10 تکنیک افزایش فروش وب سایت فروشگاهی

زمان مطالعه : 2 دقیقه
افزایش فروش وب سایت فروشگاهی

همه صاحبین کسب و کار حوزه فروش و وب سایت های فروشگاهی قصد دارند با افزایش فروش محصولات خود به کسب و کارشان رونق دهند. اما همه ، ترفند های افزایش فروش و درآمد بیشتر را بلد نیستند و اکثرا راه های اشتباه را برای رشد انتخاب می کنند. مانند سئو کلاه سیاه ( سئو با ترفند های غیر اصولی ) که اکثرا با شکست روبه رو می شود.

اما بسیاری نیز با پیدا کردن تکنیک ها و انتخاب مسیر درست ، فروش خودرا افزایش می دهند و به موفقیت زیاد و افزایش درآمد و فروش دست میابند. در این مقاله به تمامی این تکنیک ها اشاره می کنیم و تک به تک آنهارا مورد بررسی قرار می دهیم.

فعالیت شبکه های اجتماعی

همواره شبکه های اجتماعی کاربرد بسیاری برای وب سایت های فروشگاهی داشته اند. بسیاری از افراد ساده از کنار شبکه های اجتماعی می گذرند. درصورتی که عده ای مخاطب در شبکه های اجتماعی هستند که شما می توانید به سادگی آنهارا جذب کنید و به وب سایت خود ارجاع دهید.

فعالیت خودرا در شبکه های اجتماعی آغاز کنید و چناچه از قبل آغاز کرده اید فعالیت خودرا افزایش دهید ؛ فعالیت بیشتر مخاطب بیشتری برای شما به ارمغان می آورد. نکته مهم در تولید محتوا این است که شما باید شبکه های اجتماعی خودرا طوری تنظیم کنید که محتوای شما حکم سرگرمی را داشته باشد. همینطور محتوای شما می تواند آموزشی نیز باشد.

ایجاد وبلاگ

بخش وبلاگ و مطالب مرتبط با کسب و کار شما هستند که موجب رونق و بهبود رتبه سئو و افزایش بازدید سایت شما می شوند. این بخش بسیار مهم است زیرا شما با انتشار مقالات مفید می توانید سئو سایت خودرا بهبود بدهید.

بنابراین وبلاگ سایت خودرا ایجاد کنید و بیش از این زمان را از دست ندهید. همواره به صورت مداوم در وبلاگ مطالب کاربردی منتشر بکنید ؛ این کار موجب می شود پای افرادی که به این نوع مقالات احتیاج دارند به وب سایت شما باز شود و درصورتی که مقاله شما کاربردی باشد ، آنها مشترک وب سایت شما می شوند.

همینطور در بخش مقالات می توانید برای مثال در سایدبار هر مطلب ، تبلیعات مرتبط با سایت خود نیز منتشر بکنید و افراد را از انواع آفر ها مطلع بکنید. تبلیغات خارجی نیز یک روش کسب درآمد از طریق وبلاگ است.

بخش نظرات محصولات

بخش نظرات در محصولات بسیار کاربردی اند. کاربرانی که محصول شمارا خریداری کرده اند نظرات خودرا نسبت به محصول و فروشگاه شما در زیر محصولات به انتشار می گذارند و این کار موجب می شود سایر مشتریان شما با خواندن نظرات ، از کیفیت محصول باخبر بشوند.

در فروشگاه حضوری شما محصول را می بینید و آنرا از همه نظر بررسی می کنید. اما در فروشگاه آنلاین این امکان وجود ندارد و شما تنها می توانید تصاویر و ویدیو ها و توضیحات محصول را ببینید وبر اساس آن قضاوت و خرید کنید.

نظرات محصول یعنی نقد و بررسی کسی که محصول شمارا خریداری کرده است. بنابراین بسیاری از افراد فقط و فقط از روی نظرات محصول شما آنرا قضاوت و براساس نظرات خرید می کنند. بنابراین این بخش اهمیت بسیار زیادی دارد.

طراحی صفحه اصلی

صفحه اصلی وب سایت شما بسیار مهم است و طراحی آن یکی از مهمترین ویژگی های فروشگاه اینترنتی شما است. توجه کنید که حتما نباید طراحی سایت شما مشابه حرفه ای ها باشد زیرا این کار نوعی تقلید از آنها محسوب می شود و ممکن است در ذهن مشتری تصویر خوبی نداشته باشد.

 از دست ندهید! اصول طراحی صفحه اصلی وب سایت

اما استاندارد های طراحی صفحه اصلی وب سایت را نیز رعایت کنید. طراحی صفحه اصلی فاکتور هایی دارد که شما با رعایت آنها می توانید یک صفحه اصلی ایده عال طراحی کنید. اما مهم ترین نکته این است که صفحه اصلی باید به طوری طراحی شود که کاربر شما گیج نشود  و به راحتی به مقصود خود دست بیابد.

ضمانت محصولات

ضمانت محصولات نیز مانند نظرات محصول ، کاربرد بسیاری در جلب اعتماد مشتری دارد. منظور از ضمانت محصولات ، مرجوعی و تعویض است. این دو نوع ضمانت بسیار در جذب مخاطب بیشتر کاربردی است.

ضمانت مرجوعی معمولا تا 7 روز و ضمانت تعویض تا 3 روز می باشد. اما این مدت زمان بستگی به نوع کالا و قیمت آن نیز دارد. اما داشتن این دو ضمانت موجب راحت بودن خیال مشتری از صحت کامل کالا و تضمین بازگشت وجه اش است.

ارسال رایگان

برای ارسال کالا ها به صورت رایگان یک مبلغی رو تایین کنید. برای مثال سفارش بالای 100 هزار تومان را به صورت رایگان ارسال کنید و هزینه ارسال را از سود محصولات پرداخت کنید.

ایجاد یک عدد برای ارسال رایگان بسیار موثر است. زیرا این کار موجب می شود برای رایگان شدن هزینه ارسال مشتری شما تعداد سفارشات خودرا نیز افزایش دهد و در نتیجه سود شما نیز بیشتر خواهد بود.

چت آنلاین

ایجاد امکان چت آنلاین با بخش پشتیبانی و خرید بسیار موثر است در افزایش فروش شما. همیشه به صورت مداوم یک پشتیبان را برای پاسخگویی به سوالات مشتریان قرار دهید. اگر در ابتدای کار خود هستید ، حجم سوالات کم است و خودتان می توانید به آنها پاسخ دهید.

مشتریان بسیار به چت آنلاین علاقه مند هستند و از این امکان استفاده می کنند. برای مثال مشتری شما سوالی در رابطه با نحوه ثبت سفارش دارد. با استفاده از امکان چت آنلاین به راحتی مشکل او حل می شود و سفارش خودرا ثبت می کند.

یکی از سیستم های چت قدرتمند خارجی کریسپ است. سیستم چت آنلاین رایگان کریسپ قابلیت های بسیار خوبی در اختیار شما قرار می دهد. همچنین کریسپ اپلیکیشن اندروید و آیفون نیز دارد که بتوانید از طریق آن چت هارا مدیریت کنید.

طراحی صفحه محصول

یکی از مهمترین فاکتور های موفقیت و افزایش فروش ، طراحی گرافیکی صفحه محصول شما است. درصورتی که صفحه محصول شما گرافیک و طراحی خوبی نداشته باشد ، مسلما مشتری از شما خرید نخواهد کرد.

صفحه محصول شما حکم ویترین مغازه را دارد. در طراحی صفحه محصول بسیار به رنگ ها توجه داشته باشید. همینطور تمامی بخش هایی که یک صفحه محصول ایده عال باید داشته باشد را ایجاد کنید. برای راهنمایی بهتر درباره رنگ ها در طراحی سایت اینجا کلیک کنید.

نظر سنجی

نظر سنجی برای محصولات و کیفیت ارائه فروشگاه اینترنتی شما بسیار مهم است. نظر سنجی به دو صورت امکان پذیر است. اول از همه به صورت ستاره ای زیر هر محصول نظر سنجی قرار دهید. ستاره های محصول همینطور در نتایج جستجو نیز نمایش داده می شود و موجب افزایش تعداد کلیک ها است.

روش دوم ایجاد صفحه ای مخصوص نظر سنجی است. بعد از هر خرید از مشتری بخواهید تا نظر خودرا نسبت به فروشگاه شما بنویسد و به مشتری امتیاز و یا کد تخفیف ارائه کنید.

قرعه کشی و جایزه

برگزاری قرعه کشی یک روش افزایش فروش بسیار محبوب میان تمامی فروشندگان است. قرعه کشی که موجب رشد و افزایش فروش شما شود نیز دو نوع دارد. روش اول این است که به کاربر یک شانس برای چرخاندن گردونه شانس بدهید. در گردونه شانس کد تخفیف قرار بدهید و طوری گذینه هارا بگذارید که مشتری شما برنده شود و اینگونه برای از دست ندادن شانس خود هم که شده خرید می کند.

روش دوم برگزاری قرئه کشی میان کسانی است که شانس بیشتری دارند. شما می توانید با هر خرید از فروشگاه خود به مشتری یک کد شانس بدهید و بین تمامی کد های داده شده به صورت هفتگی قرعه کشی کنید و به برگزیده کد تخفیف و یا وجه نقدی جایزه بدهید.

جمع بندی

روش هایی برای افزایش فروش وب سایت شما وجود دارد که در این مقاله به مهمترین آنها اشاره کردیم. شما با توجه به نکات گفته شده می توانید به راحتی مسیر رشد خودرا سریعتر از قبل طی کنید و به موفقیت برسید.

چطور بود؟

به این پست امتیاز بده!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز : 43

اولین نفری باش که به این پست امتیاز می ده!

دوره طراحی سایت رایگان

مطالب وبلاگ :

بعدی
12 فاکتور وبلاگ حرفه ای
قبلی
نحوه انتخاب شرکت طراحی سایت مناسب
12 فاکتور وبلاگ حرفه ای
نحوه انتخاب شرکت طراحی سایت مناسب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست