تفاوت دسته بندی و برچسب نوشته چیست؟

زمان مطالعه : 2 دقیقه
تفاوت دسته بندی و برچسب نوشته وردپرس

مقالات در وب سایت ها همیشه جایگاه بسیار مهمی را داشته اند. این مقالات می توانند شامل بخش های مختلفی باشند. از جمله بخش های یک محتوای ایده عال در وب سایت می توان به دسته بندی ها و برچسب های نوشته اشاره کرد. این دو بخش هایی هستند که هم به کاربران و هم به موتور های جستجو در پیدا کردن مقالات مرتبط و کراول بهتر کمک می کنند.

اما تفاوت دسته بندی و برچسب نوشته بسیار مهم است. بسیاری از افراد فرق میان این دو را نمی دانند و نمی توانند به درستی از آنها استفاده کنند. در این مقاله به شما می آموزیم که چطور به صورت صحیح از این دو عامل مهم استفاده کنیم.

ساختار نوشتاری

همانطور که بالاتر اشاره کردیم ، نوشته شما باید شامل اجزایی باشد و دو عضو مهم هر نوشته دسته بندی و برچسب ها یا تگ های نوشته هستند. این دو ساختار نوشته ، به طور رایج در تمامی وب سایت های ایده عال استفاده می شود.

ساختار های دسته بندی و تگ ، بسیار کمک کننده هستند. برای مثال در دسته طراحی سایت مقالاتی مرتبط با این موضوع هستند و این دسته بندی بالای نوشته ما قرار گرفته است. حالا کاربر می تواند به راحتی روی لینک مربوطه کلیک کند تا به این دسته بندی برود و مقالاتی که با موضوع طراحی سایت نوشته شده اند را بخواند.

تفاوت دسته بندی و برچسب

در سایت های شخصی که به صورت کد نویسی ایجاد شده اند ، شما می توانید به طور کلی این ساختار هارا حذف کنید. اما در سایت های وردپرسی ، استفاده از دسته بندی برای نوشته ها الزامی است. درصورتی که استفاده از برچسب ها کاملا اختیاری است و شما می توانید درنوشته ها از هیچ برچسبی استفاده نکنید. این نشان می دهد که تگ ها اهمیت کمتری نسبت به دسته بندی ها دارند.

برچسب مانند هشتگ هایی است که در اینستاگرام استفاده می شود و موجب افزایش بازدید سایر پست ها می شود. اما دسته بندی مانند فهرست مطالب وبلاگ شما است که به کاربر کمک می کند تا به بخشی از مطالب شما که مربوط به موضوع مورد علاقه اش است دست پیدا کند.

آموزش استفاده از دسته بندی و برچسب

استفاده از دسته بندی ها و برچسب ها ، روند یا روش خاصی ندارد که شما از آن پیروی کنید. این دو ساختار نوشتاری کاملا مربوط به زمینه فعالیت شما هستند. سعی کنید دسته بندی هارا در به شکل کلی استفاده کنید. همینطور در وردپرس شما این قابلیت را دارید که برای هر دسته بندی زیر مجموعه اضافه کنید. اما ایجاد زیر مجموعه های زیاد برای دسته بندی ها پیشنهاد نمی شود.

سعی کنید تعداد دسته بندی هارا کم نگه دارید و مطالب هر دسته را افزایش دهید. همینطور در وردپرس ، توضیحات هر دسته را نیز تا 2 سطر بنویسید. این کار در سئو سایت تاثیر دارد.

برای برچسب ها نیز اکیدا برای هر نوشته حداکثر از 5 برچسب استفاده کنید و حداقل از 2 برچسب. نگه داشتن این مرز ها بسیار کمک کننده است در سئو سایت شما. برچسب ها باید کاملا مرتبط با مطلب شما باشند و همینطور سعی کنید تعداد برچسب ها نیز کم باشند و برای هر نوشته از یک برچسب خاص استفاده نکنید. ترجیحا محتوا های هر برچسب را نیز افزایش دهید تا خالی نباشد.

جمع بندی

استفاده از دسته بندی برای نوشته های وبلاگ الزامی است و درصورت عدم استفاده مطمعنا در روند رشد شما اختلال ایجاد می شود. اما استفاده از برچسب ها ضروری نیست و می توانید کلا از آنها استفاده نکنید. با این وجود استفاده از برچسب ها نیز پیشنهاد می شود ، زیرا در روند رشد سایت شما بسیار موثر هستند.

چطور بود؟

به این پست امتیاز بده!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز : 22

اولین نفری باش که به این پست امتیاز می ده!

دوره طراحی سایت رایگان

مطالب وبلاگ :

بعدی
رپورتاژ اگهی چیست؟
قبلی
هزینه و مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی
رپورتاژ اگهی چیست؟
هزینه و مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست