به صورت ایده عال می باشد.

3. تعداد صفحات

همیشه سعی کنید تعداد صفحات سایت خودرا افزایش دهید. زیرا گوگل سایت هارا به دو دسته سایت های با تعداد صفحات کم و سایت هایی با تعداد صفحات زیاد تقسیم می کند.

اگر در دسته دوم قرار بگیرید صفحات شما همیشه جایگاه بهترین دارند و همیشه اولویت در ایندکس شدن دارند. نمی توان برای این موضوع عدد خاصی را درنظر گرفت.

4. اسم (ALT) تصاویر

نام جایگزین تصاویر (Alt) یک ویژگی بسیار مهم در سئو وب سایت می باشد. همیشه برای تمامی تصاویر خود نام جایگزین قرار دهید. زیرا می توان از این کار به عنوان یکی از مهمترین عوامل سئو نام برد.

موتور های جستجو برای تصاویری که از ویژگی نام جایگزین برخوردار هستند ارزش بیشتری قائل می شود. این ویژگی به کاربر کمک می کند تا درصورت بروزخطا در بارگیری تصاویر ، بتواند موضوع تصویر را بداند.

همیشه نام های جایگزین را بر اساس موضوع مطلب انتخاب کنید. همینطور خود تصویر نیز اهمیت بسیار زیادی دارد که به موضوع مطلب شما مرتبط باشد.

5. تعداد کلمات مطالب وبلاگ

عامل اصلی سئو وب سایت ، مطالب وبلاگ هستند. تعداد مطالب وبلاگ بسیار اهمیت دارد. همینطور تعداد کلمات هر مطلب نیز بسیار مهم است. مطالب ایده عال بین 700 تا 800 کلمه دارند.

اگر بتوانید به صورت روزانه یا یک روز درمیان ( بر اساس کلمه مورد نظر ) مطلبی بیش از 800  کلمه منتشر کنید بسیار کمک کننده است و می تواند شمارا در زمان کمی به رتبه های برتر گوگل برساند.

6. سایت مپ

نقشه سایت ( sitemap ) به گوگل کمک می کند تا صفحات شمارا بررسی کند. اگر از سایت وردپرسی استفاده می کنید و پلاگین یوست سئو نیز دارید ، این پلاگین به صورت خودکار نقشه سایت را برای شما می سازد.

اما اگر از این پلاگین استفاده نمی کنید باید یک پلاگین ویژه سایت مپ دانلود کنید. چنانچه از وردپرس استفاده نمی کنید باید یک نقشه مخصوص صفحات خود بسازید و آنرا به گوگل کنسول معرفی کنید.

7. گواهینامه ssl

برخی افراد هستند که تصور می کنند گواهینامه ssl تاثیری در سئو وب سایت ندارد. درصورتی که این طرز فکر اشتباه است. گوگل اهمیت بسیار زیادی به امنیت اطلاعات کاربران خود می دهد.

گواهینامه SSL تضمین می کند که کاربران در وب سایت شما امنیت دارند. گوگل به سایت هایی که از گواهینامه SSL استفاده می کنند اعتماد دارد و ارزش بیشتری برای گوگل دارند.

پیشنهادی: گواهینامه SSL چیست؟

8. استفاده از خدمات گوگل

گوگل یک سری خدمات اراعه می کند که اگر شما از این سرویس ها استفاده کنید ارزش بیشتری برای گوگل خواهید داشت. 4 سرویس هستند که گوگل به شما اراعه می کند.

لیست سرویس های گوگل:

  • گوگل کنسول
  • گوگل آنالیتیکس
  • گوگل ادورد
  • گوگل ادسنس

گوگل کنسول

شما می توانید از طریق گوگل کنسول وب سایت خودرا به موتور های جستجو معرفی کنید. همینطور می توانید آمار کلیک های گوگل را نیز بررسی کنید.

گوگل آنالیتیکس

این سرویس گوگل می تواند آمار دقیق وب سایت شمارا اراعه کند. میانگین زمان نشست کاربران و تعداد کاربران روزانه یکی از آمار حرفه ای این سرویس محسوب می شود.

گوگل ادورد

این سرویس به اندازه دوتا سرویس دیگر که گفته شد اهمیت ندارد و اولویت با آنهاست. با استفاده از گوگل ادورد شما می توانید سایت خودرا به مدت کوتاهی بالا بیارید و بابت هر کلیک هزینه ای بپردازید.

گوگل ادسنس

این سرویس نیز در اولویت چهارم می باشد و استفاده از آن دلخواه است. شما با این سرویس تبلیغات گوگل را در وب سایت خود قرار می دهید و گوگل بابت هرکلیک به شما هزینه ای می پردازد.

10. لینک های خارجی و داخلی

لینک های هارجی

لینک هایی هستند که شما در مقالات خود به وب سایت های دیگر می زنید. این لینک ها باید به موضوع شما مرتبط باشد. لینک های خارجی نیز اهمیت بسیار زیادی برای گوگل دارند.

لینک های داخلی

لینک های داخلی به لینک هایی که شما به مقالات خود می زنید. این لینک ها برای کراول گوگل ارزش بسیار زیادی دارد و به پیشرفت شما کمک بزرگی می کند. همینطور کاربر در وب سایت شما می چرخد و این هم یک امتیاز بزرگ است.

جمع بندی:

گوگل سعی دارد برای ادامه بقای خود در دنیای تکنولوژی بهترین نتایج را برای هر جستجو به کاربر اراعه کند. این موجب می شود تا کاربر از گوگل مداوم استفاده کند.

اگر بتوانید با راه کار های ساده ای به گوگل بفهمانید که مطالب مفیدی منتشر می کنید و به نفع کاربر هستید ، گوگل از شما استقبال می کند و سایت شمارا بیشتر و بهتر نمایش می دهد.

شما می توانید فقط با 1.900.000 تومان صاحب یک وب سایت حرفه شوید! برای مشاهده پلن ها روی لینک زیر کلیک کنید:

چطور بود؟

به این پست امتیاز بده!

میانگین امتیاز 4.5 / 5. تعداد امتیاز : 2

اولین نفری باش که به این پست امتیاز می ده!

برچسب ها :
دوره طراحی سایت رایگان

مطالب وبلاگ :

بعدی
وردپرس چیست و چه کاربردی دارد؟
قبلی
10 راز افزایش امنیت وب سایت وردپرسی
وردپرس چیست و چه کاربردی دارد؟
10 راز افزایش امنیت وب سایت وردپرسی

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست