تفاوت فروشگاه اینترنتی و فروشگاه فیزیکی چیست؟ کدام بهتر است!؟

زمان مطالعه : 3 دقیقه
مقایسه فروشگاه آنلاین و فروشگاه فیزیکی

امروزه رقابت میان فروشگاه های آنلاین و فروشگاه های فیزیکی بسیار تنگا تنگ است. همینطور به علت اپیدمی کرونا از سال 2019 تا 2022 عده زیادی از مردم به خرید آنلاین روی آوردند. اما هنوز نمی توان گفت ، تعداد افرادی که به صورت آنلاین خرید های خودرا انجام می دهند ، بیش از افرادی است که به صورت حضوری به فروشگاه می روند. امروز مقایسه فروشگاه اینترنتی و فروشگاه فیزیکی را بررسی می کنیم.

فروشگاه اینترنتی (آنلاین شاپ)

همانطور که بالاتر اشاره کردیم ، عده زیادی پس از اپیدمی سال 2019 تمامی خرید های خودرا به صورت آنلاین انجام می دهند. فروشگاه اینترنتی مزیای بسیاری نیز برای فروشندگان و سرمایه گذاران دارد.

لازم است اشاره کنیم که فروشگاه های آنلاین موفق فقط درقالب وب سایت فعالیت می کنند و آنلاین شاپ هایی که در اینستاگرام هستند ، به موفقیت های بزرگ نمی رسند ، زیرا اینستاگرام برای فروشگاه بودن طراحی نشده و صرفا جهت سرگرمی است.

مزایا

فروشگاه های آنلاین و فروشگاه های فیزیکی مزایا و معایبی دارند که با بررسی تک به تک این دو را با یکدیگر مقایسه می کنیم و در نهایت به نتیجه گیری کلی می رسیم.

عدم محدودیت مکانی

فروشگاه های فیزیکی فقط در یک مکان برای مثال کوچه 16 پلاک 7 می توانند محصولات خودرا بفروشند و مشتری باید حتما به آن مکان مراجعه و خرید کند. بنابراین عده کم و محدودی هستند که می توانند از فروشگاه خرید کنند.

این درحالی است که وب سایت شما می تواند به صورت همزمان از سرتاسر جهان مشاهده شود و هیچ نوع محدودیت مکانی ندارد! بنابراین شما می توانید به وسعت کره زمین فروش داشته باشید.

فروش ۲۴ ساعته

“در خواب هم درآمد داشته باش!” این جمله در نگاه اول غیر باور به نظر می رسد. درصورتی که اصلا اینطور نیست. فروشگاه فیزیکی شما ساعت فعالیتی دارد که خرید را محدود می کند. برای مثال از 8 صبح الی 8 شب.

درحالیکه وب سایت شما به صورت 24 ساعته بازدید دارد و زمانی که شما خواب هستید نیز ، محصولات شما به فروش می رسد و درآمد حاصل درخواب برای شما واریز می شود! این یکی از برجسته ترین مزایا در مقایسه فروشگاه اینترنتی و فروشگاه فیزیکی می باشد.

جمع آوری اطلاعات مشتریان

در فروشگاه های فیزیکی مشتری وارد می شود ، شما تنها با سوال و جواب می توانید اطلاعاتی بسیار جزیی درباره سلیقه و … دریافت کنید. همینطور به جز سلیقه شما هیچ اطلاعات دیگری از مشتری در اختیار ندارید. این به این معناست که مشتری زمانی که مغازه شمارا ترک کند ، شما دیگر نه شماره تماس و نه ایمیلی دارید که به وسیله آن مشتری را مجددا جذب کنید.

اما در وب سایت تمامی اطلاعات به صورت کاملا حرفه ای جمع آوری می شوند به طوریکه حتی شما نیاز به مرتب کردن و یا هیچ کار دیگری ندارید! محصولات مورد علاقه هر مشتری برایش نمایش داده می شود و خرید می کند.

همینطور شما از هر مشتری ، یک پرونده در اختیار دارید که شامل اطلاعات کامل هر مشتری می باشد و این پرونده ها در ایمن ترین حالت ممکن بر حسب نام کاربری و هر کاربر یک شناسه مرتب شده اند.

پرداخت آسان

“پول خورد نداریم” شما صدرصد به عنوان مشتری یا فروشنده در فروشگاه های فیزیکی حداقل یک بار با این جمله مواجه شده اید. این مشکل به هیچ عنوان در پرداخت از طریق درگاه اینترنتی به وجود نمی آید.

همینطور برخی افراد به کارت خوان ها اعتماد ندارند و تصور می کنند که با کشیدن کارت ، اطلاعات حساب بانکی آنها به سرقت می رود. درحالیکه ، درگاه های پرداخت شاپرک به هیچ عنوان با این مشکل مواجه نیستند! که در مقایسه فروشگاه اینترنتی و فروشگاه فیزیکی یک امتیاز بزرگ است!

قیمت مقطوع و بروز

ممکن نیست مشتری وارد فروشگاه فیزیکی شود و تخفیف نگیرد و خرید کند! همه مشتری ها با چک و چونه تخفیف می خواهند و این هم موجب آزار روحی و هم ضرر مالی می شود. چیزی که در فروشگاه اینترنتی تعریف نشده است! زیرا مشتری با یک وب سایت مواجه است.

همینطور بروزرسانی قیمت ها در کشور ما یک ویژگی ایده عال برای همه محصولات است. در فروشگاه فیزیکی بسیار سخت تر از فروشگاه آنلاین ، قیمت ها بروز می شوند. اما در فروشگاه آنلاین فقط با یک کلیک!

امکان تبادل نظر

در فروشگاه های آنلاین مشتری محصول را مشاهده نمی کند از نزدیک. بنابراین نظرات سایر خریداران فوق العاده کمک کننده است. نظرات هم در انتخاب میان محصولات به مشتری کمک می کنند و هم در جلب نظر مشتری برای اقدام به خرید. همینطور مشتری از سایر افرادی که محصول را خریداری کرده اند ، سوالات خودرا می پرسد و به پاسخ پی می برد.

تعداد محصولات نامحدود

در فروشگاه شما چند محصول جا می شود؟ 100 محصول؟ 1000 محصول؟ فروشگاه های اینترنتی بزرگ مانند آمازون تنوع محصول میلیونی دارند! در فروشگاه اینترنتی شما هیچ سقفی برای تعداد محصولات ندارید و مدیریت فروش آنها نیز خیلی آسان توسط وب سایت انجام می شود.

همینطور تمامی محصولات شما با یک کلیک و یا سرچ ساده قابل خرید و مشاهده هستند و به راحتی پیدا می شوند. چه 10 محصول داشته باشید و چه میلیون ها محصول!

مشتری نامحدود

در فروشگاه فیزیکی شما چند نفر جا می شوند؟! آیا تجمع مشتریان برای شما سود حاصل می کند؟ در فروشگاه اینترنتی نامحدود کاربر می توانند به صورت همزمان از وب سایت شما خرید کنند! همینطور فرقی نمی کند این کاربران هرکجای دنیا باشند.

محاسبه آنلاین توسط وب سایت

همه ما بارها و بارها در صف های پرداخت فروشگاه های فیزیکی بوده ایم. اما آیا چیزی به اسم صف در فروشگاه های آنلاین وجود دارد؟ مسلما نه! در فروشگاه آنلاین میلیون ها مشتری می توانند همزمان پرداخت کنند و خرید کنند.

راه اندازی ارزان

علاوه بر این همه ویژگی مثبت ، شما برای راه اندازی فروشگاه فیزیکی ، نیاز به سرمایه زیادی دارید تا بتوانید مکانی اجاره و یا بخرید تا کار خودرا آغاز کنید. همینطور محصولاتی که باید تهیه بشود.

به طوریکه شما با سفارش طراحی سایت با کمترین سرمایه ممکن می توانید وب سایت خودرا راه اندازی کنید. همینطور شما حتی نیاز به خرید کالا نیز ندارید!

عدم نیاز به خرید کالا

در فروشگاه اینترنتی شما حتی نیاز به محصول اولیه هم ندارید! می توانید فقط دست به دست کنید و از تولید کننده به مصرفه کننده بفرستید و سود دریافت کنید.

معایب

همانطور که فروشگاه اینترنتی مزایای بسیاری دارد ، در مقابل معایبی نیز دارد که هرچند بسیار کم اما وجود دارد و باید آنهارا نیز در نظر گرفت.

از دست ندهید! آمار برترین وب سایت های فروشگاهی ایرانی 2022

عدم مشاهده کالا

مسلما یکی از معایب مقایسه فروشگاه اینترنتی و فروشگاه فیزیکی ، عدم مشاهده کالا در فروشگاه های آنلاین است که در خرید کاربر موثر است. راه حل این مشکل ، بخش نظرات است.

نیاز به ارسال کالا

در فروشگاه های اینترنتی ، تنها راه این است که شما محصول را برای کاربر ارسال کنید که هزینه ارسال نیز به مبلغ اضافه می شود و این برای کاربر ممکن است آزار دهنده باشد. شما می توانید با قراردادن مبلغ معلوم برای ارسال رایگان این مشکل را نیز حل کنید.

فروشگاه فیزیکی یا آنلاین؟

در این مقاله تنها بخشی از مزایای اصلی فروشگاه آنلاین را برای شما توضیح دادیم. همینطور معایب را نیز مطرح کردیم و برای هر کدام ، راه حلی پیدا کردیم. مسلما فروشگاه آنلاین مزایای بسیار بیشتری نسبت به فروشگاه فیزیکی دارد. در نهایت انتخاب با شماست.

چطور بود؟

به این پست امتیاز بده!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز : 51

اولین نفری باش که به این پست امتیاز می ده!

دوره طراحی سایت رایگان

مطالب وبلاگ :

بعدی
6 تکنیک جلوگیری از بروز اشتباه در طراحی سایت
قبلی
5 مرحله راه اندازی فروشگاه آنلاین موفق!
6 تکنیک جلوگیری از بروز اشتباه در طراحی سایت
5 مرحله راه اندازی فروشگاه آنلاین موفق!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست