8 قدم برای طراحی سایت فروشگاهی

زمان مطالعه : 2 دقیقه
طراحی سایت فروشگاهی

اگر قصد دارید یک وب سایت ایده عال و حرفه ای جهت فروش محصولات خود تهیه کنید و از این طریق کسب درآمد داشته باشید ، لازم است مراحل طراحی سایت فروشگاهی را بدانید. با مشخص کردن مسیر خود مسلما راحت تر و سریعتر به بازدید بالا و درآمد های نجومی خواهید رسید.

1. هاست و دامنه

اولین مرحله طراحی سایت فروشگاهی انتخاب شرکت هاستینگ مناسب و تهیه هاست و دامنه از آن شرکت می باشد. هیچ وب سایتی بدون هاست و دامنه امکان تاسیس و راه اندازی ندارد.

اما نکته مهم این بخش ، انتخاب شرکت هاستینگ مناسب و ایده عال است. فاکتور های زیادی برای انتخاب شرکت هاستینگ مناسب وجود دارد. از اصلی ترین فاکتور های انتخاب شرکت هاستینگ می توان به فضا ، سرعت و قیمت پلن ها اشاره کرد. همینطور ایمن بودن سرور های شرکت منتخب شما ارتباط مستقیم با امنیت وب سایت شما دارد. بنابراین در انتخاب شرکت هاستینگ هوشمندانه و با دقت عمل کنید.

مطالعه بیشتر: 10 ایمن ترین شرکت های هاستینگ ایران 2022

2. طراحی سایت فروشگاه

مرحله دوم و اصلیترین مرحله طراحی سایت فروشگاهی ، وب سایت است. بعد از تهیه هاست و دامنه ایده عال باید وب سایت خودرا نیز طراحی و آماده استفاده کنیم.

وب سایت فروشگاهی شما نباید صرفا مانند سایر فروشگاه های اینترنتی باشد و می تواند حتی یک قدم جلوتر و بهتر از سایر رقبا باشد. این امر تنها با طراحی متفاوت وب سایت مقدور است. بنابراین از هیچ وب سایت فروشگاهی دیگری کپی برداری نکنید.

3. طرح های گرافیکی

یکی از مهمترین مراحل برای طراحی یک وب سایت فروشگاهی ایده عال و حرفه ای ، تمرکز بر روی طرح های گرافیکی صفحات وب سایت است.

مسلما هر وب سایتی برای بنر های خود به طرح های گرافیکی نیازمند است. پیشنهاد می کنیم که برای طراحی حرفه ای بنر ها و طراح های گرافیکی لازم از فریلنسر ها و طراحان گرافیک مسلط به فتوشاپ کمک بگیرید. زیرا طراحی بنر ها بسیار مهم و موثر است در فروش سایت شما.

4. اتصال درگاه پرداخت

چهارمین قدم ، متصل کردن درگاه های پرداخت بانکی به وب سایت است. این مرحله کار چندان دشواری نیست. درگاه های پرداخت در دو نوع واسط و مستقیم فعالیت می کنند. در هر دو نوع شما نیاز به دریافت کد مالیاتی دارید.

بنابراین اولین قدم برای دریافت درگاه پرداخت ، دریافت کد مالیاتی است. سپس می توانید انتخاب کنید که از شرکت های واسط (درگاه پرداخت غیر مستقیم) استفاده کنید و یا مستقیم از بانک ها درگاه پرداخت دریافت کنید. که مسلما برای شروع درگاه واسط بهترین گزینه است.

5. انتشار محصولات

حالا نوبت محصولات است که تک به تک منتشر شوند. اطلاعات لازم برای هر محصول را جای گذاری کنید و به صورت کامل و دقیق برای مشتری اطلاعات محصول را شرح دهید.

در انتشار محصولات عجله نکنید و در زمان مناسب محصولات را منتشر کنید و روی متن و توضیحات هر محصول زمان بگذارید تا مشتری با اطلاعات کامل ، خرید خودرا انجام دهد. این کار روند تبدیل کاربر به مشتری را سریعتر می کند.

6. آزمایش

بعد از تکمیل تمامی مراحل و به ثمر رسیدن وب سایت ، زمانی که وب سایت شما تکمیل شده و آماده انتشار است ، تمامی صفحات را آزمایش کنید و خرید را از مرحله اول تا پرداخت و ثبت سفارش پیش بروید و بررسی کنید. نباید هیچ مشکلی در مسیر مشتری شما وجود داشته باشد.

بعد از آزمایش ها 3 روز فقط به صورت آزمایشی سایت خودرا فعال کنید و از کاربران ، دوستان و آشنایان بخواهید که وارد سایت شما شده و ایراد پیدا کنند. در نهایت مطمعن شوید که سایت شما از جزیی ترین باگ و خطا ها نیز در امان است.

7. سئو و تجزیه تحلیل

سئو برای هر وب سایتی ضروری و لازم است. سئو کردن وب سایت به این معناست که در کلمات دلخواه شما ، سایت و صفحه محصولات به صدر نتایج گوگل برسد. این کار موجب افزایش فروش شما می شود.

همینطور برای سئو کاری صحیح وب سایت ، تجزیه تحلیل رقبا و سایت های فروشگاهی که قصد دارید از آنها بهتر باشید و جلو بزنید لازم است. بنابراین بهترین کار این است که پس از ایجاد زمینه سئو ، سایت خودرا به یک سئوکار حرفه ای بسپارید. سئو کاری سایت بسته به کلمه مورد نظر شما ، حداقل 6 ماه زمان می برد.

8. تبلیغات

همانطور که می دانید یکی از موثر ترین روش ها برای افزایش فروش ، تبلیغات است. شما می توانید در رسانه های مختلف مانند شبکه های اجتماعی تبلیغ کنید و محصولات خودرا به افراد بیشتری معرفی کنید.

همینطور می توانید از شرکت های تبلیغات کلیکی استفاده کنید مانند شرکت یکتانت که برای شما آگهی منتشر می کند. اما مسلما سئو روش کم هزینه تری نسبت به تبلیغات است.

جمع بندی

بهترین کار این است که مراحل را یادداشت کنید و قدم به قدم پیش بروید تا وب سایت شما به فروش و مخاطب برسد و همینطور شما به درآمد های نجومی دست پیدا کنید.

چطور بود؟

به این پست امتیاز بده!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز : 38

اولین نفری باش که به این پست امتیاز می ده!

دوره طراحی سایت رایگان

مطالب وبلاگ :

بعدی
درگاه پرداخت اینترنتی چیست؟ معرفی کامل + لیست بهترین ها
قبلی
3 اشتباه صفحه تماس با ما که سایت شمارا منفجر می کند!
درگاه پرداخت اینترنتی چیست؟ معرفی کامل + لیست بهترین ها
3 اشتباه صفحه تماس با ما که سایت شمارا منفجر می کند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست