چطور یک طراح سایت موفق باشیم؟ 10 فاکتور مهم

زمان مطالعه : 3 دقیقه
طراح سایت موفق

طراحی سایت یک شغل فوق العاده جذاب و در عین حال تخصصی است. همینطور موفق بودن در این شغل نیز ، فاکتور هایی دارد که با رعایت این فاکتور ها شما می توانید به یک طراح سایت فوق العاده تبدیل بشوید. این فاکتور ها بسیار ساده اما در عین حال کاربردی و فوق العاده هستند که هر برنامه نویس و طراح وب سایتی باید آنهارا بداند و از آنها بهره مند شود.

استفاده درست از زمان

همه ما بارها جمله “وقت طلاست” را شنیده ایم. اما ممکن است اکثر مواقع از کنار این جمله به سادگی عبور کنیم. درحالیکه این جمله برای یک طراح سایت و برنامه نویس موفق مانند یک الگو و نمایش دهنده مسیر است.

از زمان خود به بهترین شیوه استفاده کنید و برای تک تک لحظه هایتان برنامه ریزی کنید. این کار موجب می شود تا شما به همه کار ها برسید. همیشه زمان کافی برای خواب در نظر بگیرید. زیرا کم خوابی موجب کواهش انگیزه کاری می شود. خواب به اندازه و صحیح و به طور میانگین بین 7 الی 8 ساعت بسیار کمک کننده است.

طراحی و گرافیک

یکی از مهارت هایی که هر طراح وب سایت باید داشته باشد ، طراحی و گرافیک است. هنر طراحی برای برنامه نویسان یک امتیاز بسیار بزرگ است. همیشه برنامه نویسان و طراحان وب سایتی که کار های جذاب تری دارند ، مشتری بیشتری نیز دارند.

رنگبندی و طراحی ، استفاده از سایه ها و طرح باکس ها ، دکمه ها و فیلد های وب سایت ، بسیار موثر است براینکه لول طراحی سایت شما چقدر است و برای کارفرما بسیار با ارزش است. بنابراین در زمینه رنگ ها و گرافیک در طراحی سایت بیشتر تحقیق کنید. اگر علاقه به دانستن بیشتر درباره این موضوع دارید اینجا کلیک کنید.

سئو و تولید محتوا

یکی از مهارت های مرتبط با طراحی سایت ، سئو است. البته می توان گفت مبحث طراحی سایت ، با سئو متفاوت است و هر طراح و برنامه نویس وب سایت نباید به سئو نیز تسلط داشته باشد. اما اگر به سئو و تولید محتوای اصولی برای وب سایت مسلط باشید یک قدم از بقیه جلو تر هستید!

سئو و تولید محتوا به قدرت نوشتن و تایپ شما نیز بستگی دارد. همینطور علم و دانش شما نسبت به موضوعات مختلف. بنابراین حتما به این موضوع توجه داشته باشید که سئو وب سایت چقدر می تواند بر روی افزایش قدرت سایت شما موثر باشد. همینطور نیاز کسب و کار ها به سئو نیز کم نیست. بنابراین زمانی که پروژه طراحی سایتی نباشد شما می توانید از گرفتن پروژه سئو درآمد داشته باشید.

مهارت فتوشاپ

داشتن مهارت فتوشاپ نیز مانند علم سئو ضروری نیست. ولی مسلط بودن به فتوشاپ بسیار کاربرد دارد. مخصوصا در طراحی بنر ها و تصاویر محصولات. واتر مارک گذاری و خیلی نکات دیگر. علم فتوشاپ هم سطح سئو برای طراح سایت لازم و نسبتا ضروری است.

همینطور آموختن مهارت فتوشاپ اصلا کار سختی نیست. اما نیازنمد آموزش اصولی است. اگر تصمیم به یادگیری اصولی و حرفه ای از صفر تا صد فتوشاپ را دارید ، می توانید از دوره زیر استفاده کنید:

نمونه کار

داشتن نمونه کار در رزومه بسیار مهم است. نمونه کار به تعداد زیاد بسیار اهمیت دارد. کارفرما را از قدرت شما در طراحی مطمعن می کند. همیشه کارفرمایان از شما نمونه کار می خواهند. اما عده ای با وجود توانایی بالا در طراحی سایت ، هنوز نمونه کار ندارند.

این دسته از طراحان وب سایت باید از سایت های آماده استفاده کنند. همینطور می توانید از نمونه کار سایت های طراحی سایت استفاده کنید و به کارفرما بگویید که من توانایی دارم این وب سایت هارا برای شما طراحی کنم.

قرارداد صحیح

داشتن یک می نوت قرارداد صحیح بسیار مهم است. زیرا کارفرما ممکن است شمارا مادام قرارداد اذیت کند و یا هر مشکل دیگری. تمامی این مشکلات را پیش بینی کنید و در قرارداد ذکر کنید.

حتما در قرارداد ذکر کنید که زمان پروژه به چه صورت است و مراحل پرداخت چگونه است. همینطور چنانچه مشکلی بوجود آمد ، توسط کدام مرجع باید پیگیری شود. حق فسخ معامله را یک طرفه برای خودتان در نظر بگیرید تا اگر کارفرما قصد آزار شمارا داشت ، معامله را فسخ کنید و مبلغ را به کارفرما بازگردانید.

نحوه رفتار با مشتری

رسیدیم به یکی از اصلی ترین مباحث ، یعنی رفتار با مشتری! بسیاری از طراحان وب سایت با وجود مهارت بالا در طراحی سایت ، مهارت در گفتگو و کلام و صحبت با مشتری ندارند! این موضوع در بسیاری از موارد موجب می شود ، افراد با سابقه بالا نتوانند پروژه بگیرند!

منظور از رفتار با مشتری از پایین به بالا نگاه کردن به مشتری نیست بلکه رعایت احترام و تواضع است. رابطه شما و مشتری یا کارفرما ، رابطه کاری است و باید حدود احترام میان شما حفظ شود تا هردو فرد راضی باشند. همینطور می توانید ماده ای در قرارداد مبنی بر رعایت ادب بگذارید.

البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که شما باید طوری رفتار کنید که مشتری از کار شما استقبال کند. استفاده از کلمات مثبت در کنار احترام بسیار مهم است. سعی کنید اصلا از کلمات منفی استفاده نکنید.

مهمترین نکته در رفتار با مشتری ، این است که با مشتری دوست شوید! زیرا اگر با مشتری رابطه دوستانه برقرار کنید برای همیشه مشتری شما خواهد ماند و به مشتری ثابت شما تبدیل می شود.

پشتیبانی

ارائه خدمات پس از فروش و یا همان پشتیبانی وب سایت ، می تواند یک امتیاز بزرگ برای کارفرامایان باشد. هر وب سایتی بعد از تاسیس ، مسلما اشکالاتی خواهد داشت که در روز اول پیدا نمی شود. در قرار داد ذکر کنید که سایت برای 3 روز به صورت تستی فعال می شود و چنانچه مشکلی نداشت قرارداد به اتمام می رسد.

اما مبحث پشتیبانی جدا است. شما می توانید به ازای هر ماه پشتیبانی فنی مبلغی به هزینه طراحی اضافه کنید. همینطور می توانید پشتیبانی را بعد از اتمام پروژه مشخص کنید که به چه صورت باشد و پس از آن به ازای هر ماه پشتیبانی هزینه ای دریافت کنید.

تسلط به کد نویسی

یکی از مهمترین روش های طراحی سایت ، کد نویسی است. هر برنامه نویس و طراح سایت باید به کد نویسی مسلط باشد. زیرا تمامی مشکلات یک وب سایت با دانش کد نویسی قابل حل است.

تمامی وب سایت ها با کد نویسی ساخته می شوند و سایت ساز ها فقط کار شمارا در کد نویسی راحت تر می کنند. همچنین برخی از آنها مانند وردپرس بدون نیاز به داشتن دانش کد نویسی یک وب سایت به شما تحویل می دهند. اما این دلیل نمی شود که سایتی که شما از وردپرس تحویل می گیرید با کد ها ساخته نشده باشد.

وردپرس مانند یک ربات کد های وب سایت را برای شما می نویسد و شما انتخاب می کنید که کد ها چطور عمل کنند و چه نتیجه ای می خواهید. حتی اگر با وردپرس هم کار کنید ، برخی مشکلات در این سیستم ممکن است بوجود بیاید که فقط با کد نویسی می توانید آنهارا رفع کنید. بنابراین حتی در سایت های وردپرسی نیز به دانش کد نویسی نیاز هست.

آشنایی با وردپرس

سیستم سایت ساز وردپرس می تواند یک وب سایت را به صورت کامل برای شما تهیه کند. مسلط بودن به وردپرس برای کسی که به دانش کد نویسی مجهز است نیاز نیست. اما اشنایی با این سرویس مسلما کاربردی خواهد بود.

همانطور که بالاتر خواندیم در وردپرس شما بدون نوشتن کد یک وب سایت می سازید. به طوریکه فقط انتخاب می کنید قسمت های مختلف وب سایت شما به چه شکل طراحی شوند. آشنایی با وردپرس می تواند بسیار برای شما کاربردی باشد زیرا بسیاری از سایت هارا می توانید با استفاده از این پلتفرم در کمترین زمان تهیه کنید و بدون نقص تحویل بدهید و زحمت بسیار کمتری نسبت به کد نویسی دارد.

مطالعه بیشتر: 11 دلیل برای استفاده از وردپرس در طراحی سایت

جمع بندی

طراحی وب سایت در عین جذابیت ، نکاتی دارد که هر برنامه نویس باید آنهارا بداند. همینطور مهارت هایی که اگر شما بلد باشید ، مطمعنا در مراحل دریافت پروژه و یا استخدام شدن موفق تر خواهید بود. بنابراین با افزایش و بهبود مهارت و علم خود ، قیمت پروژه ها و کار های خودرا نیز افزایش دهید و درآمد بیشتری داشته باشید.

مطالعه بیشتر: 6 اشتباه رایج و مرگبار در سئو

چطور بود؟

به این پست امتیاز بده!

میانگین امتیاز 4.6 / 5. تعداد امتیاز : 15

اولین نفری باش که به این پست امتیاز می ده!

دوره طراحی سایت رایگان

مطالب وبلاگ :

بعدی
طراحی سایت را از کجا شروع کنیم؟
قبلی
7 اشتباه در تبلیغات که موجب شکست سایت شما می شود!
طراحی سایت را از کجا شروع کنیم؟
7 اشتباه در تبلیغات که موجب شکست سایت شما می شود!

3 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • کارفرما باید با مشتری دوست بشه به نظر من ، اینطوری صد سال مشتریش می مونه. این رو هم می تونید به مطلب اضافه کنید به نظرم نکته کاربردی می تونه باشه.

    پاسخ
  • رفتار با مشتری به نظر من مهمترین فاکتور برای یک طراح سایت موفق می تونه باشه. من خودم خیلی خوب سعی می کنم با مشتری رفتار کنم تا باز هم اگر کاری داشت بیاد پیش خودم!

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست