20 راز موفقیت وب سایت های فروشگاهی

زمان مطالعه : 3 دقیقه
وب سایت فروشگاهی
آنچه خواهید خواند …
  • اسلایدر محصولات در صفحه اصلی
  • شبکه های اجتماعی
  • امکان نظردهی برای محصولات
  • سرچ باکس حرفه ای
  • لوگو تخصصی
  • ارسال رایگان
  • امکان اعمال فیلتر در نتایج جستجو
  • سرعت بالا
  • وبلاگ حرفه ای
  • طراحی جذاب صفحه محصول
  • اراعه کد تخفیف در هدر وب سایت
  • گالری محصولات
  • سئو قوی
  • محصولات شگفت انگیز
  • سطح بندی کاربران
  • پرداخت درب منزل و آنلاین
  • همکاری در فروش
  • نماد اعتماد
  • رنگبدی جذاب
  • دسته بندی صحیح

مقدمه

حرفه ای ها در زمینه وب سایت فروشگاهی مانند Amazon.com که به شهرت جهانی رسیده اند با پیروی از یک سری الگوریتم فروش بوده که بدون رعایت آنها هرگز موفق نمی شدند!

می توان گفت اکثریت مردم برای خرید های خود اول از همه در گوگل جستجو می کنند و اعتماد بیشتری به فروشگاه های آنلاین دارند.

چرا بعضی از فروشگاه های آنلاین مورد توجه مردم قرار می گیرند و به درآمد نجومی می رسند ؟ جواب این سوال تنها رعایت کردن یک سری نکات ساده در فروش است که در این مقاله می خوانیم.

راز های موفقیت فروشگاه آنلاین

1. اسلایدر صفحه اصلی

یکی از تاثیر گذار ترین نکات در فروش می تواند ایجاد اسلایدر در صفحه اصلی باشد. زیرا مخاطب تنها با مشاهده کردن صفحه اصلی سایت شما می تواند تشویق به خرید شود.

محتوای این اسلایدر می تواند محصولاتی با تخفیف ویژه باشند و یا محصولاتی که شما می خواهید بیشتر از همه دیده شوند. همینطور اخرین اخبار فروشگاه شما و محصولات نیز می توانند در این اسلایدر قرارگیرند.

2. شبکه های اجتماعی

رسانه ها می توانند بهترین کارمند فروشگاه شما باشند و همینطور بهترین تبلیغات برای فروشگاه شما. شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام ، فیسبوک و توییتر می توانند بسیار در جذب مشتری به شما کمک کنند.

اما یک نکته بسیار مهم این است که این رسانه ها درکنار وب سایت می توانند به شما کمک کنند. فروش از طریق شبکه های اجتماعی به تنهایی نمی تواند نیاز های شمارا برآورده کند.

3. امکان نظردهی برای محصولات

یکی از مهمترین فاکتور ها در فروش می تواند امکان نظر دهی برای محصولات باشد. زیراکه نظرات مردم قانع کننده ترین دلیل برای اکثریت مشتریان شماست.

همینطور نظرات قابلیت مقایسه کردن کالا هارا به شما مشتری می دهند و باعث گردش مشتری در سایت شما و درنهایت خرید می شود.

بهتر است امکان نظرسنجی را تنها برای افرادی که کالا را خریداری کرده اند باز بگذارید. زیرا مشتری متوجه می شود که نظر درج شده کاملا صحت دارد.

4. سرچ باکس حرفه ای

مشتریان شما اقلب از سرچ باکس استفاده می کنند و کمتر کسی از طریق منو وب سایت محصول مورد نیاز خودرا پیدا می کند.

این امکان بسیار مهم است و می تواند بقای سایت شمارا مشخص کند. جذاب بودن این سرچ باکس نیز یکی از مهمترین ویژگی هاست.

استفاده از سرچ باکس را دست کم نگیرید زیرا این امکان می تواند یکی از عوامل اصلی فروش شما باشد.

5. لوگو تخصصی

طراحی لوگو حتما یکی از مهمترین عوامل است زیرا مشتری شما بسیار زودتر از اسم فروشگاه شما ، طرح لوگوی شمارا به خاطر می سپارد.

یک لوگوی حرفه ای این قابلیت را دارد که تا ابد درذهن مشتری باقی بماند! و این اصلا چیز عجیبی نیست چراکه ناخودآگاه ما اینگونه عمل می کند.

اما اگر لوگو شما مناسب نباشد می توان منجر به تخریب کسب و کار شما شود. پس بسیار اهمیت دارد که لوگوی شما توسط متخصص طراحی شود.

6. ارسال رایگان

یکی از ترفند های فروشگاه های آنلاین ارسال رایگان برای خرید مثلا بالای 200 هزار تومان است. این ترفند فوق العاده زیرکانه موجب می شود تا مشتری برای عدم پرداخت هزینه ارسال ، مبلغ خرید های خودرا به بالای 200 هزار تومان برساند، درنتیجه این مورد ارتباط مستقیم با درآمد شما دارد.

شما می توانید هزینه ارسال را از سود کالا ها پرداخت نمایید. اما این کار به نوعی جذب مشتری نیز می باشد. چراکه مشتری با این کار احساس می کند که شما به او سود رسانده اید و موقع خرید اولویت با شماست!

7. اعمال فیلتر در نتایج جستجو

شما باید یک صفحه اختصاصی برای نتایج جستجو کالا ها طراحی کنید به شکلی که اگر کاربر با جستجو به کالای مورد نظر دست نیافت بتواند با استفاده از فیلتر ها کالای مورد نظر خودرا پیدا کند.

این کار موجب می شود تا مشتری بین جستجو هایش کالا های دیگری را نیز مشاهده کند و این احتمال وجود دارد که میان این کالا ها یکی را پسندیده به سبدخرید خود اضافه کند.

موتور های جستجو سایت باید به طوری طراحی شده باشند که محصولات مرتبط با متن جستجو را نمایان کنند. این نیز یک نکته کلیدی است.

8. سرعت بالا

یک وب سایت فروشگاهی باید از سرعت بالایی برخوردار باشد. اگر سرعت سایت شما پایین باشد ، حوصله مشتری سر می رود و همین موجب می شود تا سایت شمارا ببندد.

بستن سایت شما علاوه بر از دست دادن امتیاز های گوگل موجب از دست دادن مشتری نیز می شود. کاربر شما خاطره خوبی از سایت نخواهد داشت و همیشه تصور می کند که سایت شما کند است و درنتایج گوگل سایت شمارا باز نخواهد کرد!

تا اینجا فهمیدیم که سرعت اهمیت بالایی دارد. یکی از فاکتور های مهم برای افزایش سرعت سایت ، انتخاب هاست مناسب است. برای راهنمایی بهتر می توانید مقاله 10 تا از بهترین شرکت های هاستینگ 2022 را مطالعه کنید.

شاید بپسندید :

9. وبلاگ حرفه ای

وبلاگ بحث بسیار مهمی برای فروشگاه شماست. زیرا شما می توانید با استفاده از آن سایت خودرا درنتایج گوگل بالا بیاورید. و با استفاده از این سرویس سایت شما می توانید در رابطه با محصولاتتان مقاله منتشر کنید.

اما یک وبلاگ ایده عال دو ویژگی کلی را باید داشته باشد. اولی زمینه SEO و دومی ظاهر خوب. این دومورد می تواند یک کلید طلایی دیگر برای موفقیت شما باشد.

ما در پنل های طراحی سایت سرویس وبلاگ را به صورت کاملا رایگان با زمینه SEO به شما اراعه می دهیم. جهت مشاهده پنل های طراحی سایت و درخواست مشاوره اینجا کلیک کنید.

10. طراحی جذاب صفحه محصول

صفحه محصول می تواند جز مهم ترین صفحات شما در وب سایت فروشگاهی شما باشد. چراکه این صفحات هستند که محصولات شمارا به مشتری معرفی می کنند. پس باید به بهترین شکل ممکن طراحی شوند!

طراحی برای فارسی زبان ها اهمیت بیشتری دارد. شاید شما در سایت های فروشگاهی خارجی طراحی حرفه ای مشاهده نکنید و این دلیل نمی شود که طراحی اهمیت نداشته باشد.

11. اراعه کد تخفیف در هدر سایت

یکی از نکات که می تواند باعث سیل مشتری در سایت شما شود اراعه کد تخفیف در هدر سایت می باشد.

زمانی که شما در لاین بالایی سایت خود یک کد تخفیف اراعه می کنید ، مشتری به طور ناخودآگاه علاقه مند می شود تا از آن استفاده کند.

نکته: مشتری شما باهوش است و کد تخفیف فیک را تشخیص می دهد ؛ پس با او صادق باشید!

12. گالری محصولات

از واجبات صفحه محصول گالری محصولات شما است. یک عکس به عنوان عکس اصلی محصول و چندین عکس و فیلم دیگر در گالری قرار دهید

شما می توانید گالری محصولات خودرا به دو دسته تقسیم کنید و یک بخش را به تصاویر ارسالی از مشتریان اختصاص دهید. در این صورت مشتری شما می تواند بعد از خرید از محصول خود تصویر آپلود کند و برای سایت شما تولید محتوا می کند.

13. سئو قوی

سئو هم برای محصولات شما واجب است و هم برای مقالات وب سایت و کلا برای سایت شما سئو یک مبحث فوق العاده ضروری است.

زمانی که شما درنتایج گوگل صفحه اول قرار بگیرید و این به صورت متداول باشد ، فروش شما چندین برابر خواهد بود.

به نوعی می توان گفت سئو کاری سایت به اندازه تمامی موارد این لیست اهمیت دارد چراکه مهمترین راه شما برای فروش است.

14. محصولات شگفت انگیز

بسیاری از مشتریان از این بخش استقبال می کنند و ترجیح می دهند تا محصولات را با تخفیف تهیه کنند. تخفیف همیشه بهترین راه حل برای فروش است.

اینکه شما یک بخش از وب سایت را اختصاص دهید به محصولاتی که بیشترین تخفیف را دارند ، یعنی دیگر لازم نیست کاربر شما برای بیشترین تخفیف جستجو کند.

این موارد را به صورت زماندار قرار دهید و ثانیه شمار بسیار تاثیر دارد. چراکه کاربر احساس می کند باید هرچه سریعتر این محصول را تهیه کند ، قبل از اینکه زمان به پایان برسد. ( حس مسابقه )

15. سطح بندی کاربران

اگر شما برای مثال 2 نوع سطح کاربری ایجاد کنید ، می توانید از این روش نیز کسب درآمد داشته باشید. به این صورت که کاربران شما به دودسته ویژه و معمولی تقسیم بندی شوند.

اختیاراتی مخصوص کاربران ویژه باشد که کاربران عادی را تشویق به خرید اشتراک ویژه بکنند. سطح کاربری ویژه را به صورت اشتراکی ( ماهیانه ، هفتگی ، روزانه ) قرار دهید.

16. پرداخت درب منزل و آنلاین

با اراعه این حق انتخاب به کاربر ، درواقع شما به کاربر احترام می گذارید و به او حق انتخاب می دهید. احترام گذاشتن حس خوبی به مشتری می دهد و باعث برگشت به سایت شما می شود. این بار برای خرید بیشتر!

علاوه بر این برخی از کاربران ممکن است در پرداخت مشکل داشته باشند و یا کلا به پرداخت آنلاین اعتماد نداشته باشند. پرداخت درب منزل می تواند برای این دسته از مشتریان گذینه مناسبی باشد.

17. همکاری در فروش

شما می توانید به مشتریان خود این امکان را بدهید که محصولات شمارا به دوستان و آشنایان خود معرفی کنند و آنهارا تشویق به خرید از شما کنند و شما بابت هر خرید درصدی به آنها بپردازید.

این کار را می توانید با استفاده از کوکی و همینطور کد های تخفیف انجام دهید. برای مثال کد تخفیف مخصوص فرد را به او بدهید تا با استفاده از آن اطرافیان را به خرید تشویق کند و به ازای هربار استفاده از کد تخفیف مبلغی به او بپردازید.

این کار حکم جایزه را دارد و همینطور در فروش نیز بسیار تاثیر گذار است.

18. نماد اعتماد

نماد اعتماد الکترونیکی ( اینماد ) برای این ساخته شده است تا کاربران فضای مجازی ایرانی بتوانند با خیال راحت خرید خودرا انجام دهند.

اگر شخصی بخواهد برای اولین بار از سایت شما خرید کند ، اینماد می تواند یکی از بهترین جلب کننده های اعتماد برای سایت شما باشد.

19. رنگبندی مناسب

با کمی گردش در وب سایت های مختلف متوجه می شوید که همه فروشگاه های آنلاین یک طیف رنگی خاص را برای خود برگزیده اند.

این طیف رنگی می تواند بسیار تاثیر گذار باشد و همانند لوگو در ذهن ها باقی بماند. هر رنگ یک معنا و مفهوم خاص دارد. طیف رنگ سایت شما باید با لوگو همخوانی داشته باشد. اگر دوست دارید بدانید هر رنگ چه مفهومی دارد اینجا کلیک کنید.

20. دسته بندی صحیح

دسته بندی صحیح می تواند بسیار کمک کننده باشد. گوگل به این صفحات اهمیت می دهد و شما می توانید با ایندکس کردن این صفحات رتبه خوبی را درگوگل کسب کنید.

همچنین با انتخاب صحیح دسته بندی می توانید کمک بزرگی به کاربر در پیدا کردن محصول مورد نظرش بکنید. ساده تر کردن مسیر برای کاربر موجب فروش شما می شود.

جمع بندی :

اگر به دنبال رونق کسب و کار خود در دنیای وب هستید علاوه بر صبر شما نیازمند یک طراحی سایت اصولی هستید.

پیشکاروب یک سایت ایده عال با تمامی مشخصات را برای شما با قیمت مقرون به صرفه طراحی می کند. فراموش نکنید که سایت شما باید مایه افتخارتان باشد!

چطور بود؟

به این پست امتیاز بده!

میانگین امتیاز 4.9 / 5. تعداد امتیاز : 16

اولین نفری باش که به این پست امتیاز می ده!

برچسب ها :
دوره طراحی سایت رایگان

مطالب وبلاگ :

بعدی
SSL چیست؟
قبلی
30 ویژگی که یک سایت ایده عال باید داشته باشد!
SSL چیست؟
30 ویژگی که یک سایت ایده عال باید داشته باشد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست