اصول طراحی کاتالوگ ایده عال

زمان مطالعه : 2 دقیقه
طراحی کاتالوگ
آنچه خواهید خواند …
  • اصول طراحی کاتالوگ :
    • طراحی ساده و جذاب
    • استفاده از اشکال هندسی خلاقانه
    • رعایت نظم و تقارن
    • تصاویر با کیفیت فوق العاده بالا
    • ارجاع به وب سایت

طراحی کاتالوگ یکی از برترین روش های تبلیغات میان بازرگانان و تاجران بزرگ است. شما با استفاده از چند صفحه کاغد می توانید مخاطب را شیفته کسب و کار خود کنید.

اما مسلما طراحی غیر اصولی موجب شکست و ضرر مالی می شود. همانقدر که یک کاتالوگ ایده عال می تواند به کسب و کار شما رونق چندین برابری دهد ، با رعایت نکردن اصول می تواند به کسب و کار شما صدمه بزند!

1. طراحی ساده و جذاب

امروزه افکار عمومی تبلیغات ساده را بیشتر و بهتر درک می کنند. طراحی کاتالوگ باید در عین سادگی جذاب باشد. شما نیاز به طرح های عجیب و غریب برای جذب نگاه مخاطب ندارید! در اوج سادگی مخاطب شما ارتباط بهتری با مجله ، بروشور و یا کاتالوگ شما برقرار می کند.

اکثرا زمان زیادی برای مطالعه کامل کاتالوگ شما ندارند. شما برای جلب توجه مخاطب می توانید در دو یا سه خط کوتاه مطلب خودرا اراعه دهید.

نکته: همواره سعی کنید مطلب را قبل از خواندن متن به مخاطب بفهمانید و در ناخودآگاه وی بنشانید! چطور؟ در ادامه مطلب خواهیم خواند…

2. استفاده از اشکال هندسی خلاقانه

ما در دوران کودکی همواره ارتباط بهتری با اشکال برقرار می کنیم. این در بزرگسالان نیز می تواند بسیار کاربردی باشد. افراد معمولا با تماشا کردن اشکال و تحلیل ذهنی آنها سرگرم می شوند.

این کار همانند بازی می ماند ، شما در هین بازی با افکار مخاطب و سرگرم کردن او مطالب و هدف خودرا نیز به او می فهمانید. استفاده از ترفند های روانشناسی حرفه ای که یکی از مهمترین آنها استفاده از اشکال هندسی است ، می تواند مکمل کاتالوگ شما باشد.

3. رعایت نظم و تقارن

انسان ها به صورت ناخودآگاه به نظم و تقارن علاقه زیادی دارند. در طراحی کاتالوگ نیز به همین شکل است. اگر نظم را در متون ، اشکال و تصاویر خود رعایت کنید مخاطب با کاتالوگ شما ارتباط برقرار می کند.

نظم در عین بی نظمی ؛ این هم یک تکنیک است که برخی افراد به آن معتقد اند. که می گوید نظم نباید حتما قابل تشخیص خودآگاه باشد. با رعایت نظم در عین شلوغی ناخودآگاه مخاطب نظم را درک می کند.

برای درک بهتر این موضوع می توان کاشی هارا مثال زد ؛ معمولا کاشی ها به طور مربعی و در نظم کامل هستند. اما شما می توانید خطوط و برش هایی میان کاشی ها ایجاد کنید. این برش ها باعث نمی شوند کاشی ها کم یا زیاد شوند و یا مساحت را نپوشانند اما دیگر به شکل مربعی و در اندازه های یکسان هم نیستند ، و این یک نظم در عین بی نظمی است.

تصاویر با کیفیت بالا

استفاده از تصاویر یکی از مهمترین امکاناتی است که یک شخص برای جذب مخاطب در طراحی کاتالوگ در اختیار دارد. این نکته ای است که بالاتر به آن اشاره کردم ، سعی کنید مطلب را قبل از خواندن در اختیار مخاطب قرار دهید.

ابزار این کار تصاویر است. تصاویر مرتبط با مطلب شما. کیفیت بالای تصاویر حرفه ای بودن شمارا به مخاطب نشان می دهد. همینطور جذابیت کار شما نیز بسیار افزایش پیدا می کند.

از کجا تصاویر با کیفیت پیدا کنم؟

تصاویر با کیفیت که به صورت رایگان عرضه شوند را نمی توانید با جستجو در گوگل پیدا کنید. بهترین وب سایت برای دانلود رایگان تصاویر با کیفیت فوق ( HIGH QUALITY ) پیکسل بی است. در این وب سایت می توانید به صورت کاملا رایگان با چند کلیک ساده عکس مرتبط با مقالات خودرا با بیشترین کیفیت دانلود کنید.

5. ارجاع به وب سایت

یکی از ترفند ها برای دریافت آمار از مخاطبین کاتالوگ ، ارجاع آنها به وب سایت است. می توانید با یک لینک در پایین صفحه از مخاطب بخواهید تا به وب سایت شما مراجعه کند برای دریافت اطلاعات بیشتر.

علاوه بر دریافت آمار این تکنیک مزیت های زیادی دارد و یکی از مهمترین تکنیک ها است. شما با قراردادن لینک وب سایت و یا QR CODE مرتبط می توانید به کسب و کارتان ارتباط ببخشید.

همینطور شاید اطلاعات بسیاری باشد که در صفحه جا نشود. شما می توانید این اطلاعات را در قالب یک مقاله در وب سایت خود منتشر کنید و لینک آنرا پایین صفحه کاتالوگ خود قرار دهید.

همینطور امتیاز و بازدید هم برای وب سایت خود به ارمغان می آورید. از این طریق می توانید با ارسال خبرنامه به کاربران ، آنهارا به مشتری درجه یک خود تبدیل کنید!

پیشنهادی: 7 دلیل که شرکت ها به وب سایت نیاز دارند!

جمع بندی:

طراحی کاتالوگ یک مبحث بسیار مهم در کسب و کار هاست. شما می توانید با طراحی صحیح کاتالوگ حرفه ای کسب و کارتان را چند پله ارتقا دهید و مخاطبین زیادی را وارد چرخه خود کنید. با کلیک بر روی لینک زیر می توانید با 20 درصد تخفیف کاتالوگ ایده عال خودرا سفارش دهید!

پیشنهادی : آموزش راست چین کردن متن در فتوشاپ

چطور بود؟

به این پست امتیاز بده!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز : 2

اولین نفری باش که به این پست امتیاز می ده!

برچسب ها :
دوره طراحی سایت رایگان

مطالب وبلاگ :

بعدی
آموزش راست چین کردن متن فارسی در فتوشاپ
قبلی
کاتالوگ چیست؟
آموزش راست چین کردن متن فارسی در فتوشاپ
کاتالوگ چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست