5 ترفند شگفت انگیز برای جلوگیری از هک وب سایت

زمان مطالعه : 2 دقیقه
5 ترفند افزایش امنیت وب سایت

امنیت و جلوگیری از هک وب سایت یکی از مهمترین فاکتور های هر وب سایت است. امنیت به قدری مهم است که حتی در قرارداد ها نیز ذکر می شود که طراح سایت باید امنیت کامل سایت را تامین کند. البته حتی گوگل هم نمی تواند بگوید که امنیت را 100% تامین کرده است. همینطور یکی از مهمترین فاکتور های یک طراح وب سایت حرفه ای این است که وب سایتی با حداکثر سطح امنیت طراحی کند.

1. نصب افزونه امنیتی

اولین و بهترین روش برای افزایش امنیت وب سایت وردپرسی نصب پلاگین (افزونه) امنیتی است. پلاگین های امنیتی تا دندان سایت شمارا مسلح می کنند و حداکثر ایمنی را به وب سایت شما می دهند. بهترین پلاگین امنیتی وردپرس وردفنس است.

پلاگین وردفنس به طور کامل امنیت سایت شمارا فراهم می کند. کوچکترین فعالیتی در سایت شما توسط این افزونه از طریق ایمیل به شما گزارش می شود از جمله این فعالیت ها می توان به ورود مدیر ، تلاش های کاربران برای ورود و … اشاره کرد.

همینطور شما با استفاده از افزونه وردفنس می توانید قفل برای ورود تعبیه کنید. به طوریکه اگر کاربر 3 بار اشتباه رمز را وارد کرد ، تا زمان مشخصی حق تلاش برای ورود را ندارد. این امکان بسیار امنیت سایت شمارا افزایش می دهد.

2. تغییر مرتب پسورد ها

دومین روش برای افزایش امنیت وب سایت تغییر مداوم رمز عبور است. سعی کنید هر هفته رمز عبور خودرا عوض کنید و آنرا در فایلی ذخیره کنید تا درصورت فراموشی از آن استفاده کنید.

این روش به این دلیل کاربردی است که اگر در سیستمی پسورد شما از قبل ذخیره شده باشد امکان ورود برای سیستم فراهم نباشد. برای رمز عبور های قوی می توانید از وب سایت passwordsgenerator.net استفاده کنید. این وب سایت برای شما رمز عبور های قوی می سازد.

3. پروتکل HTTPS

اگر می خواهید خیال خودر از امنیت وب سایتتان راحت کنید ، حتما از پروتکل سایت خودرا از http به https تغییر بدهید. این عمل با تهیه گواهینامه SSL امکان پذیر است.

گواهینامه SSL فایل ها و دیتا های وب سایت شمارا رمز گذاری می کند تا در صورت حمله هکر ها اطلاعات قابل تشخیص نباشند و این بسیار در امنیت سایت شما کمک کننده است. همینطور برای گوگل نیز اهمیت زیادی دارد که سایت شما از چه پروتکلی استفاده می کند.

پیشنهادی : SSL رایگان چیست؟ معرفی کامل + آموزش نصب

4. بروزرسانی منظم

بروزرسانی مرتب کد ها ، پلاگین ها و افزونه های وب سایت یکی از مهمترین اقداماتی است که شما می توانید در جهت افزایش امنیت وب سایت خود انجام دهید. به خصوص در وب سایت های وردپرسی این عامل بسیار اهمیت دارد که پلاگین ها و قالب ها همواره آخرین نسخه باشند.

شرکت های سازنده پلاگین و قالب ها معمولا هر چند وقت یک بار آپدیت می دهند. در ورژن های جدید باگ های زیادی برطرف شده و همینطور امنیت آنها نیز معمولا نسبت به ورژن جدید افزایش میابد و روش های نفوذ جدید شناسایی شده توسط برنامه نویسان و شرکت کمپانی برطرف می شود.

همینطور در وب سایت های کد نویسی نیز بروز رسانی مرتبط کد های امنیتی بسیار مهم است. روش های نفوذ را شناسایی کنید و با روش های روز هک همواره آشنا باشید و مانع نفوذ شوید.

5. احراز هویت دو مرحله ای

احراز هویت دو یا چند مرحله ای یکی از روش های مرسوم برای افزایش امنیت وب سایت است. البته لازم نیست برای تمامی کاربران فعال باشد بلکه فعال بودن احراز دو مرحله برای مدیر وب سایت کفایت می کند.

با استفاده از این تکنولوژی اگر کسی پسورد شمارا پیدا کند نیز نمی تواند از آن برای ورود استفاده کند. این احراز هویت می تواند از شیوه های مختلف از جمله استفاده از نرم افزار Google Two Steps Vertification است. این برنامه به پلاگین وردفنس متصل می شود و قابلیت اهراز دو مرحله ای را به سایت شما اضافه می کند.

همینطور برای وب سایت های کد نویسی احراز هویت دو مرحله ای با استفاده از ایمیل و یا پیامک نیز مقدور است. استفاده از روش ارسال کد پیامکی و یا لینک ایمیلی نسب به سایر روش ها امنیت کمتری دارد اما مرسوم تر است.

جمع بندی

روش های مختلفی هستند که می تواند از نفوذ هکر ها به سرور های سایت و کلا دسترسی آنها به وب سایت شما وجود دارد که در این مقاله به برترین آنها اشاره کردیم. در طراحی سایت امنیت بسیار ضروری است و همیشه اهمیت زیادی به آن بدهید تا کیفیت کار های شما افزایش داشته باشد.

مطلب پیشنهادی : انواع وب سایت بر اساس کسب و کار

چطور بود؟

به این پست امتیاز بده!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز : 3

اولین نفری باش که به این پست امتیاز می ده!

دوره طراحی سایت رایگان

مطالب وبلاگ :

بعدی
کال تو اکشن ( CTA ) چیست؟ معرفی کامل + آموزش
قبلی
انواع وب سایت بر اساس کسب و کار
کال تو اکشن ( CTA ) چیست؟ معرفی کامل + آموزش
انواع وب سایت بر اساس کسب و کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست