SSL رایگان چیست؟ معرفی کامل + آموزش نصب

زمان مطالعه : 3 دقیقه
ssl رایگان

گواهینامه SSL رایگان چیست؟

گواهینامه SSL برای کانفیگ امنیتی وب سایت شما است. شما باید این گواهینامه را از شرکت های هاستینگ تهیه کنید. این گواهینامه فایل های شمارا رمز گذاری می کند و موجب افزایش امنیت اطلاعات وب سایت شما می شود. برای همین داشتن این گواهینامه بسیار مهم است. زیرا اگر شما این گواهینامه را نداشته باشید مرورگر ها وب سایت شمارا ناامن می دانند.

شما باید برای وب سایت خود یک گواهینامه اختصاصی ssl خریداری کنید که مدت این گواهینامه یک ساله است. اما نوعی گواهینامه SSL نیز وجود دارد که کد ها و اطلاعات شمارا به صورت رایگان رمز گذاری می کند. به این نوع گواهینامه ها SSL رایگان می گویند.

معایب SSL رایگان چیست؟

در اصل شما باید گواهینامه ssl را خریداری کنید. اما این نوع گواهینامه برای وب سایت های تازه کار می تواند کاربردی باشد. مسلما ssl های غیررایگان مزایای بیشتری دارند و رایگان ها در حد کار راه بی انداز اند. اما SSL رایگان چه معایبی دارد؟

از مهمترین معایب این نوع SSL می توان به مدت کوتاه آن اشاره کرد. SSL های رایگان معمولا بین 1 الی 3 ماه اعتبار دارند.

همینطور این نوع گواهینامه رایگان به نوع متفاوتی از گواهینمامه غیررایگان ایمنی وب سایت شمارا بالا می برد و اطلاعات شمارا رمز گذاری می کند. بنابراین ایمنی این نوع گواهینمه نیز پایین تر از گواهینامه رسمی است.

همینطور در برخی سیستم ها ممکن است گواهینامه SSL رایگان در مرورگر ها ایمن شناخته نشود و سایت شما برای برخی کاربران غیرقابل دسترسی باشد.

نحوه نصب SSL رایگان

نصب SSL رایگان بسیار ساده است. ما در ادامه نحوه نصب را به شما آموزش می دهیم. همینطور شما می توانید به شرکت هاستینگ خود جهت راه اندازی SSL رایگان تیکت ارسال کنید. شرکت های هاستینگ به صورت رایگان گواهینامه را برای شما نصب می کنند.

 

  1. وارد دایرکت ادمین هاست خود شوید و از پایین صفحه بخش روی گذینه SSL certificatiotes یا گواهینامه SSL کلیک کنید:

آیا ssl رایگان بر روی سئو سایت

مسلما داشتن این نوع گواهینامه ssl رایگان از نداشتن آن بهتر است. همینطور داشتن ssl رایگان بر روی سئو سایت شما نیز بی تاثیر نیست. به طور کلی نصب این گواهینامه برای گوگل مهم است. زیرا این گواهینامه اطلاعات کاربر را رمز گذاری می کند و از فاش شدن اطلاعات کاربر جلوگیری می کند. در نتیجه امنیت کاربر در سایت شما به طور کامل حفظ می شود.

گوگل اهمیت زیادی به امنیت کاربرانش در سایت ها می دهد. و لازم به ذکر است که تنها گوگل نیست که به این گواهینامه ارزش می دهد و اهمیت زیاد امنیت کاربر ویژه تمامی موتور های جستجو و مرورگر ها است.

آموزش نصب SSL رایگان

2. سپس روی گذینه Generate New و گذینه Free کلیک کنید. حالا در لیست داده شده دامنه های مورد نظر خودرا انتخاب کنید:

آموزش نصب SSL رایگان

و تمام! گواهینامه SSL رایگان برای شما نصب شد. حالا کافیست بعد از گذشت چند دقیقه بررسی کنید و مطمعن شوید که گواهینامه به درستی نصب شده.

برای هاست های cpanel وارد بخش ssl شوید و روی گذینه Auto SSL کلیک کنید تا به صورت خودکار گواهینامه رایگان برای شما نصب شود.

از دست ندهید! 10 ایمن ترین شرکت هاستینگ ایران 2022

نحوه بررسی SSL

برای بررسی اینکه آیا گواهینامه SSL شما به درستی نصب شده است یا نه ؛ کافیست از در وب سایت زیر دامنه خودرا وارد کنید تا اطلاعات گواهینامه SSL شمارا به علاوه تاریخ انقضا را برای شما نمایش دهد.

جمع بندی

استفاده از SSL رایگان برای استارت آپ ها می تواند کاربردی باشد. اما به طور کل استفاده از SSL رایگان پیشنهاد نمی شود. همینطور شما می توانید این نوع گواهینامه را برای هاست دانلود خود استفاده کنید.

البته لازم به ذکر است که گوگل نیز قابلیت تشخصیص ssl رایگان از ssl غیر رایگان را دارد زیرا همانطور که بالاتر ذکر شد ، این دو نوع ssl علاوه بر زمان فعالیت در نوع رمزگذاری فایل ها نیز با هم متفاوت هستند ؛ بنابراین اگر می خواهید قوی شروع کنید حتما از ssl غیررایگان استفاده کنید.

چطور بود؟

به این پست امتیاز بده!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز : 399

اولین نفری باش که به این پست امتیاز می ده!

برچسب ها :
دوره طراحی سایت رایگان

مطالب وبلاگ :

بعدی
12 مزیت وب سایت برای آنلاین شاپ های اینستاگرام
قبلی
مرورگر یا browser چیست؟
12 مزیت وب سایت برای آنلاین شاپ های اینستاگرام
مرورگر یا browser چیست؟

6 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست