کاتالوگ چیست؟

زمان مطالعه : 2 دقیقه
کاتالوگ چیست؟
آنچه خواهید خواند …
  • کاتالوگ چیست؟
  • ویژگی های یک کاتالوگ ایده عال
    • رنگبندی مناسب
    • حرفه ای بودن
    • تفاوت

کاتالوگ چیست؟

یکی از موثر ترین و برترین روش های تبلیغات در میان بازرگانان بزرگ جهانی ، کاتالوگ است. در یک کاتالوگ حرفه ای محصولات شما با گرافیک خوب و جذابیت بالا چیده می شوند و مشتری را وادار به خرید محصولات شما می کند.

حتما برایتان پیش آمده است که هنگام خروج از فروشگاه یا شرکتی ، کاتالوگ کسب و کارشان را به شما هدیه کرده باشند. بله هدیه! زیرا یک کاتالوگ می تواند درآمد های بالایی برای کسب و کار شما داشته باشد.

هیچ چیز به اندازه خواندن کتاب از روی تصاویر لذت بخش تر نیست! یک کاتالوگ حرفه ای با تصاویر جذاب و مرتبط خواننده را تحریک می کند تا مدام کاتالوگ را ورق بزند. این موجب می شود ناخودآگاه متون کاتالوگ را نیز بخواند و شما به هدف روانشناسی خود برسید!

ویژگی های یک کاتالوگ ایده عال

کاتالوگ شما می تواند بسیار گران قیمت باشد و در عین حال بی کیفیت. زیرا طراحی کاتالوگ باید اصولی و با رعایت قوانین روانشناسی انجام شود. همینطور کاتالوگ شما می تواند ارزان اما با کیفیت باشد.

رنگ بندی مناسب

یکی از مهمترین مباحث در طراحی کاتالوگ رنگبندی است. طراحی و رنگ آمیزی صفحات باید در عین جذابیت ، به کسب و کار و هدف شما نیز مرتبط باشد.

هر رنگی هدفی دارد و استفاده از رنگ ها بدون هیچ هدف و یا منطق روانشناسی می تواند موجب شکست کاتالوگ شما شود. شکست به این معناست که مشتری با ورق زدن و مطالعه کردن کاتالوگ شما جذب نشود!

اگر اطلاعاتی راجع به رنگ ها ، مفهوم آنها و تاثیر روانشناسی آنها ندارید پیشنهاد می کنم مقاله زیر را مطالعه کنید زیرا طراحی و رنگ آمیزی بسیار اهمیت دارد!

پیشنهادی: معنا و مفهوم رنگ ها و تاثیر آنها بر روی بیننده!

حرفه ای بودن!

مخاطب شما بسیار باهوش است و حرفه ای بودن کاتالوگ شمارا درک می کند. حرفه ای ها به جزییات توجه می کنند. همیشه با انتخاب بهترین و حرفه ای ترین ، کسب و کار خودرا ارتقا دهید.

یکی از مهمترین دلایل شکست شما می تواند عدم توجه به جزییات و دست کم گرفتن مخاطب باشد. پس تحت هیچ شرایطی به کاتالوگ های غیر حرفه ای روی نیاورید!

بسیاری از شرکت های چاپ ، به صورت رایگان برای شما طراحی کار را نیز انجام می دهند. پیشنهاد می شود از این سرویس استفاده نکنید ، زیرا طراحی کاتالوگ یک تخصص است و می تواند کسب و کار شمارا زیر و رو کند.

تفاوت

اکثر کاتالوگ ها و بروشور ها مثل هم دیگر اند. پس اگر کاتالوگ شما متفاوت باشد ، مخاطب را به فکر فرو می برد! مخاطب باهوش شما تمایز را تشخیص می دهد.

انسان ها به صورت طبیعی به نظم و تنوع علاقه مند هستند. شما با رعایت این دو اصل در کار های خود می توانید بسیار سریعتر و بهتر نتیجه بگیرید.

جمع بندی

اگر هنوز اقدام به ثبت سفارش طراحی کاتالوگ خود نکرده اید ؛ گرافیست های حرفه ای تیم پیشکاروب می توانند به کسب و کار شما کمک کنند:

چطور بود؟

به این پست امتیاز بده!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز : 1

اولین نفری باش که به این پست امتیاز می ده!

برچسب ها :
دوره طراحی سایت رایگان

مطالب وبلاگ :

بعدی
اصول طراحی کاتالوگ ایده عال
اصول طراحی کاتالوگ ایده عال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست