انواع وب سایت بر اساس کسب و کار

زمان مطالعه : 2 دقیقه
انواع وب سایت

وب سایت ها انواع مختلفی دارند که بر اساس آن منبع درآمد وب سایت ، موضوع ، کاربرد و شکل ظاهری آن فرق می کند. هر نوع وب سایت بر اساس خدمتی که به کاربر ارائه می دهد ، درآمدی نیز دریافت می کند. این درآمد می تواند از شیوه های مختلف باشد. برای مثال برخی از وب سایت ها از طریق تبلیغات درآمد دارند و برخی نیز از کاربران بابت سرویس ها هزینه دریافت می کنند.

فروشگاهی

وب سایت های فروشگاهی متعدد ترین دسته را تشکیل می دهند و بیشترین وب سایت ها امروزه چه در ایران چه در کل دنیا از این گونه هستند. هر فردی که توانایی تامین محصولی را داشته باشد یک وب سایت فروشگاهی نیز در کمترین زمان ممکن تاسیس می کند

همینطور از زمانی که اپیدمی ویروس کرونا آغاز شد افراد بیشتری به سمت تاسیس فروشگاه های اینترنتی روی آوردند و مشتریان نیز افزایش یافتند و این بازار رونق چشم گیری گرفت.

درآمد فروشگاه های اینترنتی نیز عالی است! همینطور رقابت میان فروشگاه های اینترنتی در زمینه های مختلف نیز بسیار است. وب سایت هایی مانند ترب و ایمالز نیز رقابت را با مقایسه قیمتی فروشگاه ها چندین برابر افزایش می دهند. نکته جالب این است که وب سایتی که قیمت پایین تری دارد مسلما کیفیت بالاتری ندارد.

آموزشی

اگر می خواهید درآمد خودرا بیشتر از همیشه کنید دوره های آموزشی آنلاین می تواند بسیار کمک کننده باشد! تهیه دوره های آنلاین در زمینه های مختلف امروزه بسیار طرفدار دارد زیرا این دوره هارا بار ها می توان دید و از آنها استفاده کرد.

امروزه افراد وقت زیادی برای ثبت نام در دوره های حضوری ندارند. بنابراین دوره های آنلاین بهترین گذینه است تا در کمترین زمان ممکن یک حرفه را بیاموزند و از آن در جهت سود خود استفاده کنند. این دوره ها می تواند در هر زمینه ای باشد ، برای مثال دوره های مالی ، بورس ، عرض های دیجیتال ، آشپزی ، نقاشی و… هر چیزی که بتوان آموزش داد!

همینطور این نوع دوره ها درآمد بسیاری نیز برای افراد تولید کننده خواهد داشت. زیرا فقط یک بار مهارت را تدریس می کنند و بارها افراد دوره هارا می خرند و استفاده می کنند. اما باید توجه داشته باشید که محتوای دوره ها باید با کیفیت خوب و با مهارت و دانش کافی ضبط شود تا مخاطبین از آن استقبال کنند.

شرکتی

همه شرکت های بزرگ به یک وب سایت کامل و حرفه ای نیاز دارند تا خودرا به مشتریان معرفی کنند. داشتن وب سایت برای شرکت ها بسیار مهم است. بعضا بیشتر از داشتن دفترکار برای یک شرکت ، وب سایت داشتن اهمیت دارد!

کسب و کار های تازه کار و قدیمی و با تجربه با طراحی سایت به شرکت و کسب و کار خود اعتبار چشمگیری می بخشند چیزی که تا قبل از آن نداشته اند! همینطور یک وب سایت امتیاز های زیادی نیز برای شرکت ها دارد که در این مقاله نمی گنجد.

از مهمترین آنها می توان به جمع آوری اطلاعات مشتریان و همکاری با سایر شرکت ها در سراسر دنیا اشاره کرد که این امتیاز بسیار بزرگی است. برای دانستن بیشتر در این مورد کافیست از مقاله زیر استفاده کنید:

پیشنهادی : 7 دلیل که شرکت ها به وب سایت نیاز دارند

پزشکی

همانقدر که برای یک شرکت داشتن وب سایت اهمیت است ، برای یک پزشک نیز داشتن وب سایت واجب است. امکان نوبت دهی آنلاین و رزرو وقت مهمترین ویژگی است که وب سایت پزشکی را یک دسته مستقل وب سایت کرده است.

یکی از سایر ویژگی های جذاب وب سایت های پزشکی ، انتشار مقالات پزشکی است که امروزه افراد بسیار از آنها استفاده می کنند. این مقالات علاوه بر جذب مخاطب برای دکتر می تواند یک منبع درآمد از طریق تبلیغات کلیکی برای وب سایت بسازد.

دانلودی

وب سایت های دانلود به دو دسته تقسیم می شوند. دسته اول وب سایت هایی هستند که فایل هارا به شما می فروشند و درآمد این دسته از وب سایت ها از کاربران تامین می شوند.

اما دسته دیگری نیز وجود دارد مانند سایت soft98.ir که این دسته از وب سایت ها اپلیکیشن و نرم افزار هارا به صورت رایگان به کاربران عرضه می کنند. شاید این سوال برای شما بارها پیش آمده باشد که این دسته از وب سایت ها چه منبع درآمدی دارند؟ مهمترین منبع درآمد این دسته از وب سایت های دانلودی ، تبلیغات است. عموما تبلیغات گسترده ای در این وب سایت ها وجود دارد و منبع درآمد این سایت ها نیز دقیقا همین تبلیغات است.

وبلاگی

یکی از مشهور ترین دسته از وب سایت ها ، وب سایت های وبلاگی هستد. این دسته از وب سایت ها با انتشار مقالات در رابطه با موضوعات مختلف مخاطب جذب می کنند. از مشهورترین آنها می توان به نمناک اشاره کرد. درآمد این دسته از وب سایت ها نیز از طریق تبلیغات است. اما نه صرفا تبلیغات بنری ، بلکه تبلیغات برند ها در مقالات و همینطور انتشار رپورتاژ آگهی که اصلیترین منبع درآمد این نوع وب سایت ها می باشد.

دسته دیگری از وب سایت های وبلاگی نیز توسط مردم نوشته می شوند. مانند دیجیکالامگ و یا ویرگول. که درآمد این دسته وب سایت ها نیز از طریق رپورتاژ آگهی است. برخی از وب سایت های فعال این دسته نیز به افرادی که برای آنها تولید محتوای متنی ، عکسی و یا ویدیویی می کنند ، بابت هر محتوا دست مزد می دهند و یک منبع درآمد برای سایرین نیز می سازند.

خبری

وب سایت های خبری مانند usaoday.com جدیدترین اخبار را از سراسر دنیا منتشر می کنند. اگر به این وب سایت ها رفته باشید متوجه می شوید که این وب سایت ها کمتر تبلیغ می کنند. اما درآمد این دسته از وب سایت ها نیز از طریق تبلیغات و انتشار اخبار است.

این نوع از انواع وب سایت ها خبر هایی منتشر می کنند و با استفاده از این خبر ها می توانند حاشیه و یا شایعه بسازند که عموما این کار به سفارش افراد مشهور انجام می شود و بابت انتشار هر خبر هزینه های نجومی دریافت می کنند.

گفتگو محور

این دسته از وب سایت ها مکانی را برای ارتباط مردم با یکدیگر در قالب وب سایت ایجاد می کنند به طوریکه عده ای از کاربران سوال می پرسند و عده ای دیگر ، به سوالات آنها پاسخ می دهند. از نمونه های این وب سایت می توان به نی نی سایت اشاره کرد.

وب سایت های گفتگو محور (تبادل نظر) بسیار می تواند کاربردی باشد زیرا شما برخلاف سایر دسته ها نیاز به تولید محتوا ندارید و مردم برای شما تولید محتوا می کنند. برخی از وب سایت ها نیز به افرادی که به سوالات پاسخ می دهند حقوق می دهند و این موجب رونق کار سایت می شود. منبع درآمد این دسته از سایت ها نیز تبلیغات و رپورتاژ است.

جمع بندی

شاید میلیون ها دسته دیگر نیز در وب سایت ها وجود داشته باشد. اما این دسته ها که در این مقاله ذکر شد ، عمده ترین و پرکاربرد ترین وب سایت ها هستند. سایر دسته ها وب سایت های اختصاصی هستند که بر اساس یک ایده شکل می گیرند مانند اسکایپ که سیستم کلاس آنلاین و گفتگوی آنلاین را فراهم می کند.

مطلب پیشنهادی: 5 دلیل که باید فتوشاپ را بیاموزید! هرچه زودتر بهتر…

چطور بود؟

به این پست امتیاز بده!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز : 4

اولین نفری باش که به این پست امتیاز می ده!

دوره طراحی سایت رایگان

مطالب وبلاگ :

بعدی
5 ترفند شگفت انگیز برای جلوگیری از هک وب سایت
قبلی
5 دلیل که باید فتوشاپ را بیاموزید! هرچه زودتر بهتر…
5 ترفند شگفت انگیز برای جلوگیری از هک وب سایت
5 دلیل که باید فتوشاپ را بیاموزید! هرچه زودتر بهتر…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست