5 مرحله راه اندازی فروشگاه آنلاین موفق!

زمان مطالعه : 2 دقیقه
مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

امروزه یکی از برترین کسب و کار ها راه اندازی وب سایت فروشگاهی و کسب و کار های آنلاین است. بسیاری از افراد درآمد های نجومی از طراحی سایت فروشگاهی و فروش محصولات به صورت آنلاین دارند. اما رقابت در این عرصه همچنان بسیار است و روزانه افراد زیادی وارد این حوزه می شوند و هیچ سقف درآمدی برای این افراد وجود ندارد. در این مقاله قدم به قدم مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین را به شما می آموزیم.

از دست ندهید! درآمد برترین وب سایت های فروشگاهی ایرانی 2022

نقشه محصولات

برای شروع این کسب و کار شما نیاز به این دارید که نقشه راه و مسیر خودرا به همراه نقشه محصولات و دسته بندی فعالیت خود مشخص کنید. برای مثال دسته بندی محصولات شما اگر لوازم التحریر می باشد ، لیستی از محصولاتی که می توانید تهیه کنید و در سایت قرار دهید را بنویسید.

لزومی ندارد که تعداد محصولات شما زیاد باشد و در اکثر موارد فروشگاه های آنلاین با تعداد انگشت شماری محصول کار خودرا شروع کرده و پس از مدتی با بهره گیری از سود حاصل از فروش محصولات ، فروشگاه خودرا بزرگتر و بزرگتر کرده اند!

انتخاب رنگ و لوگو

همانطور که می دانید ، یکی از مهمترین مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین انتخاب رنگ و لوگو می باشد. طراحی لوگو برای هر فروشگاه و هر کسب و کاری ، مهمترین مرحله است. زیرا لوگوی شما درصورتی که به صورت حرفه ای و تخصصی طراحی شود ، در ذهن ها باقی می ماند!

همینطور انتخاب رنگ و طراح های رنگی بسیار مهم است که به صورت هدفمند انجام شود. هر رنگ تاثیر هدفمند و مشخصی بر روی ذهن مشتری بر جای می گذارد. برای دانستن مفهوم و اهمیت هر رنگ در طراحی سایت کافیست اینجا کلیک کنید.

تهیه محصولات

تهیه و ارائه محصولات به صورت درجه یک بسیار مهم است. همانطور که بالاتر اشاره کردیم لزومی ندارد محصولات زیادی برای شروع تهیه کنید. تنها 10 محصول کافیست تا کسب و کار شما قوی استارت بخورد.

اما مرحله مهمتر ، ارائه محصولات است. کیفیت محصولاتی که به مشتریان ارائه می کنید ، بسیار مهم است. رقابت میان فروشگاه های اینترنتی ، در جذب مشتری است. مشتری شما محصول را ندانسته و نشناخته خریداری می کند. بنابراین زمانی که شما محصول بی کیفیت ارسال کنید ، هویت و اعتبار خودرا از دست می دهید.

بار ها شده که بعد از خرید از فروشگاه های آنلاین ، به شدت پشیمان شده باشیم و از کیفیت محصول ناراضی باشیم. درصورتی که رضایت مشتری جلب نشود ، روند رشد شما نزولی خواهد بود.

طراحی سایت فروشگاهی

رسیدیم به مهم ترین مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین ، طراحی سایت برای فروش محصولات. بسیار اهمیت دارد که شرکتی که وب سایت شمارا طراحی می کند ، به صورت ایده عال و حرفه ای اینکار را انجام دهد. معمولا از روی نظرات مشریان و نمونه کار ها به راحتی می توانید شرکت طراحی سایت خودرا انتخاب کنید. برای راهنمایی بهتر در خصوص انتخاب شرکت طراحی سایت اینجا کلیک کنید.

مهمترین و اصلی ترین مرحله ، طراحی سایت می باشد. همیشه شروع قوی و پرقدرت موجب رشد سریع و گام های سریعتر به سوی موفقیت می شود. فروش از طریق شبکه های اجتماعی مسلما نمی تواند به تنهایی موجب سود شود و بزرگترین فروشگاه های اینترنتی در دنیای وب فعالیت می کنند. ما نمی خواهیم فروشگاهی کوچک راه اندازی کنیم و اهداف ما بزرگ است!

تبلیغات

مرحله آخر تبلیغات است. بعد از پیمودن تمامی مراحل ؛ حالا فروشگاه ما راه اندازی شده است و برای جذب مشتری ، نیازمند به تبلیغات هستیم. از بهترین روش های تبلیغات ، ایجاد حساب و تولید محتوا در شبکه های اجتماعی است که کاملا رایگان می باشد. برای شروع در تمامی شبکه های اجتماعی به طور همزمان مانند اینستاگرام ، یوتیوب ، توییتر و … فعالیت خودرا آغاز کنید.

در مرحله بعدی ، می توانید از سرویس های تبلیغاتی مانند یکتانت استفاده کنید برای انتشار تبلیغات کلیکی در وب سایت های مختلف. همینطور سایر روش های تبلیغاتی مانند رپورتاژ آگهی و تبلیغات میان بلاگر های اینستاگرامی بسیار موثر است و موجی از مخاطب را به سایت شما سرازیر می کند.

جمع بندی

راه اندازی وب سایت فروشگاهی و کسب درآمد حتی درخواب ، اصلا کار دشواری نیست و فقط به انگیزه ، پشتکار و صبر بسیار دارد. هر روزی که شروع کار خودرا به تعویق می اندازید ، ضرر بزرگی کرده اید. همین امروز شروع کنید و طبق مراحل پیش بروید و به موفقیت دست بیابید!

چطور بود؟

به این پست امتیاز بده!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز : 24

اولین نفری باش که به این پست امتیاز می ده!

دوره طراحی سایت رایگان

مطالب وبلاگ :

بعدی
تفاوت فروشگاه اینترنتی و فروشگاه فیزیکی چیست؟ کدام بهتر است!؟
قبلی
7 اشتباه بزرگ که سایت شمارا منفجر می کند!
تفاوت فروشگاه اینترنتی و فروشگاه فیزیکی چیست؟ کدام بهتر است!؟
7 اشتباه بزرگ که سایت شمارا منفجر می کند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست