7 اشتباه در تبلیغات که موجب شکست سایت شما می شود!

زمان مطالعه : 2 دقیقه
اشتباه در تبلیغات

تبلیغات یکی از مهمترین عملیات های یک وبمستر است. زیرا موجب افزایش کاربران وب سایت می شود. بنابراین باید به بهترین روش انجام بشود تا بازدگی عالی داشته باشد. شکست درتبلیغات و عدم دریافت تنیجه دلخواه ، ثمره بی دقتی و عدم رعایت اصول تبلیغات است. در این مقاله قصد داریم چند مسیر که موجب شکست در تبلیغات می شود را مشخص کنیم.

1. لینک دادن غیرمستقیم

یکی از اشتباه های افراد در تبلیغات لینک دادن غیر مستقیم به صفحه لندینگ که مخاطب قرار است از آن صفحه خرید خودرا انجام بدهد است. این کار موجب کاهش درصد تبدیل کاربر به مشتری می شود.

ما در فرایند تبدیل کاربر به مشتری باید در کمترین زمان با کمترین زحمت ممکن که قرار است توسط کاربر اعمال شود ، این کار را انجام دهیم. اگر در تبلیغات به یک صفحه لینک بدهیم که کاربر برای خرید لازم باشد به صفحه دیگری مراجعه کند ، مسلما دشواری بیشتر می شود و عده از خرید صرف نظر می کنند.

2. استفاده از صفحات غیر اصلی

حتما در تبلیغات مخاطب را به لندینگ بیاورید. استفاده از صفحات غیر اصلی اصلا درست نیست. برای مثال ما قصد فروش دسته ای از محصولات خودرا داریم. استفاده از صفحه یک محصول خاص مسلما اشتباه است. باید مخاطب را به صفحه تمامی محصولات ارجاع بدهیم تا بتواند در یک نگاه تمامی محصولات را ببیند و محصول مورد نظر خودرا تهیه کند.

صفحات لندینگ به صفحاتی گفته می شود که بیشتری بازدید را دارند و قرار است همه تبلیغات به صفحات لندینگ متصل باشند. بنابراین باید حتما یک صفحه لندینگ برای وب سایت خود ایجاد کنید تا مخاطب از این طریق وارد سایت شما شده و خرید خودرا انجام دهد.

3. سخت کردن راه ثبت سفارش

همانطور که بالاتر اشاره کردیم ، بهترین روش برای تبدیل کاربر به مشتری ؛ آسان کردن هرچه بیشتر مسیر برای آن است. به طوری که با چند کلیک ساده مشتری بتواند از خدمات ما استفاده کند.

اما این به این معنا نیست که مراحل اصلی را حذف کنید. صرفا از اضافه کردن صفحات و مراحل غیر ضروری در مسیر تبدیل کاربر به مشتری و خرید خودداری کنید.

4. دریافت اطلاعات هنگام ورود

اگر می خواهید کاربر از سایت شما خارج شود و خرید خودرا انجام ندهد ، حتما اطلاعات زیاد و بیهوده از کاربر دریافت کنید. استفاده از فرم های بیش از حد و دریافت اطلاعات غیرضروری از کاربر ، دقیقا کاری است که موجب کاهش آمار فروش می شود.

زیرا مشتری در خرید اول اعتماد کامل به سایت شما ندارد و مسلما این اعتماد در خرید های بعدی حاصل می شود. همینطور یکی از بزرگترین عوامل دشوار سازی مسیر برای کاربر هنگام خرید و بزرگترین دلیل برای انصراف کاربر از خرید است.

5. طراحی نامناسب

گرافیک و رنگ آمیزی در طراحی سایت بسیار مهم است. همینطور هنگام انتشار آگهی تبلیغاتی نیز باید به گرافیک صفحه لندینگ وب سایت خود بسیار اهمیت بدهیم.

استفاده از رنگ های جیغ و زننده موجب می شود کاربر بعد از مدت کوتاهی از سایت شما خارج شود. همینطور نکات زیادی درباره طراحی گرافیک در وب سایت هستند که باید آنهارا رعایت کنید. برای مشاهده بیشتر اینجا کلیک کنید.

6. سرعت پایین

لود نشدن صفحات و سرعت پایین موجب می شود کاربر قبل از باز شدن صفحه را ببندد. بنابراین بسیار مهم است که حتی با کند ترین اینترنت وب سایت شما در سرعت ایده عال بالا بیاید. میانگین سرعت وب سایت شما باید کمتر از 10 ثانیه باشد. درصورت بالاتر بودن حتما هاست و سرور وب سایت خودرا قدرتمند تر کنید.

همینطور می توانید از وسایل کمکی مانند لودینگ استفاده کنید. استفاده از لودینگ موجب می شود حوصله کاربر هنگام بارگیری وب سایت سر نرود و منتظر بماند. البته این شیوه نیز ممکن است در برخی موارد پاسخگو نباشد.

7. عدم آزمایش

حتما قبل از ورود کاربران و انتشار آگهی ، تمامی صفحات ، لینک ها و مراحل وب سایت خودرا آزمایش کنید تا همگی به درستی کار کنند. درغیر این صورت شما با شکست مواجه خواهید شد. یک بار به طور کامل ، از صفر تا صد مرحله ای که کاربر وارد می شود تا خرید و استفاده از خدمات را آزمایش کنید. و مطمعن شوید که تمامی بخش ها به درستی کار می کنند.

در قرار داد طراحی سایت همیشه ذکر کنید که حداقل 3 روز مهل آزمایش داشته باشد و وب سایت خودرا 3 روز به صورت صرفا آزمایشی فعال کنید تا اگر مشکلی دارد آنرا رفع کنید.

جمع بندی

تبلیغات همیشه موجب رشد مثبت نمی شوند و با عدم رعایت قوانین و عدم بکارگیری ترفند های تبلیغات ، حتی ممکن است موجب شکست و آمار نزولی شود. بنابراین بسیار دقت داشته باشید در رابطه با تبلیغات وب سایت خود و از ترفند هایی که گفته شد برای جلوگیری از بروز خطا در سایت استفاده کنید.

مطالعه بیشتر : بهترین روش تبلیغات وب سایت و افزایش مخاطب نجومی!

چطور بود؟

به این پست امتیاز بده!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز : 8

اولین نفری باش که به این پست امتیاز می ده!

دوره طراحی سایت رایگان

مطالب وبلاگ :

بعدی
چطور یک طراح سایت موفق باشیم؟ 10 فاکتور مهم
قبلی
ترافیک وب سایت چیست؟
چطور یک طراح سایت موفق باشیم؟ 10 فاکتور مهم
ترافیک وب سایت چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست