فونت آسام ( Font Awesome ) چیست؟ معرفی کامل + آموزش استفاده

زمان مطالعه : 3 دقیقه
font Awesome

فونت آسام چیست؟

فونت آسام (Font Awesome) یک وب سایت فوق العاده قدرتمند و حرفه ای و البته مشهور در زمینه ارائه آیکون است. فونت آسام آیکون های بسیاری زیادی دارد و به نوعی بزرگترین کتابخانه آیکون دنیا است.

جالب است بدانید وب سایت های وردپرسی نیز تمامی آیکون های خودرا به صورت مستقیم از سایت فونت آسام بارگیری می کنند. تنوع فوق العاده بالا در آیکون ها که استفاده از آنهارا بسیار ساده کرده.

فونت آسام چه کاربردی دارد؟

کاربرد فونت آسام جهت جذب مخاطب بیشتر است. مسلمان استفاده از آیکون در دکمه ها و همینطور آیتم های منو بسیار کاربردی است. کاربران بسیار به آیکون ها علاقه مند هستند. همینطور شما می توانید در جهت ریسپانسیو کردن سایت و سئو موبایل نیز از آن استفاده کنید.

کاربرد فونت آسام در ریسپانسیو سازی ، زمانی است که شما می خواهید متنی را در نسخه موبایل وب سایتتان نمایش دهید اما به دلیل طولانی بودن ، ممکن است نتوانید متن را به درستی در آن جای دهید. بنابراین می توانید از آیکون مربوطه استفاده نمایید.

آموزش نصب فونت آسام بر روی سایت

اولین قدم برای استفاده از فونت آسام نصب آن بر روی فایل پروژه است. جهت دانلود آخرین نسخه فونت آسام ( ورژن 6 ) کافیست اینجا کلیک کنید و وارد وب سایت فونت آسام شوید و روی free download کلیک کنید تا فایل فونت آسام دانلود شود.

از دست ندهید! 10 برترین نرم افزار کد نویسی 2022

سپس فایل محتوای فایل all.css را داخل فایل فایل css پروژه خود paste کنید.در مرحله بعد پوشه Fonts را در کنار فایل css آپلود کنید تا به یکدیگر متصل شوند و تمام. حالا طبق دستور عمل زیر می توانید به سادگی فایل های در وب سایت خود از آیکون های css استفاده کنید!

فونت آسام در وردپرس

استفاده از آیکون های فونت آسام قابلیتی است که به صورت پیشفرض بر روی تمامی سایت های وردپرسی قابل رویت است. همینطور شما می توانید پلاگین مربوط به این نوع ایکون هارا نیز به صورت رایگان دانلود کنید.

و برای استفاده از آیکون ها در منو وب سایت کافیست تگ <i> را مانند دستور عمل زیر قبل از متن آیتم منو جای گذاری کنید تا نمایش داده شود. در متون و باکس آیکون ها شما می توانید نام آیکون مورد نظر خودرا در وب سایت فونت آسام جستجو کنید و سپس نام را در بخش آیکون paste کنید.

نحوه استفاده از آیکون ها

بعد از نصب صحیح پوشه ها تنها کافیست برای استفاده از هر آیکون تگ آنرا در وب سایت خود قرار دهید. تگ آیکون هارا به سادگی می توانید در وب سایت فونت آسام جستجو کنید.

جستجو آیکون در فونت آسام
جستجو آیکون در فونت آسام

پس از پیدا کردن آیکون مد نظر خود کافیست روی آیکون کلیک کرده تا پنجره ای برای شما باز شود. سپس داخل پنجره آیکون به همراه تگ مخصوص نمایش داده می شود. کافیست بر روی تگ کلیک کنید تا کپی شود. سپس آنرا در مکان مد نظر خود در فایل وب سایت paste کنید.

آیکون فونت آسام
آیکون فونت آسام

جمع بندی

بسیاری از وب سایت های بزرگ از ایکون های وب سایت فونت آسام استفاده می کنند. این وب سایت فوق العاده کاربردی است. نمایش آیکون در وب سایت بسیار موثر است به ویژه در رساندن مفهوم به مخاطب. توصیه من به شما این است که حتما از آیکون های فونت آسام استفاده کنید. وب سایت های دیگری نیز هستند که خدمات آیکون ارائه بدهند و یا حتی شما می توانید از آیکون های PNG استفاده کنید. اما فونت آسام محبوب ترین سایت آیکون است و همینطور بهترین آنها.

چطور بود؟

به این پست امتیاز بده!

میانگین امتیاز 4.6 / 5. تعداد امتیاز : 41

اولین نفری باش که به این پست امتیاز می ده!

دوره طراحی سایت رایگان

مطالب وبلاگ :

بعدی
آموزش نصب گوگل آنالیتیکس بر روی وب سایت
قبلی
وب سایت های دانلود عکس رایگان با کیفیت بالا
آموزش نصب گوگل آنالیتیکس بر روی وب سایت
وب سایت های دانلود عکس رایگان با کیفیت بالا

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست