اصول طراحی صفحه اصلی وب سایت

زمان مطالعه : 2 دقیقه
صفحه اصلی وب سایت

صفحه اصلی چه کاربردی دارد؟

یکی از مهمترین صفحات وب سایت شما صفحه اصلی وب سایت شما است. زیرا این صفحه معرف وب سایت شماست و تمامی کار ها ، خدمات ، محصولات شما در این صفحه باید نمایش داده شود.

شما باید در این صفحه به تمامی بخش های وب سایتتان دسترسی لازم را اراعه دهید تا کاربر بتواند از طریق صفحه اصلی به تمامی بخش های سایت راه داشته باشد.

همینطور اصلی ترین اطلاعات و جامع ترین و دقیق ترین اطلاعات از کل وب سایت شما و تمامی صفحات باید در صفحه اصلی موجود باشد. به طوریکه فرد بتواند با اولین بازدید از صفحه اصلی سایت به طور کامل طرز کار را متوجه شود. همینطور نماد ها ، لینک های دسترسی سری باید در پایین صفحه اصلی و همینطور سایر صفحات نمایش داده شود.

اصول طراحی صفحه اصلی ایده عال

مشخص است که در طراحی این صفحه باید اصولی رعایت شود تا بتوانید خدمات و محصولات سایت خودرا به بهترین نحو به مشتری بفهمانید. در این مقاله به مهمترین این اصول اشاره می کنیم.

استفاده از تصاویر با کیفیت

مشخصا بالا بودن کیفیت تصاویر وب سایت شما بسیار مهم است. زیرا استفاده از تصاویر با کیفیت بالا نشانه حرفه ای بودن شما در کسب و کارتان است. کاربر شما بسیار باهوش است. بی کیفیت بودن تصاویر نقطه ضعف سایت شما به حساب می آیند.

برای دانلود تصاویر با کیفیت بالا به صورت رایگان شما می توانید از وب سایت هایی مانند pexels.com استفاده کنید. در بخش جستجوی این وب سایت عنوان کسب و کار خودرا بنویسید و تصاویر با کیفیت فوق العاده بالا دانلود کنید به صورت کاملا رایگان و در صفحه اصلی وب سایت خود استفاده کنید.

جملات جذاب

مسلما استفاده از جملات جذاب و حرفه ای بسیار برای سایت شما مهم است. منظور از جملات جذاب ، جملاتی است که کاربران را تشویق به کلیک روی لینک های مورد نظر بکند. پشت این لینک ها می تواند محصولات شما ، صفحات لندینگ شما و یا مقالات وبلاگ شما قرار گرفته باشد.

از دست ندهید! محتوای یتیم چیست؟

از فاکتور های یک جمله که می تواند کاربر را تشویق به کلیک بر روی یک جمله بکند ، استفاده از جملاتی وزن دار و آهنگین است که امروزه بر روی تبلیغات و بنر های خیابانی بسیار مشاهده می کنیم. همینطور استفاده از جملات زرد نیز می تواند کاربردی باشد. طوری که کاربر کنجکاو شود روی لینک شما کلیک کند.

اطلاع رسانی تخفیف ها

در صفحه اصلی وب سایت یکی از کاربردی ترین روش ها برای جذب مشتری اراعه کد تخفیف است. شما با این کار می توانید کاربر را برای خرید تشویق کنید. به مناسبت های مختلف تخفیف های خوب بدهید تا درصد فروش خودرا بیشتر کنید. این یکی از کاربردی ترین روش ها برای افزایش فروش است.

همینطور با این کار شما می توانید کاربر را از طریق صفحه اصلی به سایر صفحات بفرستید و آنهارا در وب سایت بچرخانید. این کار هم از لحاظ سئو اهمیت دارد و هم از نظر دیجیتال مارکتینگ و افزایش فروش به نفع شماست.

استفاده از اسلایدر

استفاده از اسلایدر در صفحه اصلی یکی از کاربردی ترین اقداماتی است که شما می توانید در مسیر افزایش بازدید وب سایت خود انجام دهید. شما می توانید با استفاده از تصاویر جذاب در اسلایدر صفحه اصلی وب سایت خود ، زیبایی فوق العاده ای را به وب سایتتان بدهید.

همینطور این اسلایدر های جذاب چشم هارا به خود جلب می کند ، و مشتری با خواندن متون درج شده بر روی تصاویر راحت تر به سمت محصولات شما هدایت می شوند و به سمت خواسته شما حرکت می کنند.

نمایش محصولات و خدمات

همانطور که می دانید در صفحه اصلی شما باید تمامی کاربرد های وب سایت برای مشتری از جمله محصولات و خدمات را توضیح دهید. به طوری که نیاز نباشد مشتری شما برای فهمیدن موضوع وب سایت شما به سایر صفحات مراجعه  کند. در عین حال باید پس از تفهیم ساده تمامی موضوعات ، کاربر را تشویق به کلیک بر روی محصولات و خدمات خود کنید.

نمایش محصولات در صفحه اصلی و همینطور لیستی از خدمات ، هم در توضیح بهتر موضوع وب سایت به شما کمک می کند و هم در تشویق مشتری به کلیک کردن و مشاهده سایر صفحات سایت.

منو جذاب

جذاب بودن منو وب سایت بسیار مهم است. زیرا منو ابزاری جهت دسترسی آسان به سایر صفحات وب سایت شما است. بنابراین مهم است که منو شما راحتی کامل را برای کاربر به ارمغان بیاورد.

همینطور به ریسپانسیو بودن منو وب سایت خود نیز توجه ویژه ای داشته باشید. زیرا ریسپانسیو بودن منو وب سایت از اصلی ترین عوامل سئو موبایل می باشد.

سرچ باکس

شما نمی توانید همه محصولات و خدمات خودرا در یک صفحه جای بدهید ، البته اگر طیف گسترده ای را پوشش می دهید. بنابراین در دسترس ترین عامل برای پیدا کردن سایر خدمات و محصولات شما می توانید سرچ باکس باشد.

اکثر کاربران از منو استفاده نمی کنند. بلکه از طریق جستجو کردن سایر صفحات وب سایت شمارا پیدا و به آن مراجعه می کنند. زیرا استفاده پیدا کردن هدف با جستجو بسیار ساده تر از پیدا کردن موقعیت محصول در منو است.

پیشمایشگر

پیشمایشگر یا Carousel یکی از اعضای اصلی صفحه اصلی وب سایت شما است. شما با استفاده از پیمایشگر می توانید محصولات و خدمات خودرا در یک حالت جذاب به مشتری معرفی کنید.

پیشمایشگر ها بسیار جذاب هستند و تمامی وب سایت های حرفه ای در صفحه اصلی خود از آنها استفاده می کنند. همینطور پیمایشگر های خاص مانند تخفیفات ویژه یا محصولات شگفت انگیز نیز در این پیمایشگر ها جای می گیرند.

داشتن پیمایشگر محصولات با تخفیف زیاد موجب می شود دسته ای از مشتریان به صورت روزانه صفحه اصلی سایت شمارا بررسی کنند تا از تخفیف ها جا نمانند.

جمع بندی

برای ساخت و طراحی صفحه اصلی وب سایت فاکتور ها و نکات بسیار زیادی وجود دارد که در این صفحه تنها به بخشی از آنها اشاره کردیم. شما می توانید برای ساخت بهترین صفحه اصلی به سایت های حرفه ایایرانی مراجعه کنید و الگو بگیرید.

زیرا وب سایت های ایرانی بر اساس سلیقه ایرانیان طراحی شده اند و درصورتی که مخاطبین شما کاربران ایرانی هستند ، با الگو گرفتن از سایت های داخلی می توانید نتیجه بهتری بگیرید. البته الگو گرفتن با تقلید متفاوت است. کپی کردن از سایت های دیگر نمی تواند موجب رشد شما شود.

چطور بود؟

به این پست امتیاز بده!

میانگین امتیاز 4.8 / 5. تعداد امتیاز : 12

اولین نفری باش که به این پست امتیاز می ده!

برچسب ها :
دوره طراحی سایت رایگان

مطالب وبلاگ :

بعدی
وب سایت های دانلود عکس رایگان با کیفیت بالا
قبلی
محتوای یتیم (Orphaned Content) چیست؟ معرفی کامل
وب سایت های دانلود عکس رایگان با کیفیت بالا
محتوای یتیم (Orphaned Content) چیست؟ معرفی کامل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست