7 اشتباه بزرگ که سایت شمارا منفجر می کند!

زمان مطالعه : 2 دقیقه
7 اشتباه در طراحی سایت

تمامی سایت ها روز به روز درحال پیشرفت و حرکت رو به جلو هستند. اما یک سری اشتباه در طراحی سایت وجود دارد که موجب می شود وب سایت ها با شکست موجه شوند. این ایرادات زیاد و یا چشم گیر نیستند. اما به شدت موثر و مخرب هستند.

نام دامنه نامناسب

اکثرا وب سایت ها به نام دامنه خود اصلا توجی نمی کنند. درصورتی که انتخاب دامنه یکی از مهمترین مراحل هر وب سایت است. زیرا انتخاب یک دامنه ایده عال ، می تواند تا سال های سال با شما باشد و درصورتی که دامنه اشتباهی انتخاب کنید ، بعد از مدت کوتاهی موجب شکست شما می شود.

از دست ندهید! نحوه انتخاب نام دامنه مناسب

انتخاب نام دامنه ، اولین مرحله طراحی سایت می باشد. اما می توان به عنوان مهمترین مرحله در طراحی سایت از انتخاب نام دامنه نام برد. یک اشتباه بزرگ در طراحی سایت انتخاب دامنه نا مناسب است.

طراحی و رنگبندی غیر استاندارد

گرافیک و طراحی بسیار مهم و تاثیر گذار هستند برای هر وب سایت. رنگبندی می تواند مخاطب شمارا به سایت علاقه مند و از سایت متنفر کند. طراحان وب سایت و برنامه نویسان بسیار به رنگ بندی و گرافیک سایت های خود اهمیت می دهند.

از دست ندهید! اهمیت رنگ در طراحی سایت

اما بعد از انتخاب طیف رنگی صحیح برای سایت شما ، نحوه استفاده از آن در صفحات نیز بسیار مهم است. یک اشتباه در طراحی سایت که بسیار رایج است ، استفاده غلط و بیش از حد از رنگ ها در طراحی گرافیک می باشد. در استفاده از رنگ ، افراط نکنید.

محتوای بی کیفیت

همیشه به یاد داشته باشید که مخاطب شما باهوش است و فرق میان محتوای با کیفیت و محتوای به درد نخور را به آسانی تشخیص می دهد. چنانچه محتوای شما اطلاعات کاربردی و دقیقی را به کاربر انتقال بدهد ، یک چرخه سود دو طرفه میان شما و کاربر ایجاد می شود و کاربر به سایت شما علاقه مند می شود.

تولید محتوا در قالب وبلاگ ، پادکست ، ویدیو های آموزشی و … موجب می شود کاربر به سایت شما علاقه مند شود. همینطور تولید محتوا بر سئو سایت شما نیز بسیار موثر است. از مهمترین روش های تولید محتوا ، محتوای متنی و وبلاگ است که برای گوگل بسیار مهم است.

استفاده از قالب بی کیفیت

این اشتباه ویژه سایت هایی است که از وردپرس استفاده می کنند. استفاده از قالب های بی کیفیت در سایت های وردپرسی همیشه یک اشتباه و خطای بزرگ به شما می آمده است.

از دست ندهید! بهترین قالب های وردپرسی همه کاره 2022

چنانچه سایت شما با وردپرس طراحی شده است و یا قصد دارید با استفاده از سایت ساز وردپرس وب سایت خودرا بسازید حتما به قالبی که تهیه می کنید توجه داشته باشید. زیرا قالب های بی کیفیت که اکثرا رایگان هستند و یا به شکل قالب آماده طراحی شده اند ، نمی تواند موجب رشد شما شود.

تصاویر نامربوط و بی کیفیت

یکی از مهمترین عوامل موثر در رشد هر وب سایت ، تصاویر هستند. تصاویر نقش بسیار مهمی را در طراحی هر وب سایت ایفا می کنند. اما استفاده درست و به جا از تصاویر بسیار مهم است.

از دست ندهید! وب سایت های دانلود عکس رایگان با کیفیت بالا

درصورتی که سایت شما از تصاویر بی کیفیت استفاده کند ، مطمعن باشید که مخاطب جذب نخواهد شد. همینطور چنانچه تصاویر مطالب و یا صفحات شما ، ارتباطی با مطلب و موضوع صفحه نداشته باشند ، مسلما سایت شما با مشکل رو به رو خواهد شد. پس به این دو مورد توجه ویژه داشته باشید.

طراحی غیر استاندارد

منظور از طراحی ، صرفا استفاده از رنگ ها و سایه ها نیست. بلکه به مجموعه کامل ظاهری وب سایت شما ، طراحی می گویند. این بعد از وب سایت که برای کاربران نمایان است باید باب میل و طبق اصول طراحی شده باشد. تا موجب جذب کاربران بشود.

از دست ندهید! 10 ویژگی وب سایت پزشکی حرفه ای

بسیاری از وب سایت های بزرگ ، به صورت روزانه و حتی ساعتی در حال بروزرسانی طراحی و بعد ظاهری سایت خود هستند. زیرا تمامی بخش های سایت شما باید به طور ایده عال و حرفه ای طراحی شده باشد.

پس زمینه تیره

در اکثر موارد سایت هایی که از زمینه تیره استفاده می کنند ، با کاهش بازدید روبه رو می شوند. همیشه از زمینه های روشن استفاده کنید. اما در مطالب وبلاگ این روال متفاوت است.

در صفحات وبلاگ باید ویژگی طیف رنگی تیره به وب سایت شما اضافه شود. تا چنانچه کاربری شب وارد سایت شما شد ، با استفاده از ویژگی حالت شب ، بتواند به سادگی مطلب را مطالعه کند.

جمع بندی

اصول و روال های طراحی یک وب سایت استاندارد و ایده عال بسیار زیاد هستند. اما عده کمی به اشتباه ها توجه می کنند. با شناسایی مسیر های غلط و خطا ها و با رفع آنها از رقبای خود پیشی بگیرید و به سرعت رشد کنید. عدم شناسایی مسیر های غلط موجب کاهش سرعت رشد شما خواهد شد.

چطور بود؟

به این پست امتیاز بده!

میانگین امتیاز 4.8 / 5. تعداد امتیاز : 43

اولین نفری باش که به این پست امتیاز می ده!

دوره طراحی سایت رایگان

مطالب وبلاگ :

بعدی
5 مرحله راه اندازی فروشگاه آنلاین موفق!
قبلی
تاثیر لینک سازی داخلی بر سئو
5 مرحله راه اندازی فروشگاه آنلاین موفق!
تاثیر لینک سازی داخلی بر سئو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست