محتوای یتیم (Orphaned Content) چیست؟ معرفی کامل

زمان مطالعه : 3 دقیقه
محتوای یتیم

محتوای یتیم یا orphaned content چیست؟

در فضای تولید محتوا و سئو حتما با اصطلاح Orphaned Content یا به زبان فارسی محتوای یتیم روبه رو شده اید. این نام به محتوایی تعلق می گیرد که هیچ لینکی از سایر مقالات شما دریافت نکرده باشد. در ابتدای انتشار مقاله طبیعی است که مقاله شما لینکی از سایر مقالات دریافت نکرده باشد. اما باید تلاش کنید تا در مقالات بعدی به این مقاله لینک بدهید تا از لیست محتوای یتیم سایت شما خارج شود.

محتوای یتیم تنها مخصوص نوشته یا مقالات نیست بلکه هر محصول ، صفحه ، مقاله و … که هیچ لینکی از سایر صفحات داخلی دریافت نکند ، محتوای یتیم به حساب می آید.

داشتن orphaned content چه ضرری دارد؟

اگر شما محتوای یتیم را از حالت یتیم خارج نکنید ، مسلما کاربران سایت شما نمی توانند از سایر صفحات به این مطلب دسترسی پیدا کنند و اولین و بزرگترین ضرر عدم بازدید این صفحه است. درواقع محتوای یتیم ضرر اصلی را به خود وارد می کند. اما درصورتی که تعداد orphaned content های شما زیاد باشد ، می تواند به سایت شما نیز صدمه بزند.

بسیاری از وب مستر ها با این مسئله روبه رو هستند. شما می توانید با ایجاد بک لینک به سادگی محتوا های خودرا بهینه سازی کنید. همچنین کم شدن تعداد محتوای یتیم سایت شما موجب بهبود رتبه سئو نیز می شود.

آیا محتوای یتیم برای گوگل اهمیت دارد؟

درجواب این سوال باید گفت ، بله ! داشتن یا نداشتن این نوع محتوا برای خزنده های گوگل بسیار مهم است. درصورتی که محتوای شما یتیم باشد ، مسلما رتبه خوبی در میان جستجو ها نخواهد داشت و بهتر است محتوای خودرا از این حالت با ایجاد چند لینک درسایر مقالات و صفحات به محتوا خارج کنید.

نکته: لینک هایی همانند دسته بندی ها و یا برچسب ها نمی توانند محتوای شمارا نجات دهند ، بلکه این مقالات و محصولات و محتوای صفحات هستند که می توانند با ایجاد لینک به مقاله شما محتوا را از حالت یتیم خارج نمایند.

نحوه پیدا کردن محتوای های یتیم

1. استفاده از افزونه یوست

پیدا کردن این نوع محتوا ها و صفحات کار بسیار آسانی است. درصورتی که از افزونه یوست استفاده می کنید ، می توانید در صفحه همه نوشته ها در تب orphaned content پیدا کنید.

2. گوگل آنالیتیکس

در پنل گوگل آنالیتیکس شما می توانید به سادگی از آدرس Behavior > Site Content > All Pages لیستی از محتوای یتیم یا orphaned content های وب سایت خودرا بدست آورید.

محتوای یتیم در الکسا

جمع بندی

داشتن محتوای یتیم یا orphaned content می تواند برای سایت شما مضر باشد. اما تجربه وحشتناکی نیست ، زیرا وب سایت های زیاید با این مشکل روبه رو هستند. به مرور زمان این مشکل رفع می شود و شما با تولید محتوا هایی که به صورت زنجیروار به یکدیگر متصل باشند می توانید تعداد محتوا های یتیم خودرا به حداقل برسانید.

چطور بود؟

به این پست امتیاز بده!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز : 18

اولین نفری باش که به این پست امتیاز می ده!

دوره طراحی سایت رایگان

مطالب وبلاگ :

بعدی
اصول طراحی صفحه اصلی وب سایت
قبلی
خزنده یا crawl چیست؟
اصول طراحی صفحه اصلی وب سایت
خزنده یا crawl چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست