وردپرس چیست و چه کاربردی دارد؟

زمان مطالعه : 2 دقیقه
وردپرس

وردپرس چیست؟

وردپرس یک سایت ساز اوپن سورس رایگان است.

درسال 2003 سرویس سایت ساز رایگان وردپرس معرفی شد. این سایت ساز با استفاده از کد های زبان php برای شما با سلیقه شما وب سایت می سازد.

وردپرس با درگ اند دراپ کار می کند. به طور ساده به شما در هر بخش ( هدر ، سکشن ، فوتر ) چندین انتخاب مختلف می دهد و شما می توانید با سلیقه خودتان جزییات سایت را انتخاب کنید.

شما می توانید با استفاده از وردپرس در وب سایت خود محصول و یا مطلب وبلاگ منتشر کنید. همینطور وب سایت های وردپرسی بسیار ایمن هستند زیرا توسط برترین برنامه نویسان دنیا محافظت می شوند. .

همچنین شما در وردپرس دو ویژگی در دسترس دارید. قالب و افزونه وردپرس. قالب ها و افزونه ها می توانند امکانات ویژه به سایت شما اضافه کنند. قالب ها و افزونه ها به صورت پولی و رایگان هستند و همه آنها رایگان نیستند.

پیشنهادی : بهترین قالب های وردپرس 2022

قالب وردپرس چیست؟

استفاده از قالب برای ساخت وب سایت در وردپرس ضروریست. شما می توانید بر اساس نوع وب سایت خود یک قالب انتخاب کنید. این قالب وظایفی دارد.

قالب درواقع به این دلیل ایجاد شده است که شما بتوانید انعطاف بیشتری بر روی سایت های خود بدهید. قالب ها توسط شرکت های مختلف عرضه می شوند. و شما می توانید بهترین آنهارا انتخاب کنید.

قالب سایت شما کد نویسی پایه و میزان امکانات سایت را مشخص می کند. شما نهایتن می توانید یک قالب فعال بر روی سایت خود داشته باشید.

انتخاب درست قالب بسیار مهم است زیرا موجب افزایش امنیت وب سایت و همینطور سرعت آن می شود. همینطور جایی که شما قالب را از آن تهیه می کنید نیز اهمیت دارد. با انتخاب یک قالب قدرتمند می توانید بهترین سایت هارا بسازید. ترجیحا از قالب های رایگان استفاده نکنید.

پیشنهادی: بهترین قالب های همه کاره وردپرس 2022

افزونه وردپرس چیست ؟

افزونه یا پلاگین (Plugin) برای اضافه کردن امکانات به سایت شما طراحی شده اند. برای مثال شما برای افزایش سرعت وب سایت یک افزونه خریداری و نصب می کنید.

افزونه ها باید با قالب سایت شما سازگاری داشته باشند. درغیر این صورت مشکل به وجود می آید. البته عموما افزونه ها با قالب های ایده عال سازگار هستند. بنابراین سعی کنید بهترین قالب را تهیه کنید.

افزونه های مختلف می توانند کارایی های مختلف به وب سایت شما اضافه کنند. برای مثال افزونه معروف ووکامرس می تواند سایت شمارا به یک وب سایت فروشگاهی تبدیل کند.

اگر سایت را به یک غذا تشبیه کنیم ، وردپرس قابلمه ، قالب مواد اصلی غذا  و افزونه ها مانند ادویه عمل می کنند. بدون کم شدن حتی یکی از اینها غذا به خوبی آماده نمی شود.

وردپرس بهتر است یا کد نویسی؟

این سوال ممکن است برای بسیاری از شما عزیزان پیش آمده باشد ، که وردپرس بهتر از کد نویسی عمل می کند یا نه! جواب این سوال بستگی به مهارت شما دارد.

وردپرس می تواند بهترین سایت را در کمترین زمان با بیشتری امنیت و سرعت ، بدون هیچگونه دانش کد نویسی برای شما فراهم کند. اما به علت اینکه سایت هایی که با وردپرس طراحی می شوند از قبل آماده شده اند و درواقع شما آنهارا کنار هم می چینید ، می توان گفت یک مقدار در وردپرس دست شما بسته است.

همینطور برای هر امکان کوچکی که بخواهید به وب سایت خود اضافه کنید باید هزینه پرداخت کنید و آن کد هارا بخرید. البته می توانید با دانش پلاگین نویسی برای خودتان افزونه های مختلف تهیه کنید.

اما کد هایی که در یک سایت وردپرسی با افزونه های مختلف و قالب های مختلف نوشته شده اند و در اختیار شما قرار می گیرند ، با دقت ، امنیت و دانش فراوانی نوشته شده اند و سایت شما توسط بهترین برنامه نویسان دنیا کد نویسی شده است. پس وردپرس می تواند در سریعترین زمان یک سایت فوق العاده حرفه ای و ایمن به شما تحویل بدهد.

بسیاری از سایت های بزرگ از وردپرس استفاده می کنند. این سیستم بسیار حرفه ای و قدرتمند است. شما می توانید با استفاده از وردپرس وب سایت های قدرتمندی بسازید و روز به روز پیشرفت کنید.

وردپرس برای چه سایت هایی مناسب است؟

سیستم سایت ساز وردپرس تمامی نیاز های شمارا در طراحی سایت برآورده کرده است. اما اگر ایده استارت آپ خاصی دارید باید توجه باشید که با وردپرس عملا نمی توانید سایت های متفاوت تهیه کنید.

شما با وردپرس می توانید بهترین فروشگاه آنلاین را بسازید. بهترین وب سایت های شرکتی امروزه با وردپرس تهیه می شوند و امکانات فوق العاده زیادی هستند که وردپرس در اختیار شما می گذارد و شما بدون هیچ پیش نیازی می توانید از آن استفاده کنید.

برای مثال شما نمی توانید یک وب سایت برگذاری سمینار آنلاین مانند اسکای روم بنویسید زیرا همچین وب سایتی نمی تواند با هیج افزونه و یا قالبی فراهم شود.

جمع بندی:

وردپرس یک سایت ساز فوق العاده حرفه ای و مناسب است. شما با وردپرس می توانید بهترین سایت ها را تهیه کنید. اگر به دانش کد نویسی مسلط نیستید و علاقه ای به آموختن آن ندارید می توانید از این سایت ساز استفاده کنید تا درکوتاه ترین زمان با کمترین وقت و دانش ممکن یک سایت فوق حرفه ای تهیه کنید. اگر قصد دارید یک وب سایت حرفه ای با وردپرس و یا کد نویسی سفارش دهید کافیست اینجا کلیک کنید.

اما اگر به کد نویسی و برنامه نویسی سایت علاقه مند هستید و هنوز وردپرس را نیاموخته اید ، بستگی به سطح دانش شما در برنامه نویسی و کد نویسی بهتر است که کار با وردپرس را نیز بیاموزید.

اگر به برنامه نویسی علاقه مند هستید و هنوز شروع نکرده اید. با کلیک بر روی دکمه زیر در دوره رایگان آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی ما شرکت کنید.

چطور بود؟

به این پست امتیاز بده!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز : 1

اولین نفری باش که به این پست امتیاز می ده!

برچسب ها :
دوره طراحی سایت رایگان

مطالب وبلاگ :

بعدی
طراحی سایت چیست؟
قبلی
10 تکنیک مهم سئو وب سایت
طراحی سایت چیست؟
10 تکنیک مهم سئو وب سایت

4 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست