دلایل ایندکس نشدن سایت در گوگل

زمان مطالعه : 2 دقیقه
ایندکس نشدن سایت در گوگل
آنچه خواهید خواند …
  • دلایل ایندکس نشدن سایت در گوگل :
    • عدم ثبت وب سایت در گوگل کنسول
    • ثبت نکردن نقشه سایت
    • ایجاد نکردن فایل robots.txt
    • اسپم شناخته شدن اکانت گوگل کنسول
    • ضعف در سرور ها
    • کپی شدن محتوا توسط رقبا
    • لغو دسترسی موتور های جستجو

ایندکس شدن سایت در گوگل بسیار مهم است. زیرا راه ارتباطی شما با مخاطبین است. نه تنها گوگل بلکه برای تمامی مرورگر ها مانند ( بینگ ، یاهو ، یاندکس… ) مهم است که سایت شما ایندکس شود.

با انتشار مطالب است که شما می توانید سایت خودرا سئو کنید و در نتایج گوگل به به صدر برسانید. پس ایندکس شدن سایت شما بسیار مهم است. اما چه می شود که وب سایت ما ایندکس نمی شود؟!

عدم ثبت وب سایت در گوگل کنسول

شما باید وب سایت خودرا در گوگل کنسول ثبت نام کنید. البته گوگل سایت شمارا بدون ثبت نام نیز می تواند شناسایی کند. اما قطعا صفحات شما با کمترین سرعت ممکن ایندکس می شوند.

تمامی سایت هایی که در سرور ها قرار می گیرند به صورت خودکار توسط گوگل شناسایی می شوند. ولی شما با ثبت نام سایت خود در گوگل کنسول می توانید سرعت سایت و اعتبار سایت خودرا برای مرورگر ها افزایش دهید.

هر موتور جستجو وب مستر مخصوص خودرا دارد که تمامی مالکین وب سایت می توانند آمار وب سایت خود ، کلیک ها ، بازدید و سایر را مدیریت کنند.

ثبت نکردن نقشه سایت

نقشه سایت (sitemap) تمامی آدرس های وب سایت را مانند مطالب وبلاگ و صفحات را درخود جای می دهد. خزنده ها (crawl) نقشه سایت شمارا به صورت روزانه ، هفتگی ، ماهیانه ( بر اساس اعتبار سایت شما ) بررسی می کند. چنانچه آدرسی به نقشه سایت شما اضافه شده باشد آنرا به صورت خودکار ایندکس می کند.

شما باید این نقشه را در گوگل کنسول معرفی کنید. در منو سمت چپ با نام sitemap آدرس سایت خودرا معرفی کنید. اگر سایت شما کد نویسی شخصی شده باید نقشه را بسازید و معرفی کنید اما اگر سایت شما با وردپرس طراحی شده با نصب پلاگین یوست به صورت خودکار نقشه سایت برای شما ساخته می شود و فقط کافیست آنرا به گوگل معرفی کنید.

ایجاد نکردن فایل robots.txt

فایل robots.txt به موتور های جستجو کمک می کند در ایندکس کردن صفحات. این فایل شامل دستور های ساده ای است که محدودیت دسترسی موتور های جستجو به لینک های سایت شمارا مشخص می کند. آدرس این فایل نیاز به معرفی شدن ندارد و فقط در آدرس زیر باید قرار بگیرد:

www.yourDomain.com/robots.txt

داشتن این فایل برای تمامی وب سایت ها اهمیت دارد. زیرا یکی از معیار هایی است برای تمامی موتور های جستجو وجود دارد و این آدرس توسط تمامی موتور های جستجو به صورت خودکار بررسی می شود.

اگر سایت شما کد نویسی شخصی شده است باید این فایل را به صورت دستی بسازید که ساختن این فایل بسیار ساده است و اصلا پیچیدگی خاصی ندارد. اگر هم سایت شما با وردپرس طراحی شده ، به صورت خودکار این فایل بر روی دامنه شما موجود است و با وارد کردن آدرس ذکر شده می توانید فایل را مشاهده کنید.

در سایت های وردپرسی این فایل به صورت پیش فرض است و باید ویرایش شود. شما دسترسی ویرایش این فایل را از روی سرور ها در پوشه public_html دارید. نوشتن کد های فایل robots.txt بسیار ساده است. برای آموزش ساختن این فایل مقاله زیر را مطالعه کنید:

اسپم شناخته شدن اکانت گوگل کنسول

یکی از دلایلی که می تواند مانع ایندکس شدن صفحات شما شود ، نامعتبر (spam) شناخته شدن حساب گوگل کنسول شما است. این مشکل برای بسیاری از افراد پیش می آید و نمی توانند این مشکل را حل کنند زیرا قابل شناسایی نیست. از آنجایی که این مشکل برای من پیش آمده است راه حل ها و راه تشخیص آنرا می دانم.

از روش های شناسایی این مشکل می توان به ایندکس کردن صفحات و تایید نشدن آنها پس از دو روز اشاره کرد. اگر شما در گوگل کنسول سایت خودرا ایندکس کرده اید اما با وجود درخواست های متعدد هنوز صفحات شما در گوگل ایندکس نمی شوند ، می توان این احتمال را داد که حساب کنسول شما نامعتبر شناخته شده است.

دلایل مختلفی می تواند موجب به وجود آمدن این مشکل شود. از معمول ترین آنها می توان به نصب و حذف دامنه های متعدد اشاره کرد. اگر طراح سایت هستید ، همیشه حساب کنسول سایت های مشتریان را با اکانت جیمیل خود آنها راه اندازی کنید و سایت های آنهارا وارد حساب کنسول خودتان نکنید.

راه حل این مشکل تعویض ایمیل مالک دامنه است. با یک حساب ایمیل دیگر مالکیت دامنه خودرا تایید کنید. همینطور می توانید از بخش تنظیمات کنسول در بخش admins ایمیل خودرا وارد کنید ، سپس ایمیل تایید برای شما ارسال می شود و با تایید ایمیل می توانید وارد کنسول سایت خود شوید. با تغییر ایمیل مالک دامنه مشکل شما حل می شود.

ضعف در سرور ها

ایمن بودن کاربران برای گوگل اهمیت بسیار زیادی دارد. درصورتی که شرکت هاستینگ شما ضعیف باشد و امنیت کاربران سایت شما تامین نباشد و از شرکت هاستینگ غیرمعتبری استفاده کنید ، می تواند موجب ایندکس نشدن سایت شما در گوگل شود.

نه تنها گوگل بلکه برای تمامی موتور های جستجو امنیت کاربران و حتی گواهینامه ssl اهمیت دارد. درنتیجه بسیار اهمیت دارد که شما شرکت هاستینگ معتبری را انتخاب کنید. برای راهنمایی بهتر می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

پیشنهادی: برترین شرکت های هاستینگ ایرانی 2022

کپی شدن محتوا توسط رقبا

برخی از وب سایت ها به صورت ناجوان مردانه از وب سایت هایی که به تازگی شروع به نوشتن مقاله می کنند ، متون و مقالات را سرقت می کنند.

ممکن است مقالات شما توسط یک وب سایت به سرقت برود و بلافاصله بعد از منتشر کردن مطلب شما ، آنرا کپی کرده و در سایت خود منتشر کنند. در این صورت اگر آن وب سایت اعتبار بیشتری از سایت شما داشته باشد ، سریعتر ایندکس می شود و محتوای شما توسط گوگل کپی تشخیص داده می شود. انتشار محتوای تکراری و کپی شده هم یکی از اصلی ترین دلایل ایندکس نشدن سایت است که راه حل ثابتی ندارد. زیرا دامنه شما برای گوگل متقلب شناخته می شود.

بهترین کار این است که محتوای خودرا زمان بندی کنید برای نیمه شب که تا صبح منتشر شود و ایندکس شود. این یکی از راه های پیشگیری تجربی از به سرقت رفتن مطالب شما است.

لغو دسترسی موتر های جستجو

اگر سایت شما توسط وردپرس طراحی شده ، ابتدای راه اندازی از شما سوال می شود که آیا می خواهید سایت شما از دید موتور های جستجو پنهان بماند؟ درصورتی که شما تیک این گذینه را فعال کنید ، سایت شما از دید موتور های جستجو خارج شدن و تگ noindex بر روی تمامی صفحات شما می خورد.

برای برداشتن این تیک کافیست از بخش تنظیمات > خواندن این تیک را غیرفعال کنید تا دسترسی موتور های جستجو به سایت شما بازگشایی شود.

جمع بندی

ایندکس نشدن سایت شما می تواند دلایل بسیار زیادی داشته باشد و اینجا به برترین و رایج ترین دلایل اشاره کردیم. با بررسی شرایط سایت خود می توانید دلیل را پیدا کنید و طبق راه حل های داده شده به سادگی مشکل را بر طرف کنید و سایت خودرا ایندکس کنید.

چطور بود؟

به این پست امتیاز بده!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز : 57

اولین نفری باش که به این پست امتیاز می ده!

دوره طراحی سایت رایگان

مطالب وبلاگ :

بعدی
نقشه سایت یا sitemap چیست و چه کاربردی دارد؟
قبلی
10 ویژگی وب سایت پزشکی حرفه ای
نقشه سایت یا sitemap چیست و چه کاربردی دارد؟
10 ویژگی وب سایت پزشکی حرفه ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست