چطور کسب و کار اینترنتی موفق داشته باشیم؟

زمان مطالعه : 3 دقیقه
کسب و کار اینترنتی موفق

هرروزه شاهد رشد و پیشرفت و کسب درآمد افراد بسیاری از فضای مجازی هستیم. بسیاری از افراد تصور می کنند فقط با داشتن یک آنلاین شاپ اینستاگرامی می توانند به راحتی به درآمد های نجومی برسند. اما واقعیت این است که اینستاگرام یک اپلیکیشن برای سرگرمی است و نمی تواند فروشگاه مناسبی باشد.

از کجا شروع کنیم؟

همانطور که بالاتر اشاره کردیم ، اینستاگرام به تنهایی نمی تواند یک کسب و کار اینترنتی موفق برای شما ایجاد کند و یک منبع درآمد نجومی باشد. بنابراین لازم است که برای شروع در اولین گام ، یک وب سایت برای خود تاسیس کنیم.

در مرحله بعدی باید در تمامی سوشال مدیا ( اینستاگرام ، توییتر ، فیسبوک ، لینکدن و …. ) ها برای کسب و کار خود یک حساب راه اندازی بکنیم ، زیرا از طریق این حساب ها می توانیم ورودی داشته باشیم و به وب سایت خود کمک کنیم.

نیاز های یک کسب و کار اینترنتی

منظور از کسب و کار اینترنتی چیست؟ کسب و کار اینترنتی تنها به فروش محصولات و آنلاین شاپ ختم نمی شود و روش های بسیاری برای کسب درآمد از فضای مجازی وجود دارد. برای درک بهتر و آشنایی با تمامی این روش ها پیشنهاد می کنم مقاله زیر را مطالعه کنید و سپس ادامه مقاله را بخوانید :

از دست ندهید!  10 ایده کسب و کار اینترنتی

نیاز عمومی هر کسب و کاری داشتن یک وب سایت ایده عال است. این نیاز اصلی ترین و پایه ترین نیاز هر کسب و کاری است. همینطور حساب های سوشال مدیا و تبلیغات از نیاز های ثانویه یک کسب و کار است. اما برای وب سایت های فروشگاهی برای شروع حتما تعدادی محصول لازم است. تا بتوان از سود حاصل از فروش محصولات به سرعت پیشرفت کرد و محصولات جدید تهیه کرد.

اما یک سری نیاز ها برای هر کسب و کاری لازم است و باید آنهارا برای شروع فراهم کرد. در ادامه این مقاله به صورت تک به تک به این نیاز ها خواهیم پرداخت.

وب سایت ایده عال

داشتن یک وب سایت ایده عال برای هر کسب و کار اینترنتی موفقی لازم است و بدون داشتن یک وب سایت عملا نمی توانید یک کسب و کار اینترنتی موفق را ادامه دهید. برخی افراد به دلیل کمبود بودجه اول از اینستاگرام شروع می کنند و سپس به وب سایت روی می آورند که این کار از روند یک کسب و کار اینترنتی موفق و ایده عال خارج است اما می تواند کمک کند.

از فاکتور های مهم یک وب سایت ایده عال می توان به سئو اشاره کرد. زیرا سئو برای کسب و کار هایی که قصد دارند استارت موفقی را داشته باشند لازم است. سئو صحیح و اصولی موجب می شود تا حجم زیادی از کاربران شما از مرورگر وارد شوند و فروش شمارا چند برابر کنید. همینطور داشتن زمینه سئو خوب نیز بسیار واجب است.

از دست ندهید! 30 ویژگی وب سایت ایده عال

لوگو حرفه ای

برند های معروف و مشهور در سطح جهانی را همه با لوگو های آنها می شناسند. مثل اپل ، بی ام و ، بنز و … بنابراین نتیجه می گیریم حرفه ای بودن و اصولی طراحی شدن لوگو بسیار اهمیت دارد در رشد و موفقیت شما و کسب و کارتان. لوگو های خوب همیشه در حافظه ناخودآگاه ذخیره می شوند و با دیدن لوگو هر شرکت دقیقا می دانیم که این لوگو مربوط به چیست.

اصولی بودن لوگو طراحی شده ، فقط و فقط به طراح شما بستگی دارد. پیشکاروب با سال ها تجربه در زمینه طراحی لوگو می تواند یکی از گذینه های مناسب پیش روی شما باشد که با حداقل قیمت می توانید بهترین لوگو را برای کسب و کارتان فراهم کنید.

فعالیت در شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی بسیار مهم هستند. بالاتر اشاره کردیم که یک حساب کاربری در شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام عملا نمی تواند یک فروشگاه تمام عیار باشد. اما بسیار کمک کننده است زمانی که در کنار وب سایت قرار بگیرد. زیرا می تواند موجب رشد بازدید و افزایش ترافیک سایت شما و همینطور افزایش فروش شما شود.

با تولید محتوای سرگرم کننده مربوط با کسب و کار خود ، می توانید مخاطبینی که به این حوزه علاقه مند هستند را جذب صفحه خود کنید و بعد آنهارا طی روندی تبدیل به مشتری کنید. اما هرگز فراموش نکنید که این روند باید در وب سایت شما طی شود تا به صورت اصولی پیش برود و تنها جذب مخاطب بر عهده شبکه های اجتماعی شما باشد.

کاتالوگ

کاتالوگ یکی از مدرن ترین روش های جذب مشتری است. شما با ارائه کاتالوگ از محصولات ، خدمات و سرویس های خود به مشتری ها می توانید آنهارا تشویق به خرید از خود بکنید. استفاده از کاتالوگ بسیار تاثیر گذار است. دو عامل بسیار مهم در طراحی کاتالوگ ، شیوه طراحی و متون کاتالوگ است.

شما باید در چند خط کوتاه کسب و کار خودرا در کاتالوگ توصیف کنید. این کار موجب می شود تا مشتری شما به خاطر طولانی بودن متن کاتالوگ از خواندن آن دریغ نکند. اما شیوه طراحی نیز بسیار مهم است. سرویس طراحی کاتالوگ یکی از خدمات گرافیکی پیشکاروب است که شما می توانید با کلیک بر روی لینک زیر از کاتالوگ خودرا سفارش دهید.

ارائه محصولات با کیفیت

کیفیت بالا از جمله مهمترین ویژگی های کسب و کار اینترنتی موفق است. افراد زمانی که وارد وب سایت شما می شوند مسلما محصولات شمارا از نزدیک ندیده اند و بنابراین هیچ شناختی از آن ندارند. این شما هستید که باید برای آنها محصول خودرا شرح دهید و مشتری فقط و فقط بر اساس گفته شما محصول را می شناسد.

بنابراین اگر شما محصول بی کیفیت برای مشتری ارسال کنید ، عملا هیچ مشکلی برای شما جز سود بیشتر پیش نمی آید. فقط یک مشتری را از دست می دهید و خب به مرور رشد فروشگاه شما روند نزولی پیدا کرده و در نهایت با ارائه کالا بی کیفیت دیگر کسی از برند شما خرید نمی کند و این پروژه به ورشکستگی می انجامد.

حالا اگر شما محصول با کیفیت ارسال کنید و حتی بهتر از چیزی که در توضیحات محصول نوشته بودید را به مشتری با قیمتی ارائه دهید که هیچ کجا مثل آن پیدا نشود ، روند رشد شما دیوانه وار افزایش می یابد و کسب و کار شما مثل باکتری میان افراد رد و بدل می شود و به سرعت به درآمد های نجومی می رسید. بنابراین انتخاب با شماست ، که کدام روند را انتخاب کنید.

جمع بندی

کسب و کار های اینترنتی موفق بیش از هرچیزی به صبر نیازمند هستند. هیچ وقت درابتدای مسیر خود دست از تلاش برندارید. با رعایت نکاتی که گفته شد استارت آپ خودرا هرچه سریعتر بزنید و فروشگاه آنلاین خودرا راه اندازی کنید. با امید به پیروزی شما در زمینه کاریتان!

چطور بود؟

به این پست امتیاز بده!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز : 24

اولین نفری باش که به این پست امتیاز می ده!

دوره طراحی سایت رایگان

مطالب وبلاگ :

بعدی
تفاوت فروشگاه اینترنتی و فروشگاه فیزیکی چیست؟ کدام بهتر است!؟
قبلی
10 ایده کسب و کار آنلاین
تفاوت فروشگاه اینترنتی و فروشگاه فیزیکی چیست؟ کدام بهتر است!؟
10 ایده کسب و کار آنلاین

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست